waarvoor dient die 'armand karton' op de tweede foto
Dit topic is gesloten
Silicon Member
waarvoor dient die 'armand karton' op de tweede foto
Golden Member
Ik zou graag een antwoord hierop geven, maar ik ben bang dat ik de vraag niet helemaal begrijp.
Moderator
Begonnen met de opvulling:
En een gewillig eerste slachtoffer, een miniscoopje uit de 60's van Blum Elektronik.
Zie ook http://www.circuitsonline.net/forum/view/83946/1, ik heb deze overgenomen en de fout gevonden (onderbroken schermroosterweerstand). Nu restaureer ik dat ding want het is een grote puinhoop kwa opbouw...
Golden Member
Mijn eerste slachtoffer na verandering was ook een miniscoopje. Die Hameg , maar die van jou is nog kleiner. Hoeveel KHz of MHz ?) en daarna de 453 gedaan en vanmiddag even snel in 10 minuten mijn 7704 gerepareerd, nou ja, gerepareerd, de trace was maar de halve lengte, snel even de voeding gechecked, toen de zaagtand, die goed was, daarna de afbuigspanning welke niet goed was ( duhh )
Met de probe het signaal terug gevolgd tot het punt waar het fout ging en daar een vieze balans instelpot gevonden, paar keer op en neer gedraaid en hij was weer goed)
Moderator
Op 2 april 2012 19:28:43 schreef fred101:
Mijn eerste slachtoffer na verandering was ook een miniscoopje. Die Hameg , maar die van jou is nog kleiner. Hoeveel KHz of MHz ?
10Hz - 300kHz (- 3dB)
@Henry: mooi! En het werkblad lekker breed.
Wel komisch: 2x een ander beeld door het raam
Ik meen een funktiegen. en sweeper te herkennen (de legendarische) van Elektuur, en mogelijk nog een testbeeldgen., die 3 in dezelfde behuizing type "LC cassette"
- - big bang - -
edit: dus een audioscoopje
edit 2: hoe dik is je hout? Multiplex?
Moderator
Op 2 april 2012 19:33:24 schreef big bang:
@Henry: mooi! En het werkblad lekker breed.
2.17m lang, 1m breed waarvan 65cm echt vrij is.
Mobiele conifeer
Ik meen een funktiegen. en sweeper te herkennen (de legendarische) van Elektuur, en mogelijk nog een testbeeldgen., die 3 in dezelfde behuizing type "LC cassette"
Drie keer goed geraden.
edit 2: hoe dik is je hout? Multiplex?
18mm Multiplex. Afneembaar (geschroefd), als het 'op' is dan pakken we weer een nieuwe plaat.
Oh btw...
Op 17 maart 2012 19:18:47 schreef Fredjuhh:
Veel te kort wandkontactdozen
34 stuks in totaal aan de achterkant...
Op 2 april 2012 20:29:34 schreef Henry S.:
18mm Multiplex. Afneembaar (geschroefd), als het 'op' is dan pakken we weer een nieuwe plaat.
...
Als je er wat langer wil mee doen dan de kale versie kan je er ook slijtvaste vernis opzetten, zoals voor trappen e.d., heb ik ook al wel eens gebruikt. Das een tweecomponenten vernis, mooie en duurzame afwerking.
- - big bang - -
Aha Henry, je luistert naar tips
Silicon Member
Op 1 april 2012 10:27:36 schreef StijnN:
Ik zou graag een antwoord hierop geven, maar ik ben bang dat ik de vraag niet helemaal begrijp.
staat er bovenaan dat rack geen audioversterker van Harman-Kardon ? (armand-karton, omdat die dingen vanbinnen lijken op iets wat door een zatte frasnman 'armand' in elkaar geflansd is op karton)
@Henry :
Heeft dat scoopje niet ooit eens in Radio Bulletin gestaan, zij het met een ander kastje ?
[edit]
1m diep werkblad: Is dat niet lastig om bij de WCD's te komen ? Ik acht niet dat jij van de 'lange arm' was
[/edit]
@Big Bang :
Kwestie van brandpund en standplaats...
Lijkt me meer van jaargetijde , met en zonder bladeren aan de boom of er is flink gesnoeid
[Bericht gewijzigd door Franssel op maandag 2 april 2012 22:48:06 (15%)
Moderator
Op 2 april 2012 22:22:39 schreef Tidak Ada:
@Henry :
Heeft dat scoopje niet ooit eens in Radio Bulletin gestaan, zij het met een ander kastje ? Het is een kitje geweest en als eerste in de 1e Funkschau van 1962 gepubliceerd. Heb je dit topic btw al gelezen?
Geen idee, misschien weet Hugo dat, ik heb niet zo'n groot RB archief.
1m diep werkblad: Is dat niet lastig om bij de WCD's te komen ? Ik acht niet dat jij van de 'lange arm' was
Dat zijn wcd's voor vaste aansluitingen, er komt nog meer op tafel en wat over voor later is ook wel handig. Onder de zijkant van het blad komen wat wcd's voor adapters/laders en kolomboormachientje, tegen de linkerpoot een Stago goot en voor onderlangs nog wat wcd's voor projecten.
