Prijzen schakelingen aanpassen

Het is algemeen bekend dat er op vele forums geen reclame gemaakt mag worden. Maar waarom laten jullie de prijzen niet maken door een bedrijfje die zo'n pakketje samenstelt dat kan door de mensen die hier ongewenst reclame zaten te maken voorzichzelf.

zo snijdt het mes aan twee kanten voor een beginner zijn de prijzen actueel de moderators hoeven weinig te doen. En het is een klein beetje reclame voor het bedrijfje van diegene die de pakketjes samenstelt.

Op 20 augustus 2004 16:50:27 schreef hezik:
Als programmeur schiet me natuurlijk ook een ander idee door het hoofd.. bijna alle schakelingen maken gebruik van ongeveer dezelfde componenten, maak een database met componenten en je hoeft de prijs maar op 1 plek bij te werken. Als tweaker denk ik dan weer aan een pricewatch...

Daar had ik ook al idd aan gedacht. Dan kun je de componenten op 1 centrale plaats wijzigen van prijs en per schakeling wordt dan die data uit de database gehaalt.

En toen werd ik wakker. Is inderdaad allemaal teveel werk voor zoiets onbelangrijks :)

Nou, dat is wel iets waar je ook aan moet denken. Is het het wel de moeite waard om dit zo up-to-date mogelijk te houden. Het is tenslotte een globale indicatie en meer niet.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 20 augustus 2004 17:17:43 schreef Maverick:
Het is algemeen bekend dat er op vele forums geen reclame gemaakt mag worden. Maar waarom laten jullie de prijzen niet maken door een bedrijfje die zo'n pakketje samenstelt dat kan door de mensen die hier ongewenst reclame zaten te maken voorzichzelf.

zo snijdt het mes aan twee kanten voor een beginner zijn de prijzen actueel de moderators hoeven weinig te doen. En het is een klein beetje reclame voor het bedrijfje van diegene die de pakketjes samenstelt.

Opzich wel aardig bedacht, maar er zal niet snel een bedrijf zijn die bereid is om dat te doen. De man-uren zijn te duur om dat iemand te laten doen als je kijkt naar wat ze ervoor terug krijgen.
Maar er zijn in dit topic al mensen die hebben aangeboden eventueel wel die prijzen te willen bestuderen. Niet dat dat al vast staat want we zijn nog gewoon ff aan het brainstormen, net als ik een ander topic van laatst. Gewoon even de ideeen laten vloeien ;)

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Hoe dan ook, de prijzen moeten zeker blijven, misschien is het een beter idee dat als iemand een schakeling maakt de prijs opstuurt naar iemand, dan helpt iedereen wat mee.

Groeten Ives

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.

Nieuw idee... laat mensen de prijs die zij kwijt waren invoeren.. dus onder een schakeling een butten 'geef hier in wat je kwijt was', en laat daar de gemiddelden van uitrekenen.

Op 20 augustus 2004 17:17:43 schreef Maverick:
Het is algemeen bekend dat er op vele forums geen reclame gemaakt mag worden. Maar waarom laten jullie de prijzen niet maken door een bedrijfje die zo'n pakketje samenstelt dat kan door de mensen die hier ongewenst reclame zaten te maken voorzichzelf.

vind ik een minder goed idee, omdat ze een amateurwinkeltje openen (dit bedoel ik dus niet verkeerd he aan de personen in kwestie :))kunnen ze aan lage prijzen werken. hun prijzen zijn geen goede maatstaf voor wat een component eigenlijk wel kost (zie een andere topic op CO). Als ik dan als brave bezoeker de schakeling maak met componenten van de elektroboer-op-de-hoek kom ik opnieuw serieus bedrogen uit en staan we terug even ver.

Op 20 augustus 2004 19:01:10 schreef hezik:
Nieuw idee... laat mensen de prijs die zij kwijt waren invoeren.. dus onder een schakeling een butten 'geef hier in wat je kwijt was', en laat daar de gemiddelden van uitrekenen.

al gedachts aan de leukerds?? :)

[Bericht gewijzigd door Jonathan op vrijdag 20 augustus 2004 19:27:28

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Op 20 augustus 2004 19:26:13 schreef Sp3ci3S:
al gedachts aan de leukerds?? :)

Is relatief eenvoudig te filteren door bv. waardes die meer dan 10% buiten het gemiddelde vallen, niet mee te rekenen..

Op 20 augustus 2004 20:16:43 schreef hezik:
Is relatief eenvoudig te filteren door bv. waardes die meer dan 10% buiten het gemiddelde vallen, niet mee te rekenen..

tja zover had ik niet gedacht :)

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)