Opruiming elektronica'verzameling'

Dit topic is gesloten

Lijkt mij leuk, helaas heb ik al een etentje, dus dat zal er niet in zitten...

-
maartenbakker

Golden Member

Lijkt mij ook leuk, alleen ik word in Haarlem verwacht eind van de middag en bovendien is zaterdag nooit zo'n handige dag voor me.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Zoooo... Het was een hele rit, maar het was het wel waard.

Meteen even het goede nieuws: De Kenwood TS-711E 2m tranceiver is getest, en werkt prima. De gespecificeerde 25W wordt ruim gehaald in alle modes.

http://www.pd7es.nl/websitefoto/ts711e.jpg
Plaatje van internet.

Nu wordt het tijd de manual eens door te spitten, functies is overvloed!

Verder nog veel grut (connectors, passief spul, 709's, printboortjes, IC voetjes, powertorren), printpakket voor een counter, en een Philips voeding PE1510 meegenomen, die werkt opzich ook, alleen de spanningsfijnregeling rommelt wat. Verder moet die nodig schoongemaakt worden.

Op 1 maart 2013 22:20:38 schreef Tidak Ada:
De kippensoep is al ingeladen

Die was goed in te nemen! :P Bedankt!

Edit: Op de heen- en terugweg op m'n 2m porto nog wat meegekregen van de goede condities. Vandaag naast de NL-repeaters ook diverse van Belgie, Duitsland en zelfs Engeland en Denemarken kunnen beluisteren, helaas geen verbindingen gemaakt.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

hier de service manual voor de pe1510 / pe1512 http://www.eserviceinfo.com/index.php?what=search2 heb je weer wat te doen ( wrs de pot zelf die gammel is ) als je maar zuinig bent met de asz15... :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
guidob

Overleden

Was weer gezellig en de tijd is zo om. Ondanks dat het een heel klein beetje leger is, kom je nog genoeg tegen. Spul waar je de vorige keer niet bij kwam of waar overheen is gekeken.

Gekeken naar wat connectoren voor bnc naar sma en zo. Daar wat van ingeslagen. Kan ik straks tenminste de pulser van free proberen :)

Ik kom bij het opbergen nu toch ook wel dezelfde spullen tegen. Zaken die ik bij de vorige keren ook interessant vond.

Wat er uitspringt is een rockwell cpu, een R6500/1EAC. Blijkbaar een verzamel object. In ieder geval een 64pens ceramic monster. Er zijn blijkbaar mensen die cpu's verzamelen..

Grappig dat het ding in een philips service blister zit. Blijkbaar toegepast bij philips. Nummer 5322 209 81034. Ben wel benieuwd waar dat in heeft gezeten.

Tijd om dat ding es in een acorn atom te monteren.....

Weer mijn dank aan de organisatie en hopelijk tot een volgende keer, maar dan in limburg ;)

Sine

Moderator

Naast de soep en bapao ( waarvoor dank ) nog aardig wat leuke dingen kunnen vinden.

http://www.gigawatts.nl/co/TEMP/kareltje2.JPG

Inderdaad spul waar je overheen kijkt en/of niet ziet ... of dingen die je stiekem toch de eerste keer al had moeten meenemen ...
Daarnaast weer een stapeltje nieuwe forumgenoten ontmoet, wat ook altijd leuk is :)

Op 2 maart 2013 21:10:07 schreef testman:
Als je maar zuinig bent met de asz15... :)

Neehoor ... daar lagen er ook nog een aantal van ;)

Koud, maar toch weer gezellig :)
Ondanks de grote groep kon iedereen toch naar hartelust rondsnuffelen.
Door wat kratten op het gangpad en buiten uit te stallen was er genoeg spreiding om mekaar niet op de lip te zitten.

Ons koffiehoekje werd door Tidak Ada aangenaam uitgebreid met z'n veldkeuken en had ons van heerlijke rijkgevulde kippensoep voorzien.
Dit werd door velen in dank afgenomen.
Hieronder nog wat foto's van deze dag.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/buiten.jpg
De al eerder besproken kratten buiten opgesteld.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/kantoortje.jpg
Ook de kleinste laadjes waren nu aan de beurt.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/gangpad.jpg
Een rijtje kratten in het gangpad.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/tussendoortje.jpg
Tijd voor een hapje en een senseootje.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/veldkeuken2.jpg
Tidak Ada als kok in z'n veldkeuken.
Alle foto's aanklikbaar.

Weer mijn dank aan de organisatie en hopelijk tot een volgende keer, maar dan in limburg

Als je een goed bod doet op de hele zwik, komen we volgende keer naar Limburg >:)

Sine

Moderator

Die een na laatste foto laat mooi het effect van te felle hoofdlampjes zien ... en bedankt he Tom :P Dat was de 25e keer die dag ofzo.

Leuke dag gehad in Deurne. Resultaat mag er ook zijn, een leuke aanvulling om mijn knutselvoorraad. Ook een paar verrassingen: zakjes van de Boer Elektronica uit Eindhoven (1980?), en een paneelmetertje waar ik al heel lang naar zocht, een 70's spraakprocessor, voor al echt al mijn projectjes af zijn. Ondanks dat er duidelijk eerder is geshopt, is het nog een leuke vrij nette voorraad. Echt goed georganiseerd ook, waarvoor dank.

PS.
Ik heb nog wat ledjes gelaten voor de volgende keer, dus Karel: volgende week?

Jullie dank moet je dan ook vooral richten aan Desiree, die er vele uurtje in heeft gestoken om alles enigzins zo overzichtelijk mogelijk te maken.
De vaste bezoekers zullen ongetwijfwld wel gemerkt hebben dat de laden in de onderdelenloods (bijna)allemaal weer gevuld waren.
Dit komt allemaal uit de dozen en kratten vanuit het midden van de loods, en zo krijgen we geleidelijk wat bredere gangpaden.

Ok, speciaal voor Desiree: bedankt voor je hartelijke ontvangst, de goede verzorging, ik hoop dat je dit nog ene keer wilt helpen organiseren.

Schimanski

Golden Member

Op 2 maart 2013 20:26:43 schreef Henry S.:
Meteen even het goede nieuws: De Kenwood TS-711E 2m tranceiver is getest, en werkt prima...

Hij stond er al een tijdje, ik ben blij dat hij bij jou een goed tehuis heeft gevonden.

Het was weer een leuke dag, maar wel een beetje fris... Ik sta zelfs nog op de foto :D

Iedereen bedankt.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Vandaag wat vintage ua709 gevonden, cracklebox time:

http://www.crackle.org/CrackleBox.htm

http://www.eam.se/kraakdoos/

Gekeken naar wat connectoren voor bnc naar sma en zo. Daar wat van ingeslagen. Kan ik straks tenminste de pulser van free proberen

Hmmm wel naar gezocht maar gemist...

Had dit keer maar een Lidl tas vol, veel minder ic stangen en meer losse componenten. Desiree & Tidak bedankt voor de verzorging en Ganzz voor het meerijden.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
chuckie

Honourable Member

Moest helaas weer snel weg( hoewel was eigenlijk al weer te laat op mijn afspraak in Maastricht dus toch weer te lang blijven hangen) en het was weer zeer gezellig.

Desiree, Karel en Mans bedankt voor de ondersteuning in weer 2 volle dozen voor mijn voorraad.

Heb diverse stangen IC's, DIL en smd kunnen scoren.
Een klein slijpmachientje wat overigens verbazend goed werkt...
Een logic probe (ELP150)
Een heleboel glaswerk (vacuum relais , e.d.)
Meetsnoeren, verloopjes, e.d.
Omron foto-cellen nieuw in de doos..

En nog veel meer...

-edit-
O ja, de stangen 74hct7541 zijn octale schmitt-trigger buffer/line drivers, tri-state...was wat onenigheid over....

[Bericht gewijzigd door chuckie op zondag 3 maart 2013 11:13:17 (10%)

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Tidak Ada

Golden Member

Gisteren flink vermoeid thuisgekomen, van een fantastisch gezellige dag.
Eindelijk mijn µA709-tjes gevonden en zelfs in groten getale !
Een handvol leuke tandtechnische freesjes, die helaas niet in mijn tandartsenboor passen, maar wel in de spantang van een hangmotortje.
Verder wat klein goed als 78xx regelaartjes en dergelijke meegenomen.
Nog een leuke GPS gevonden, die -op de accu na- nog goed lijkt te werken; dat lijkt mij dus wel te regelen. Helaas geen officiële kaaren meer.
Ook nog een paar kilo historische boeken

Verder gewoon prettig met iedereen gepraat.
Desiree wedereom bedankt voor de gastvrijheid.
Zal ik de soep er maar inhouden ? 't Was een kleine moeite. Vebaasd dat die zo goed is ingeslagen. Bedankt voor de "blije gezichten"

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Een soepje gaat er altijd wel in, dus...

Iedereen bedankt voor zijn of haar inspanningen.

Een zwart/wit monitortje (voor studio- of cameramontage), een paar originele uitbreidingsmodules voor een pre-Thomson Telefunkentelevisie, een paar ladenrails (komt vast nog wel van pas), wat klein grut en een flinke stapel historisch papierwerk werden door mij in de wacht gesleept en ik heb inmiddels ook al bedacht waar ik ben vergeten te kijken; is dat de opmaat voor een derde bezoek? Van velen begreep ik toch dat deze bezoekjes een verslavende hobby vormen ;)

Bijvangst waren ook nog een hoop productiecodes van componenten.

In elk geval ook leuk om weer wat mensen in levenden lijve gesproken te hebben; TA bedankt voor het glaswerk en de brandertjes.

