Doe voor mij maar een maal de half build en een PCB. Ik had eerst ook 2 stuks gezegd, maar denk dat dat wel beetje overkill is :-). De test en golfvorm vind ik meer waard dan een 2e unit.

Free

Ik was van onderstelling dat er de opgebouwde versie, volledig was opgeboud voor $5 extra uiteraard.

Nu heb je het over een kit en een half build.

Ik zie het persoonlijk niet zo zitten om aan SMD te gaan solderen, dus ik heb het liefste een volledig opgebouwde versie.

Kun je daar uitsluitsel over geven?

flash2b

Mocht het met Free niet lukken dan wil ik wel 2 kits bestellen en 1 voor je solderen.

Hoi Free,
Doe mij ook maar zo'n halfgebouwde kit.
Goed initiatief niet iedereen beheerst de zwarte magie.
Rene

Dit stond op mijn todo lijstje (ooit)....

Dus graag een semi build kit voor mij.

Thx!
Marc.

Doe mij ook maar een kitje Free.
Helaas is m'n trip naar bay area canceled, anders kwam ik hem zelf halen :)

Ghole

Het is inderdaad een 'half-build. ik monteer het 'black-magic' gedeelte en test dat de transistor daadwerkelijk avalanched en er pulsen komen. Je krijgt dan een screencapture van de puls die er uit komt.

De rest aan onderdelen is niet veel. 3 diodes 3 condensatoren een SO8 chippie en twee weerstandjes . Als je Per-Se een wilt die gemonteerd is dan bouw ik die wel op. je moet dan wel zelf nog de schakelaar, led en batterij houder monteren :)

Dus de lijst is nu als volgt :

Tot nu toe :

Kit    Cal   PCB
Aart               : 1x   :     :
Druiloor           : 1x   :     :
GuidoB             : 1x   :     :
WaterMelon         : 1x   :     :
Blackdog           : 1x   :     :
Hugo Welther       : 1x   :     :
Benst              : 1x   :     :
Theuno             : 1x   :     :
Roland van Leusden : 1x   :     :
Bas Smit           :      : 1x  : 1x
Spikee             :      : 1x  : 
Henry S            : 1x   :     :
Squant             :      : 1x  : 1x
Flash2b            :      : 1x  :      * als het moet bouw ik deze wel compleet
Tinus016           : 1x
esofx              :      : 1x  :
Animal64           :      : 1x  :
Ghole              : 1x   :     :

Kit : alle onderdelen + kast + print + 1 reserve transistor. Transistoren zijn getest op avalanching

CAL : 'calibrated' ik bouw het black magic gedeelte op ( 10meg / 2pf / transistor/ 50 ohm / 10k /sma ) en verifieer dat er daadwerkelijk pulsen uit komen. je krijgt een scope plot van de puls uit jouw module. de andere onderdelen zitten in het doosje en moet je zelf solderen.

PCB : naakt bord

We naderen de 50 stuks ( CO + EEvblog ) door dat volume gaat de prijs omlaag. de grote kosten zijn de boostchip en de kastjes. doordat ik nu de kaap van 50 stuks kan overschrijden gaat daar bijna 3 $ vanaf...

Voor de mensen in nederland / belgie kan ik eventueel comboshipping doen. zo kan de shippingkost omlaag ook. vecht het dan zelf onder elkaar uit.

Of we maken er een CO actie van en de extra inkomst gaat dan naar het onderhoud van de CO website. Dat is ook ene mogelijkheid.
CO betaalt mij 1 lump bedrag en handelt dan de distributie af. zo zijn we van de ebay en paypal fees vanaf ook ... en wordt het nog iets goedkoper.

Ik doe dit niet voor het geld. Gewoon voor de fun. Dit is een van die black magic dingetjes die leuk zijn ( temeer dat het een Jim Williams design is) maar die niet makkelijk te maken zijn op een verifieerbare manier..

Of we maken er een CO actie van en de extra inkomst gaat dan naar het onderhoud van de CO website. Dat is ook ene mogelijkheid.
CO betaalt mij 1 lump bedrag en handelt dan de distributie af.

Lijkt me wel aardig, en dan ophalen in Rosmalen zoals bij de CO labvoeding toen.

