Opruiming elektronica'verzameling'

Dit topic is gesloten

Hewlett

Honourable Member

Op 27 juni 2013 09:00:00 schreef Jochem:
@Karel: 2,5x het aantal??!! Kunnen we dan nog wel bewegen?

Dan wordt het rap tijd dat die loodsen wat leger worden >:-)
Als ik het draadje zo weer wat doorlees dan zijn er van de oorspronkelijke groep ook redelijk wat afzeggers.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Het is mij iets te ver rijden , bedankt voor het aanbod!

Fordman

Ook ik moet helaas verstek laten gaan. Het is voor mij niet te doen, +/-600km heen en terug. Misschien een volgende keer!

Je meet zelluf!

Op 27 juni 2013 09:00:00 schreef Jochem:
@Karel: 2,5x het aantal??!! Kunnen we dan nog wel bewegen?

Valt best wel mee hoor, vorige keer waren we ook met 20+, maar wel met het verschil, dat het toen redelijk weer was, en we wat bakken op schragen buiten konden zetten.
Gezien de verwachtingen voor Zaterdag zal dat geen goed idee zijn.
Wel wil ik (met enige hulp van jullie) diverse kratten in de 'catacomben' uit te stallen om zo toch een extra snuffelhoek te creëren.
Dit werkte overigens vorige keer ook best wel goed.

Op 27 juni 2013 13:47:29 schreef Hewlett:
[...]
Dan wordt het rap tijd dat die loodsen wat leger worden >:-)
Als ik het draadje zo weer wat doorlees dan zijn er van de oorspronkelijke groep ook redelijk wat afzeggers.

Je weet wat je te doen staat >:)

Traditioneel wordt er ook weer in de catacomben ons koffiehoekje weer ingericht.
Ik heb al wat geluiden gehoord van koffiepads, maar ik breng er ook wel een zak mee.
Iets lekkers voor bij de koffie zou ook fijn zijn, andere keren bracht ieder wel wat mee, een pak koeken of zo.

Ik gooi een klein haspeltje in de auto voor wat te kunnen testen, als er iemand ook nog eentje mee kan brengen zou erg fijn zijn.

Er zijn dit keer inderdaad wel wat 'afzeggers' maar hiervoor zijn er ook weer enkelen voor in de plaats gekomen.

Nog 1 dingetje: Daar ik iemand in Deurne van het station op moet pikken, en ook in Deurne geen voorbereidend werk kan doen, graag wat vrijwilligers om zowel in Deurne, als in Helenaveen even wat aan te pakken om de loodsen wat beter begaanbaar te maken.
Dit zal door Desiree, en mij in dank afgenomen worden.

Veel plezier jongens, ik hoop dat ik er volgende keer bij kan zijn!
Morgen stap ik in het vliegtuig naar de zon :-)

Ik neem ook wel een haspel mee. Zal ook wel een Senseo en wat koffiepads mee nemen. Met één duurt het redelijk lang voordat iedereen koffie heeft. Er is een maar aan dit geheel ik kan later niet mee naar deurne ivm storingsdienst moet ik om 14:00 weer thuis zijn. Langer kon een collega het niet overnemen. Deze dienst was er nog even ingeschoten....

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Ik moet me helaas afmelden. Ik moet onverwachts lotussen op de open dag van de brandweer en daarnaast ook wachtlopen hier in het dorp

Schimanski

Golden Member

Opzetten koffiehoekje is bedoeld voor Deurne. In Helenaveen is volgens mij geen water, dus Senseo's in H'veen opstellen is dan ook wat zinloos. In Helenaveen ontbreken ook andere facilitaire voorzieningen, er is dus geen WC (maar wel een groot maisveld ;))

Op 27 juni 2013 20:56:01 schreef Tinus016:
Er is een maar aan dit geheel ik kan later niet mee naar deurne ivm storingsdienst moet ik om 14:00 weer thuis zijn.

Jammer dat je niet naar Deurne mee kan Tinus.

