Je mooiste meetapparatuur. Deel 5

Dit topic is gesloten

Op 22 september 2012 09:01:08 schreef Kareltje:
[...]Lijkt me duidelijk

ja nu wel.. tnx :)

inmiddels doe ik mee aan wat veilingen.. morgen loopt de eerste af, ben benieuwd, voor mij zou het de eerste keer zijn dat ik iets via een veiling buiten NL koop.. brrrrrrrr als dat maar goed gaat.

[Bericht gewijzigd door borroz op zondag 23 september 2012 20:31:03 (40%)

draadje los

Misschien had de nieuwe eigenaar hem gelijk aan flash2b doorverkocht?

Er staat een PM5715 in Heerlen (bij de opheffing van Europa's laatste CRT-fabriek), maar ik weet niet of die verkocht wordt of wordt verhuisd naar de nieuwe locatie.

If you want to succeed, double your failure rate.
guidob

Overleden

Ik heb 2 van die dingen gezien (weet even niet de exacte typenummers). 1 ervan in de meetopstelling die nog wordt verhuisd (met een tek 466 en een wat oudere mooie HP LCR meter). De ander op een karretje in de grote hal; die was al verkocht. Gezien de service en operator manuals hebben ze er veel meer van gehad.

Edit: tijdje terug nog een foto gezien van iemand die een beeldbuis als lamp gebruikt boven de eettafel (Karel?). En daarvoor eerst de ... laag aan de binnenkant moest wegschuren (met vloeistof meen ik me te herinneren).

Welnu, daar in heerlen liggen nog zat van die glazen omhulsels van beeldbuizen. Zeer decoratief te gebruiken :) En nog helemaal blanco. B.v. 1 grote, zoals ik me kan herinneren van de foto of zeg 4 kleine hameg's naast elkaar. Lol.

Ook (in de "kantine") een hele verzameling complete beeldbuizen op display. Neem aan alles van daar.

Verzameling voornamelijk philips databoeken, hele plank vol. Zeg maar compleet. Verzameling philips ktv documentatie. K6,9 etc.

Verder herinner ik me nu nog een paar hele kleine scoop? buisjes. Uiteinde 2x3 cm of zo. En een hele zwik HP85 computers om gpib besturingen mee te maken. Met la's vol pods (hpib/roms/ram), twee floppy drives (ook gpib) etc. Ik ben er maar niet aan begonnen ;)

En nu weer on topic; m'n 7704A werkt weer.

[Bericht gewijzigd door guidob op zondag 23 september 2012 23:11:16 (62%)

Beeldbuis als lamp was Tidak Ada, waar jouw HP heen gaat.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Dat wordt dus morgen als ik tijd overhoud een tripje naar Heerlen ;) en daarna nar guidob om de scoop op te halen (kan dat 's avonds, guidob ?)
't Zal niet lukken... ;(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Zitten er bij jullie 1 of 2 kogeltjes in de draaiknop van je ALDI multimeter? Ligt op een veertje en zorgt voor de detents. De knop heeft 2 van die veertjes (overliggende zijden), maar ik zou zweren dat er maar 1 kogeltje weg stuiterde toen ik de multimeter uit elkaar trachtte te halen. |:(

(Tevens een tip voor als je zelf de onbedwingbare behoefte krijgt het ding tot het bot te ontmantelen: kijk uit voor wegstuiterende kogeltjes!)

EDIT: LAAT MAAR, GEVONDEN!
Inderdaad maar 1 weg gestuiterd, de andere lag toch nog ergens op m'n bureau.

[Bericht gewijzigd door Jochem op dinsdag 25 september 2012 22:58:37 (12%)

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Mazzelaar !

Maak je foto's ? Daar hebben anderen ook wat aan als ze op onderzoek uit gaan en/of willen afregelen.

M'n scoop vandaag opgehaald :

http://members.home.nl/baltusg/HP181A_1.jpg
Inclusief handleidingen en sevice docs, dankzij een goede vondst van guidob in de Philips beeldbuizenfabriek in Heerlen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Tidak, Hij is mooi en nog storage ook. Hebben ze net als de 1740 een floodgun als gratitude verlichting ? ( Edit graticule, gebruik het al jaren fout )

Flash en Borroz, ik had jullie vraag gemist. Ik heb ook nog een dubbele modernere 50 MHz pulser van data dynamics. Die Delta vind ik wel interesant maar ik heb eigenlijk al te veel voedingen. Maar is dat een symetrische voeding ? Mijn enige symetrische is namelijk zo'n chinees.
Verder per mail ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 25 september 2012 23:13:25 schreef Tidak Ada:
Mazzelaar !

Maak je foto's ? Daar hebben anderen ook wat aan als ze op onderzoek uit gaan en/of willen afregelen.

Zal ik doen, maar het is (natuurlijk) gewoon weer een blob en een paar passieve onderdelen. Niet echt bijzonder.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Ja, hij is mooi, alleen doet de secundaire tijdbasis het niet.
Misschien is er ergens een losse plugin te vinden (wil jij ook opletten ?).
Anders wordt het uitvogelen en repareren. Eerst maar eens in de handleiding inwerken (3 boeken)
Het is inderdaad een (dubbele) flood beam voor de storage, of die ook voor de graticule ('t is namelijk geen dankbaarheid >:)) wordt gebruikt, weet ik niet.

(Wordt vervolgd)

@Jochem: Maar mechanisch laat het wel veel zien

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Graticule ;-) weet je dat ik daar al jaren overheen lees en het altijd als gratitude heb gelezen.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Lees ik het zelf ook nog fout, komt doordat ik in van Dale graticle intikte en alleen naar de vertaling keek... :o

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
guidob

Overleden

Wel erg veel proza voor iets wat er niet op zit...

Krijg de neiging om bovenstaande foto een beetje aan te passen :)

een HP 427A met 'gebobbelde' wijzerplaat (iemand nog 1 liggen ?)

http://i.imgur.com/bQPfb.jpg

draadje los
fred101

Golden Member

Meter open maken. Is waarschijnlijk en soort blanke laklasg die je er zo afwrijft. Hen ik ook gehad bij een HP meter. Zag er vreselijk uit, maar is nu niks neer van te zien.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

nee het is echt gebladderd (vocht)
ik probeer nu een 'digitale' restauratie.. onder de scanner en in fotoshop opknappen / uitprinten / uitsnijden en erop plakken :)

http://i.imgur.com/U4xEH.jpg

ps had je nog gemaild

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 27 september 2012 19:05:22 (37%)

draadje los
maartenbakker

Golden Member

Op die foto lijkt het wel net blanke lak, maar dat kan door de hoek komen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Als je dan afdrukt op een stoort Tyvek® 'papier' heb je geen last van krimp en mogeljk ook niet van vergeling. Als je een stukje wilt, stuur ik het wel op (legal formaat of de helft daarvan).

Met CorelDraw kan je hem nog mooier maken dan met PhotoSop.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

bedankt voor je input (en je aanbieding)

dit is de eerste keer dat ik zoiets doe, fotoshop heb ik heel aardig onder de knie dus dat komt wel goed .. Tyvek ken ik niet, kan je daar gewoon met de kleurenprinter op printen ?
Ik had zelf gedacht even op Kodak hoogglans fotopapier af te drukken en eventueel te plastificeren.
Probeer ik eerst even en kom ik er op terug... poging 1 :

http://i.imgur.com/SLRo7.jpg

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 27 september 2012 19:05:02 (30%)

draadje los
Tidak Ada

Golden Member

Tyvek, van DuPont is een kunststof papier, dat goed is te printen met een inktjet. Na droging is het watervast. Je hebt dan ook niet het nadeel van hoogglans: Reflecties. Ik heb ooit eenpak van 50 vel bij de topografische servic van Utah In Salt Lake City gekocht om kaarten op af te drukken.
Je kunt het zelfs onder water gebruiken !

Het was niet goedkoop. Die 50 vel van 11"×17" (double legal) kostte me $40.00

Ik weet niet of het al in Nederland verkrjgbaar is.
In de VS zag ik het ook in de buitensportwinkels in combinatie met CD's met stafkaarten van National Geographic.

Wiki : http://nl.wikipedia.org/wiki/Tyvek

DuPont : http://www2.dupont.com/Tyvek_Graphics/en_US/

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ik heb ook van zo'n vellen , dat hadden we thuis liggen onder de naam ppc. ook een soort kunstof in dunne vorm als papier. ik heb er eens een wijzerplaat mee nagemaakt maar de fineliner wilde niet drogen op dat spul , de laserprinter nooit geprobeerd eigenlijk.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik zou met kunststof in de laserprinter oppassen dat je niet heel je fuser onder hebt zitten straks..

If you want to succeed, double your failure rate.

dan kan ik de temeratuur nog lager zetten van de fuser , dat helpt voor meer materialen :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Gegevens staan op de site van DuPont
Verder even testen met een laminator in de hoogste stand geeft snel duidelijkheid. Of bij DuPont informereren.

Overigens is een uitdraai uit een inktjet na droging volkomen watervast. Zoals ik al zei: Het kan onder water worden gebruikt (scuba diving !).`

http://www.uploadarchief.net/files/download/tyvek%20papier.jpg

Lees vooral de kleine lettertjes, bovenaan !

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 28 september 2012 10:06:33 (18%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Volgens mijn scuba brevet mag ik niet in kokend water zwemmen, ook niet voor 10 minuten :(

@Borroz: waar druk je het nu op af? Ik moet binnenkort ook eindelijk eens een paar customs maken. Zo te zien 'zweeft' jou plaat ook, daarom durf ik ook niet papier te gebruiken omdat dit krom zal trekken.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Dit topic is gesloten