Op 2 april 2012 22:46:52 schreef Franssel:
Lijkt me meer van jaargetijde , met en zonder bladeren aan de boom of er is flink gesnoeid
De foto's zijn binnen een paar dagen genomen, en conifeer.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 2 april 2012 23:54:29 (12%)
henry dacht vast ; na 51.000 berichten en 15.000 slotjes wordt het tijd om eens de boel te verbouwen/upgraden ( en anders kon het raamkozijn er ook niet ingezet worden )
zijn die wcd's wel echt randaarde ? want je had toch geen aarde bij de werkbank ?
Golden Member
Beste Free,
Het zal geen armand karton zijn, er staat vrijwel niets aan audio apparatuur tussen. Als je het rek aan de rechterzijde bedoelt, dan zit er bovenaan in het rek een Collins 651S-1 ontvanger (zwart) en staat er bovenop het rek een Oscilloquartz 2210 frequentiestandaard/clock.
Moderator
Op 2 april 2012 23:54:41 schreef testman:
henry dacht vast ; na 51.000 berichten en 15.000 slotjes wordt het tijd om eens de boel te verbouwen/upgraden ( en anders kon het raamkozijn er ook niet ingezet worden )
Geen slotjesteller, jammer he? Dit was een gedwongen verbouwing, en de oude (keuken)tafel model 1968 was al jaren aan vervanging toe.
zijn die wcd's wel echt randaarde ? want je had toch geen aarde bij de werkbank ?
Ehhhh nee, maar als er echte aarde komt dan ben ik verder klaar. En het zal me niets verbazen als ik maar een paar meter aardedraad nodig heb. Maar dat is een volgende stap, de verdieping lager heeft ook waterschade opgelopen. Het plafond moet er daar uit, en dan heb ik ook de buis met alles dat voedt in het zicht. De retro schakelaar en wcd verdwijnen dus ook tzt.
Cableguy
Wordt dit ook je zendhok Henry of is dit alleen de electronica werkplaats want ik zie nergens een zender staan
Wat moet je met een zender als je internet hebt
Ziet er netjes uit Henry, het rommelzoldergevoel is (voorlopig) vervangen door het fijne-werkplek-gevoel.
Golden Member
Die zenders staan nu bij het AT, die hebben alles meegenomen, daarom moest hij het hele hok opnieuw inrichten. Zelfs de boom buiten is meegenomen, daar zat de antenne in, dat verklaart het andere uitzicht
Henry, die lege planken worden nog gevuld ?
[Bericht gewijzigd door fred101 op dinsdag 3 april 2012 08:21:12 (10%)
is er eigenlijk ooit iemand van jullie door een plafond gezakt?
Moet toch wat wegen zo een massa apparatuur
Ik zou zeggen, dat je eerder door het plafond zakt als je teveel helium op hebt, maar nooit door zware apparatuur...
Op 3 april 2012 08:20:27 schreef fred101:
... Zelfs de boom buiten is meegenomen, daar zat de antenne in, dat verklaart het andere uitzicht...
LOL Ik had eerst ook zoiets van: is dit een spelletje "zoek de 7 verschillen", maar nu is het duidelijk, een gevouwen halve golfdipool vermomt als conifeerboom. Een goed grond-massavlak heeft hij toch ook al: wortels
- - big bang - -
Moderator
Op 3 april 2012 07:25:42 schreef Blue Sky:
Wordt dit ook je zendhok Henry of is dit alleen de electronica werkplaats want ik zie nergens een zender staan
Wordt ook zendhok.
Maar daar valt weinig van te zien... Het oude 3m spul is nagenoeg gesloopt, het KG en MG spul was erg experimenteel (los op tafel), en ik ben nog bezig met een 80m transceiver en een naar 2m om te bouwen mobilofoon.
De panoramaontvanger is ook nog niet klaar... Teveel todo...
Op 3 april 2012 08:09:57 schreef Jochem:
Wat moet je met een zender als je internet hebt
Jij bent nog immuun voor het HF virus...
Ziet er netjes uit Henry, het rommelzoldergevoel is (voorlopig) vervangen door het fijne-werkplek-gevoel.
Dat kan je wel zeggen ja, al had ik het laatste jaar al wat meer armslag, maar vergeleken met dit is het superdeluxe. En in 5 jaar is er veel veranderd hier kwa opslag.
Zoiets gaat niet vanzelf, er staan nog heel wat dozen te wachten, maar zowat alles is gesorteerd.
Op 3 april 2012 08:20:27 schreef fred101:
Henry, die lege planken worden nog gevuld ?
De bovenste twee planken worden gevuld met grotere onderdelen en behuizingen etc.
Silicon Member
huppekee
overzichtje van 'hardware workbench'
overzichtje van 'software workbench'
de collectie strijksoldeerijzers...
ik moet de andere kant dringend eens opkuisen. der staat nog een stapel meetapparatuur klaar om in te voegen .... en der is nog vanalles op komst ook
En dan is er mijn 'bureauke' boven ook nog.
lekker knus en gezellig op een kouwe winterdag
[Bericht gewijzigd door free_electron op maandag 9 april 2012 00:15:31 (32%)
Dit topic is gesloten