[reclame]

Helenaveen: Als iemand nog satelietschotels zoekt, er liggen er nog een paar. Ook staan er veel antenne's in allerlei soorten en maten en kisten met Amplivox noisereducing koptelefoons (ex. army)

[/reclame]

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

En 2 pallets met plastic hulzen/zakjes voor een sealingapparaat

Je zal het maar net nodig hebben he?

Nog 1 dingetje: Daar ik iemand in Deurne van het station op moet pikken, en ook in Deurne geen voorbereidend werk kan doen, graag wat vrijwilligers om zowel in Deurne, als in Helenaveen even wat aan te pakken om de loodsen wat beter begaanbaar te maken.

Uiteraard, je roept maar!

If you want to succeed, double your failure rate.
Schimanski

Golden Member

Tja, dat sealapparaat zal er ook nog wel zijn. Maar waar....

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Ik denk dat het sealapparaat inmiddels een 2de leven als colablikje heeft gevonden.
Bij een eerste grondige opruiming hebben we nog even bij een oeroud sealapparaat (model Flintstone) gestaan, maar uiteindelijk besloten om dat loeizware ding af te voeren.

Maar voor mensen die zelf zakjes sealen ligt er materiaal in overvloed, in diverse maten.

Jammer van de afmelders, maar de loodsen zijn nog lang niet leeg, volgende week gaan we weer gewoon een nieuwe lijst samenstellen.

Uiteraard, je roept maar!

Mijn dank is groot!

Het was gisteren weer een geslaagde snuffeldag.
Hoewel de weersverwachtingen wat somber waren, viel al het water die nacht ervoor, wat resulteerde in niet alleen een droge dag, maar zelfs een mooie zonnige dag zodat weer alles lekker buiten uitgestald kon worden.

In Helenaveen hebben we alle voedingen naar voren weten te halen, +/- 18 stuks, en die gingen gretig van de hand.
Ook de printplatenstapel is ettelijke centimeters gekrompen.
Doordat de groep erg groot was, konden we ook pas wat later naar Deurne, waar we tot ruim 5 uur in de middag nog vele spulletjes konden verzamelen.

Al met al, weer een geslaagde dag :)
Nog wat sfeerfoto's zoals gewoonlijk:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/helenaveen.jpg
De buit bekijken in Helenaveen.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/deurne.jpg
Genieten van het zonnetje in Deurne.

blackdog

Golden Member

Hi Karel,

Hierbij nogmaals mijn dank voor de gezellige dag en goede prijs van de onderdelen.

Ik heb jammer genoeg maar één foto gemaakt, was te veel met je koopwaar bezig ;-)
http://www.bramcam.nl/Karel-29-6-2013.jpg

Nee, ik heb nog niet het manual van de Systron-Donner voedingen gevonden.
Behalve krakende potmeters werken beide voedingen hier.
Hij is van het type met Thyristoren in de brugschakeling daarom rateld hij ook lekker.
Later meer en als iemand anders een schema heeft hoor ik het graag.

Wel dit schatje schoongemaakt een getest, ze is al 40 jaar oud en goed werkend.
http://www.bramcam.nl/AD-920E.jpg

Een geslaagde dag!

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
guidob

Overleden

Inderdaad weer een geslaagde dag. Helenaveen was te kort, ik heb weer slechts de helft gezien... Of ligt dat nu aan mijn manier van zoeken?

De buit is weer van alles wat. Een aantal boeken en verschillende componenten, o.a. een aantal glaszekeringen voor de tek scopes, shunt weerstanden voor de PE1542 voeding (draait nu proef) en een groot aantal 2516/2532 eproms. Dit vanwege een tweetal HP3456A's die mijn kant op komen, waarbij de roms vaak kapot zijn. Verder wat meters, een philips 5V voeding en een aantal BNC verzwakkers in verschillende smaken.

Dan nog een lamp/ventilator voor het solderen en twee van die voedingen. Bij mij ook krakende potmeters (understatement), maar wel nog leven. Schema kon ik niet vinden, alleen een Fin die daar ook naar op zoek was. Weinig te vinden, ook niet van andere voedingen uit dezelfde serie.

Verder heb je dan altijd componenten erbij, waar je niets over kan vinden. Een LT643B 20p dip ceramisch IC en Analog Devices 40K modules uit 1981. Vierkant blokje met 6 pootjes. Ongeveer 2.5x2.5x1 cm. Met koeienletters staat er 40K op.

Bedankt en hopelijk tot nog een volgende keer Helenaveen. Kan ik de andere helft bekijken :)

Gister ook lekker rond gesnuffeld in de loods in Helenaveen.
en paar leuke dingen gescoord voor een prima prijs! Helaas moest ik smiddags werken dus geen tijd gehad om ook nog een kijkje te nemen in Deurne. Als er weer een open dag komt, kom ik graag nog een keer snuffelen in Deurne.

Een het mooiste wat ik gescoord heb is toch wel deze Variac.
Op het eerste leek hij niet te werken dit kwam omdat er een stekker los was van de zekering houder en de aan/uit schakelaar ontbrak. Vandaag even in orde gemaakt.

Karel, Nogmaals bedankt! en ik kom graag nog een keer langs.

http://www.fotoarchiefje.nl/Share/CO/Fotos/Variac%20(2).JPG
http://www.fotoarchiefje.nl/Share/CO/Fotos/Variac%20(4).JPG

Chuckie Nog bedankt voor de 2 super optocouplers deze hebben hun plekje in de schakelkast voor de buiten verlichting gekregen. De relais die er in zaten begonnen de hoop op te geven.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Ook ik heb me gister prima vermaakt. Zowel in Helenaveen als in Deurne de nodige nuttige zaken weten te vinden. Vooral de powertorren zijn er welkom om de nodige oude Delta apparaten op te knappen.

Karel bedankt en hopelijk tot een volgende keer!

blackdog

Golden Member

Hi guidob,

Hierbij wat gegevens van de Analog Devices Opamp 40K
Mijn scannerdriver is uit mijn systeem verdwenen dus nu even met de camera..
http://www.bramcam.nl/40K-Specs-1.jpg

http://www.bramcam.nl/40K-Specs-2.jpg

En de laatste de aansluitingen.
http://www.bramcam.nl/40K-M2.jpg

Van de LT643B kon ik ook niets vinden en is volgens mij geen LT chip, kan je een foto laten zien van dat onderdeel?

Gegroet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
guidob

Overleden

Bedankt voor de info. Die dingen konden wel eens gerelateerd zijn aan jouw voeding. Vraag me af waar ze dat soort dingen hebben gebruikt.

Bij deze een foto van een aantal USO's, al horen de AD's er nu niet meer bij :)

http://members.home.nl/baltusg/LT643B.jpg

Was inderdaad een superdag. Ben 's avonds nog in de late uurtjes bezig geweest om wat printjes te reverse-engineeren. De uitkomst hiervan zal ik komende week hier op de site plaatsen.

Wat deze keer in de buit zat:

  • 72.640 weerstanden (73 verschillende waarden)
  • 15 meter speciale regenboog-flatcable
  • 1 regelbare voeding tot 70V (helenaveen versie)
  • lichtkrant van 100x20cm
  • ruim 40 sensoren
  • 30 printjes + onderdelen
gezocht: nieuw potje " magische rook "

en wat heeft het je gekost Darkpingiun? Om maar een idee te hebben.

groetjes

Tidak Ada

Golden Member

Op 30 juni 2013 23:01:26 schreef guidob:
[....] Bij deze een foto van een aantal USO's, al horen de AD's er nu niet meer bij :)

[afbeelding]

Die bruine OM-etjes zijn customs (hybride?) uit Philips scoops. Ik heb er een stel van uit Heerlen (OM504), dat bleken verticale eindversterkers uit mijn PM3264 te zijn. Bewaren dus maar en hopen ze nooit nodig te hebben...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
chuckie

Honourable Member

Ik heb weer te veel om op te noemen, uit Helenaveen zo'n 30 mtr. 5x10mm²(YMVK-as) een rol 4x2,5mm² (YMVK) rol stuurkabel 12x1,5mm² een paar zakken logica (C-mos en TTL), ook een labvoeding uiteraard, een berg 230VAC eurosnoeren, een paar bossen 6mm²VDS, een bijna nieuwe Altivar frequentie-regelaar enkelfasig met een rittal kast en verdere besturing (ook nog een motor met ruductiekast erbij) en een doosje met allerlei klein grut (IC's, powertorren, een zak met bedrijfscondensatoren (jawel, de goeie...) etc.etc....

Uit Deurne een grote zak met allerhande maten en kleuren krimpkous, een doos stevige solid state relais, LCD schermpjes, nieuwe lexaan platen, een nieuw type Time Domain Reflectometer (met lcd uitlezing i.p.v. de oudere met CRT buisje) een aantal doosjes met nieuwe Telemecanique sinaal(paneel)lampjes met contactelementen een 400A shunt een paar doosjes met thermistors een doosjes clicksons een handzaam metertje om de dikte van printsporen te meten, wat zakken met kabelogen, wat zakken met NTC's in verschillende waarden een doosje met magneetschakelaars en tijdschakelaars, wat stappenmotoren en 2 dozen met allerlei SMD en ander frut...

Was weer zeer gezellig en vruchtbaar..., ik vind elke keer als ik daar ben weer een aantal zaken die ik eerder niet gezien had.

Ik zei al tegen Karel en Desiree dat ik ze er van verdacht ergens nog een loods te hebben waaruit ze steeds weer stiekum aanvullen..:)

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
haasje93

Golden Member

Ik heb ook weer aardig wat dingen erbij..
70V voeding, grote elco`s (Goeie), oude stekkers, schakelaartjes, lampjes, zakje met alu ledhouders 5mm, wat verzwakker behuizingen, meetsnoeren, boekje over halfgeleiders, grote diodes, tgrote thyristor, displays, peneelschakelaars, en uiteraard verschillende maten printplaat, trofo`s etc etc...

Wie heeft eigenlijk die kabel voor vierpuntsmetingen meegenomen uit helenaveen? ik wou hem pakken maar toen was hij net weg.

Een geslaagde dag, ondanks de beroerde reis terug met de trein.
Desiree en Karel bedankt.

[Bericht gewijzigd door haasje93 op maandag 1 juli 2013 15:44:28 (13%)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
maartenbakker

Golden Member

Een zeer geslaagde dag. Mijn primaire doelen (historische of bijzondere boeken, handpersje/ponsmachine) niet gehaald want daar had ik de vorige keer niets over het hoofd gezien denk ik, handpersje voor m'n neus weggekaapt zodat ik genoegen moest nemen met een incomplete, maar dat werd ruim gecompenseerd door een halve kuub databoeken, wat germaniumpowertorren en diverse Philips-memorabilia waaronder een soort van probe die ik in het puzzelaars-verzameltopic ga zetten en een mooie jaren '70 knijpkat (opvolger van het blikken model).

Verder nog twee thermokoppels meegenomen om daar de specificaties van te achterhalen (liggen er nog een paar in Deurne, dus kan van pas komen).

Op 1 juli 2013 02:43:17 schreef Tidak Ada:
[...] Die bruine OM-etjes zijn customs (hybride?) uit Philips scoops. Ik heb er een stel van uit Heerlen (OM504), dat bleken verticale eindversterkers uit mijn PM3264 te zijn. Bewaren dus maar en hopen ze nooit nodig te hebben...

Ze hoeven niet persé uit scopes te komen, kan ook andere meetapparatuur zijn of met een kleinere kans voor apparaten van derde partijen.

Ik heb hierover even een nieuw topic aangemaakt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 1 juli 2013 18:17:10 (20%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten