Je mooiste meetapparatuur. Deel 5

Dit topic is gesloten

Komt die PM2521 uit Heerlen eigenlijk?

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 9 oktober 2012 14:06:12 schreef Jochem:
Komt die PM2521 uit Heerlen eigenlijk?

nee, ergens uit noordholland, leuk ding in perfecte staat.

tips & tricks : replacing old capacitors

[Bericht gewijzigd door borroz op dinsdag 9 oktober 2012 14:25:31 (23%)

draadje los

In Heerlen stonden ze ook (keer op keer met de hoeken van de frontjes bovenop kapot).

Op 9 oktober 2012 13:41:55 schreef fred101:
Ik denk dat veel mensen niet weten hoe een elco precies werkt en wat er gebeurd bij formeren of bij gewoon opstarten na lang ( 1 a 2 jaar) zonder spanning te hebben gestaan.

Nou, brand los dan :)

Als Piet die al 40 jaar repareerde, zei dat ...

Ja, zo stond ik laatst tegenover 2 'deskundigen' die mij weer probeerden te overtuigen dat je met betrekking tot energieverbruik beter altijd de verwarming kon laten stoken in plaats van hem een tijd uit te hebben en dan nadien harder te moeten stoken om weer terug op temperatuur te komen.

Ik heb het maar opgegeven. Ik weet er misschien te weinig van, maar zij konden mij ook geen argumenten geven waarom dat minder energie zou kosten. Volgens mij - en anderen die er meer van weten, in een eerdere discussie hier op CO - is het een hardnekkig fabeltje.

If you want to succeed, double your failure rate.

is dit topic niet een beetje te lang geworden ???

fred101

Golden Member

Jochem, dat laatste weet ik niet, ligt aan de situatie. Een deskundige heeft mij zakelijk juist geadviseerd het oen wel te doen en hij had gelijk. Scheelde behoorlijk in de stookkosten maar na de verbouwing met een nieuwe verwarming werd gezegd het nu niet meer zo te doen. Dat had hij berekent en hij had wederom gelijk.

Over formeren van elcos, ik schrijf al lang genoege verhalen, en toevallig heb ik hier al een heel verhaal van inc fotomateriaal niet geschikt voor tere zieltjes of mensen die lid zijn van de partij voor de elcos , het elco bevrijdings front, electropease of vereniging voor misbruikte elcos. >:-)

http://www.pa4tim.nl/?p=1385

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

dat ga ik is proberen, dat formeren volgens formateur Fred101

draadje los

Nieuw speelgoed, eindelijk een eigen Neutrik A1 :)

https://lh3.googleusercontent.com/-tFujlIxbVg0/UHRbYAyyVAI/AAAAAAAAGIg/R4lrOtpnyjs/s640/_MG_2005.jpg

ik moest even opzoeken wat dat nou voor een meter is, mit einem Neupreis von nur knapp unter 10.000 DM (1992) :)

[Bericht gewijzigd door borroz op dinsdag 9 oktober 2012 22:32:26 (18%)

draadje los

Nog een vraagje; Ik heb een vraag over de ESR bij elco,s.
Ik weet dat ik een ander topic moet maken daarvoor.
Maar hoe weet ik nu dat jullie mijn vraag zien en lezen, aangezien ik hier niet mag?

Een beetje onduidelijk voor me, of zal dat iemand anders zijn dan met help?

Sorry voor het off-topic vraagje...Zal wel op vingers getikt worden misschien.

Groetjes Maaike

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Shiptronic

Overleden

gewoon zelf even een nieuw topic aan maken, en we zien alles ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
fred101

Golden Member

http://www.pa4tim.nl/?p=381
Een van de pagina's over ESR op mijn site ( ben nog al eens met condensators bezig ;-) )
Ik ben net nieuwe metingen aan het documenteren. Deze pagina is over langere tijd ontstaan en ik ga hem binnnkort , na de metingen, simulaties, fotos ect herschrijven zodat er wat meer opbouw in zit.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

@fred jij schrijft ook overal epistels over he...

@Maaike: dat is de ellende als je circuitsonline-verslaafd raakt, dan zie je alle topics :)

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Op 9 oktober 2012 11:54:32 schreef maartenbakker:
[....]
@TA: Thanks! Maar ik ga morgen zelf als het goed is ook nog een keertje.

Ik heb dat kleine puntlas tafeltje meegenomen. Leuk ding (nee hoor dat heb ik voor jou laten staan. maar wel een los puntlas apparaat en een 5 V 375A trafo) :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
blackdog

Golden Member

Ha die Aart,

Ik heb jarenlang met die Neutrik gewerkt, bijna alle geluidsinstallaties van de Nederlandse Ministeries mee doorgemeten :-)

Als hij op sommige bereiken wat vreemd doet, dan ligt dat bijna altijd de relais aan de ingangen.

Let ook op als je metingen gaat doen aan b.v. 100V luidspreker systemen, dit zit boven de maximale ingansspanning.

Heb hier nog wat uitdraaien gemaakt via de printerpoort van mijn buizen voorversterker die ik er mee heb doorgemeten.

Succes er mee!

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Ik heb er ook een jaar of zeven mee gewerkt bij mijn vorige baan (in HiFi audio) - maar daar ben ik nu al weer jaren weg en ik miste hem nogal :) Fijn apparaat inderdaad.

Nog net op iets gestuit wat wel interessant is voor hoge resulotiemeters en nanojagers:

Bij Keithley staan een filmpje over een "low thermal 4 wire shorting link", om je 0 punt te kunnen zien bij zeer gevoelige metingen, µV's en lager.
Kijk wat het effect is: Keitley low thermal shorting link

Fred? :-)

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Tidak Ada

Golden Member

Fred, hoe vind je mijn nieuwe meetopstelling ?

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/pa090343.jpg klick >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

hehe, mooi he ..

FUG en heinzinger HV voedingen, beiden kwaliteits spul met een grote K

@ Tidak Ada
ik weet niet wat het allemaal is maar spannend is het wel :)

draadje los
Sine

Moderator

Ho, deze is inderdaad ook alweer over de datum, tijd voor een verse.

Enwel HIER.

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 10 oktober 2012 00:12:04 (34%)

Dit topic is gesloten