@Jochem: de DN7/2 blijkt in http://www.reneradio.nl/Philips_GM3153.htm te zitten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
guidob

Overleden

Op 2 maart 2013 22:57:34 schreef Kareltje:Als je een goed bod doet op de hele zwik, komen we volgende keer naar Limburg >:)

Zo had ik het niet bedoeld. Maar blijkbaar vroeger niet goed opgelet bij aardrijkskunde. Helenaveen is nog net Brabant, oeps.

ik dacht al, is er nog een 3e loods dan :) dat helenaveen nog net brabant was wist ik omdat ik jaren een collega had welke altijd zei dat hij in brabant woonde, de leugenaar :) het was 100m over de grens met limburg vlak bij helenaveen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
guidob

Overleden

Op 3 maart 2013 00:36:52 schreef Roland van Leusden:Hmmm wel naar gezocht maar gemist...

Er waren een paar BNC naar SMA adapaters, maar niet zo veel. En allemaal net niet de goede, waardoor je ook een BNC-BNC of SMA-SMA male connector moet gebruiken. Twee SMA had ik gevonden, zelf heb ik er nu 1. De rest is richting Rosmalen gegaan, op de stand is dus 1 compleet setje aanwezig :) Al kijk ik even op de beurs voor een goede BNC naar SMA, wellicht bestaan die ook.

Die 709s had ik ook gevonden, meteen een paar ingeslagen. Er liggen er nog wel meer.. Verder nog o.a. wat HV caps, andere 65xx chips, weerstanden, HF kabeltjes & connectoren en een busje electronic cleaner.

[Bericht gewijzigd door guidob op zondag 3 maart 2013 13:59:19 (17%)

Oeps,
iemand nog behoefte aan een 32.768MHz oscillator blokje?
Ik heb er een paar over...

Desiree, Karel, Schimanski en Tidak Ada bedankt voor alles, ik heb toch heel wat bij elkaar kunnen sprokkelen voor mezelf en de stichting (zie sig). En ik heb lekker gegeten! En ik ben blij dat de bakpauws ook in de smaak vielen.

Mijn buit:

-Een flip klokje! Stond op mijn lijstje, nooit gedacht die te vinden...
-Wat voedingen, waaronder een kleine 2/6/12V acculader (600mA) en een aantal AC/AC adapters.
-een Vidicon S4145 voor de verzameling.
-Een 5 x 7 segment display print met vrij grote digits (50mm ongeveer).
-Heel veel elco's, schakelaartjes, potmeters, lampjes, mini-relais e.d.
-Een leuk kastje met een speciaal transparant deksel met lenzen erin.
-Een paar germanium diodes en germanium transistoren.
-4 luchtcylindertjes met kleine slag en as aan beide kanten.
-Een paar kleine neon lampjes. (Die 110V lampjes zijn toch ook neon!)
-4x 4 digit starburst displays 111-V SI 35020C (0227-D HY-211). Waren deze nou pin compatible met de DL1416A?

De 709's heb ik nog gezocht (niet voor mezelf, maar voor de andere aanwezigen) maar niet gevonden, waar lagen ze nou uiteindelijk? En wat is er zo bijzonder aan buiten het feit dat je er een kraakdoos mee kan maken (die ik nu dus wel wil gaan maken binnenkort)?

EDIT: Schimanski, heb je die grote neonlamp nog meegenomen? (Die op de tafel staat op de laatste foto.) Als je 'm op je dak monteert kan ik er misschien ook nog van genieten. ;)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Ondanks de kou toch weer iedereen tevreden :)

Over een maandje weer een bezoekdag?
Ik dacht aan half tot eind April, ruim na Rosmalen.
Ik hoor het wel van jullie.

Zou ik ook aan de lijst toegevoegd mogen worden?

Ben vooral op zoek naar vintage transistoren om wat speciale Delta voedingen op te knappen.

Tidak Ada

Golden Member

Op 3 maart 2013 16:43:17 schreef Benadski:
Desiree, Karel, Schimanski en Tidak Ada bedankt voor alles, ik heb toch heel wat bij elkaar kunnen sprokkelen voor mezelf en de stichting (zie sig). En ik heb lekker gegeten! En ik ben blij dat de bakpauws ook in de smaak vielen.

Die Bak Pao's van de grote A, eet ik vaak. Daarom heb ik ze nu niet genomen (verandering van spijs doet eten :9).

De 709's heb ik nog gezocht (niet voor mezelf, maar voor de andere aanwezigen) maar niet gevonden, waar lagen ze nou uiteindelijk? En wat is er zo bijzonder aan buiten het feit dat je er een kraakdoos mee kan maken (die ik nu dus wel wil gaan maken binnenkort)?

De kneep zit hem er in, dat bij de 709 alle compensatie uit- en ingangen naar buiten zijn gevoerd en dat de eigenschappen het permitteren om die te gebruiken om allerlei gekke oscillaties op te wekken.

@Kareltje
Ik heb al weer spijt dat ik niet meer van die 709's heb meegenomen. En van nog meer, misschien komt er dus nog meer soep >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten