Show your projects! Part 26

Dit topic is gesloten

Wat ziet ie er heerlijk retro uit, met die grote pads :)

Waarom heb je voor de coax een gedeelde ground gebruikt, i.p.v. twee losse coax aansluitingen?

Meep! Meep!
blackdog

Golden Member

Hi pros :-)

Ik kijk net nog een keer naar je schema en moet C10 en C11 niet op de plek van C9 zitten?

Zoals het nu getekend is gaat het volgens mij nie tgoed of zit niet optimaal...
Direct een condensator van de "- ingang" naar aarde terwijl je met C12 en C13 de waarde van C1 t/m C4 al compenseert.

Dus, zit het echt op deze manier?

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Op 13 december 2012 09:36:49 schreef pros:
[...]
Ik vrees dat een doorsnee BNC-connector helemaal niet geschikt is voor 500V.
[...]

Het zal je verbazen, maar de 'working voltage' van de gemiddelde BNC is iets van 500V zo uit mijn hoofd. Dat zou dus kunnen.

Tidak Ada

Golden Member

Als je zou willen, zijn er zelfs hoogspanningsuitvoeringen van BNC, ik meeen 2kV 50Ω

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik kijk net nog een keer naar je schema en moet C10 en C11 niet op de plek van C9 zitten?

Dat zou je op het eerste zicht denken, ja. Ik heb hier wat meer uitleg gepubliceerd.

Wat het gebruik van BNC als ingang betreft: als de connector 500V (of 2kV) mag hebben, ben je er nog niet. Je moet het chassisdeel afdoende kunnen isoleren van de behuizing - daar kan immers 500V op komen te staan. En daarnaast moet de BNC-plug óók aanraakveilig zijn.

Zal wel ingangen moeten zijn ipv uitgangen

Oeps! Dat zal ik maar snel aanpassen...

[update]
Ik heb het ding naast de scoop geplaatst, zodat ik probe en scoop met een korte coax (20cm) kon verbinden - zonder afsluitweerstand. De overshoot is niet helemaal verdwenen, maar er blijft weinig van over.
Voor mij is dat bevredigend.

[Bericht gewijzigd door pros op donderdag 13 december 2012 15:49:03 (17%)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Nu zetten we op beide uitgangen een flinke gelijkspanning

Zal wel ingangen moeten zijn ipv uitgangen

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

@Pros; In je artikel lees ik "Weerstanden gedragen zich ?door hun opbouw? als spoeltjes." Geldt dat ook als je een volledige smd versie zou bouwen? Of zou je het ontwerp dan aanpassen? Ook wat betreft de typen C's?

Ook als je inductie-arme weerstanden gebruikt, heb je compensatiecondensators nodig.
Daarnaast zou ik voor R1 ... R8 zeker geen SMD gebruiken ivm. de spanning die over elke weerstand kan komen te staan. Je zou wel, ipv. 3x330k + 1x10k, 10x100k kunnen gebruiken met telkens een C van 22p parallel- dan blijft de spanning over elke weerstand beperkt tot 50V.
Het andere uiterste is één hoogspanningsweerstand van 1M, parallel aan een C van 2.2p.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

De winter dagen komen er al weer aan en om mijn hobby ruimte een beetje comfortabel te houden heb ik er een elektrische kachel in staan. Omdat de thermostaat die er op zit ook niet erg nauwkeurig is, en hij niet een week programmering heeft.
Heb ik een complete nieuwe thermostaat gemaakt. Kwa hardware is hij klaar, in het programma zitten nog wat kleine foutjes die nog opgelost moeten worden.

Foto,s

http://www.tinuselectronics.nl/images/stories/Week_Thermostaat/Week_Thermostaat_V1_18.jpg

http://www.tinuselectronics.nl/images/stories/Week_Thermostaat/Week_Thermostaat_V1_17.jpg

Kijk hier voor meer foto's

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Hoi Tinus, mooi kastje vooral mooi dat je ook met 1/100 nauwkeurig je temperatuur meet Honeywell is er niks bij ;-) Hoe heb je het gat voor je LCD gemaakt, Freesmachine?

Don't build anything you can't take apart

Thanks. De temperatuur resolutie is 0,0625 C
Gat is gezaagd met een decoupeerzaag en met een klein feiltje bijgewerkt. CNC heb ik nog niet. Maar ik beschik gelukkig over een redelijke vast hand dus is het zo ook te doen.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Inderdaad... lijkt wel met een stempel gedaan man!

If you want to succeed, double your failure rate.

Prachtig handwerk! En dan gaat hij lompverloren 4 gaten boren om het LCD te bevestigen met een stel lelijke schroeven.
Tinus, Tinus, wat doe je me aan? Ik zit hier zowat te huilen... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
blackdog

Golden Member

Tinus,

Waarom heb je dat display niet gewoon met een stuk "PA" tape aan de binnenzijde vastgezet? *grin*

Dan was pros tevreden geweest, nu heeft hij natte voeten van het janken ;-)

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

OK! Dat gaan we aanpassen. Een huilende Pros willen we natuurlijk niet ;) Die schroefjes zijn nog wel weg te moffelen.

en Thanks trouwens! :)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Ow, ik dacht dat je het stukje tape nog ging plakken.

Componenten zijn gevuld met rook... Is het er uit dan werkt het niet meer.
Tidak Ada

Golden Member

En dan kauwgom in de schroefgaten ?.... >:)

Voortaan een dik stuk polycarbonaatglas achter het venster plakken (met geëigende lijm, hecht goed aan ABS) met getapte gaten, zodat je van binnenuit kunt schroeven ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 17 december 2012 22:32:26 schreef Tinus016:
OK! Dat gaan we aanpassen. Een huilende Pros willen we natuurlijk niet ;) Die schroefjes zijn nog wel weg te moffelen.

en Thanks trouwens! :)

https://www.lasaulec.nl/bevestiging_installatie/binnenzeskantschroef_d…

Sonytech

Overleden

@Tinus016 et al. Een paar M3-boutjes met verzonken kop, een velletje zelfklevende inkjetfolie en daaroverheen een stukje transparante beschermfolie en je krijgt al snel iets als dit.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."
Shiptronic

Overleden

@sony, maar dan wel weer fail op het ° teken >:)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

maar wel een win op de opmerking van TheBasher.

Op 17 december 2012 21:39:21 schreef pros:
Prachtig handwerk! En dan gaat hij lompverloren 4 gaten boren om het LCD te bevestigen met een stel lelijke schroeven.
Tinus, Tinus, wat doe je me aan? Ik zit hier zowat te huilen... :-)

Even met het groot diktee der nederlandse taal in het achterhoofd moet het plompverloren zijn, maar mischien wel gewoon een typefout.

Maar wel een heel mooie differentiële probe gemaakt!

I thought, I thought of everything

@Sonytech,

Dat ga ik ook doen. Mooi frondje! waar maak je dat mee? en is het geschikt voor windows?
Ter info: Tekst1 Omhoog, Tekst2 Omlaag, Tekst3 Naar rechts, (Voor menu)tekst4 Menu.

* Tinus016 heeft meteen een paar van die Frontpl. folie besteld....

[Bericht gewijzigd door Tinus016 op dinsdag 18 december 2012 14:48:58 (15%)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Sonytech

Overleden

@Tinus016 Dit heb ik gemaakt in CorelDraw 12.

Heb de teksten inmiddels aangepast.

Als je me de vereiste maten (en eventuele wijzigingen) even mailt, dan zal ik hem passend maken.

@paulp Voor de differiëntele probe van Pros ben ik ook al even bezig geweest (hier, hier en hier), maar om hem in elkaar te zetten zal er eerst een reactie op m'n V&A moeten komen.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Dit topic is gesloten