Op 9 januari 2013 23:09:54 schreef free_electron:
Voor de mensen in nederland / belgie kan ik eventueel comboshipping doen. zo kan de shippingkost omlaag ook. vecht het dan zelf onder elkaar uit.

CO betaalt mij 1 lump bedrag en handelt dan de distributie af. zo zijn we van de ebay en paypal fees vanaf ook ... en wordt het nog iets goedkoper.

Dat zou super zijn, want ik heb geen PayPal maar wil wel meedoen. Ik denk dat er nog zo enkele gevallen zijn, zodat het aantal nog kan stijgen.

Moderators? of wil er iemand voor mij zo'n Cal versie bijbestellen en hem dan met de post naar mij doorsturen? Ik betaal de kost+verzenden op je bankrekening.

- - big bang - -

Op 10 januari 2013 00:00:42 schreef big bang:
[...]
of wil er iemand voor mij zo'n Cal versie bijbestellen en hem dan met de post naar mij doorsturen?

Wil ik wel doen als er geen 'co actie' komt.

Op 9 januari 2013 23:46:36 schreef Roland van Leusden:
[...]
Lijkt me wel aardig, en dan ophalen in Rosmalen zoals bij de CO labvoeding toen.

Gaat alleen lukken als f_e voor snelle verzending kiest. Eind januari tot rosmalen is ongeveer 40 dagen.

Hoi Free,

Deal me in voor 1 x cal please :)

Goed initiatief waarvoor dank!
Ernst

@Bas Smit: super! Dank je! We wachten dan nog effe CO af, indien niet regelen wij dat onderling.

@ Free: dank voor initiatief man!
Zet mij maar bij op de lijst voor 1x CAL en 1x PCB, ik regel het wel via CO of Bas Smit.

- - big bang - -

ik bestel de printen bij Itead in china en kies de UPS shipping. duurt typisch 9 dagen. Ik sluit de actie eind volgende week. en dan bestel ik de printjes. Ik bestel er in ieder geval extra. op die 25$ voor 12 printjes komt het niet aan. D eonderdelen komen van diggkey. die bestel ik de week erna. als er nog 'slenteraars' zijn kunnen die nog meeliften.

Als er nog materiaal overblijft dan gooi ik dat op ebay. der zijn genoeg geinteresseerden voor dit dingetje.

ik zou de printjes dus end januarie in huis moeten hebben... een weekendje assembleren en testen en ze kunnen op de bus.

wanneer is rosmalen ?

Kit    Cal   PCB
Aart               : 1x   :     :
Druiloor           : 1x   :     :
GuidoB             : 1x   :     :
WaterMelon         : 1x   :     :
Blackdog           : 1x   :     :
Hugo Welther       : 1x   :     :
Benst              : 1x   :     :
Theuno             : 1x   :     :
Roland van Leusden : 1x   :     :
Bas Smit/big bang  :      : 2x  : 2x
Spikee             :      : 1x  : 
Henry S            : 1x   :     :
Squant             :      : 1x  : 1x
Flash2b            :      : 1x  :      * als het moet bouw ik deze wel compleet
Tinus016           : 1x
esofx              :      : 1x  :
Animal64           :      : 1x  :
Ghole              : 1x   :     :
erelder            :      : 1x 

[Bericht gewijzigd door free_electron op (38%)]

De 38e electronicabeurs in Rosmalen is op 23 maart 2013.

oef. tijd zat dus.

Wat denken de Heren Moderatoren ? CO actie ? Dan doe ik 1 bulk shipment naar CO toe.

we kunnen het dan zo opzetten dat je een optie hebt :

- direct ship ( vecht desnoods onder elkaar uit zoals Bas smit en Big bang dat al doen )
- afhalen op Rosmalen ..

Welke toepassingen heeft zo'n pulsdoosje behalve het calibreren / testen van een scoop(probe)?

Komt er een gedefinieerd ruisspectrum uit tot zoveel GHz bijvoorbeeld? Nauwkeurige TDR metingen? Iets anders?

Afregelen van hele snelle scopes. ( analoge sample scopes kunnen wel triggerproblemen krijgen omdat de frequentie erg laag ligt, mijn 5 GHz Tek pakt hem daardoor niet, of hij slaat af door de 3 meter coax ivm delay)

Maar daarvoor en vooral voor BW tests moet je de pulslengte verlengen, maar ik begreep dat Free daar al rekening mee heeft gehouden. Zeker doen als je hem echt zinvol wil gebruiken. Ik had goed resultaat bij een eigen ontwerp met 3 bsx20 in serie met een meter RG58 ( maar de puls werd erg rafelig door de beroerde coax vermoed ik)

Je kan hem dan ( met langere pulsduur) ook gebruiken om probes testen. Je pulsduur moet 5 tot 10X zo lang zijn als de stijgtijd van de scoop die je test. Williams heeft ook een test daarvoor beschreven. Ik heb dat ook gebouwd en gedaan. ( erg ontnuchterend als je deal Xtreem en Rigol/Owen ect probe fan bent ;-) )
( http://www.pa4tim.nl/?p=3059 de probetester)
Dan heeft de scoop alle tijd om de maximale amplitude te halen. Als de puls 1ns duurt en je scoop is 1 ns dan is de puls al voorbij als de scoop nog aan het stijgen is. Als je dan 10-90% pakt lijkt het alof je scoop veel beter presteert dan hij werkelijk doet.

Tdr kan in theorie wel, ik heb mijn williams versie daarvoor nog niet gebruikt omdat ik al TDR pulsers had, maar een step werkt prettiger. Je zult wel een snelle scoop nodig hebben. Ik kreeg echter op een 150 MHz scoop al heel bruikbare resultaten. Maar ik deed dat met een snelle gewone pulsgenerator, ik gebruik mijn Williams pulser Eigenlijk bijna nooit. Het was gewoon leuk om eens te bouwen en te kijken hoever ik kwam, ik weet niet of een open stuk kabel een te zware capacitieve belasting vormt. Ik denk dat je dan het effect krijgt als wanneer je er een 10:1 probe aanhangt. Met coax " reservoir" waarschijnlijk wel.

Maar Free zijn ontwerp/bouw is een heel stuk beter dan de mijne dus misschien trekt die het wel. Ik kom tot iets van 500 ps op een 1GHz scoop, Hij komt zelfs verder dan Williams zelf kwam en die had een batch van 50 torren nodig om zo snel te komen.

Jammer dat 20GHz scopes geen screenshot mogelijkheden hebben >:-) ( ik ben nog steeds benieuwd naar een pulsplaatje)

Je kunt altijd, zoals vroeger, een foto nemen. ;)

http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2012/02/williams1.jpg

Zo bedoel je ;-) (mijn 500 ps Williams pulser)

[Bericht gewijzigd door fred101 op (14%)]

Noteer voor mij ook 1x half opgebouwde kit! Wat gaaf dat je dit doet, ik wilde al een tijdje een pulse generator om met m'n scopes te spelen/vergelijken.

Hallo free.

Ik wil graag ook een kitje.

De suggestie voor een gezamelijke inkoop CO aktie steun ik van harte.
De opmerking van Fred over foto van een screen shot op een 20GHz scope lijkt mij ook een goed idee. Ik ben zeer benieuwd.

Free_electron, Je hebt me genoteerd voor een Kit maar is zou graag een Cal willen hebben. Kun je dit aanpassen? alvast bedankt!

Afhalen bij de CO stand in Rosmalen lijkt mij een goed idee misschien even overleggen met de moderatoren of dit mogelijk is.

Ik wil ook graag een Cal hebben, zodat ik mooi de plot naast mijn scope kan hangen.

Free: 2 kitjes as-tu-blief!

2*28,- + 15,-? We krijgen hier te horen wanneer te betalen e.d.?

Op 10 januari 2013 12:56:49 schreef Tinus016: Afhalen bij de CO stand in Rosmalen lijkt mij een goed idee misschien even overleggen met de moderatoren of dit mogelijk is.

Gecombineerd verzenden is vaak voordeliger, maar boven € 45 gaan Accijns en de koerier vervelend doen (de laatste vraagt c.a. € 12,50 voor het innen).
Probeer er een [IA] van te maken Oei stond er al :o en overleg hoe je de boel verdeelt (wat het voordeligst is).

@free :
Ik heb wel interese, maar weet het nog niet zeker. Wanneer moet je het weten ?