@offie, was totaal €130 kwijt voor alles. De bak weerstanden koste me €30.

Voor mij was het de eerste keer in zowel Heleneveen als Deurne. Ongelofelijk wat daar allemaal ligt. Van Deurne heb ik misschien de helft maar gezien, in het onderdelen magazijn ben ik nauwelijks ingeweest. Ik moet zeggen dat ik me prima vermaakt heb. Zo'n hele dag door loodsen lopen en overal in kijken. Topsport, dat is het. Gezien ik zelf veel onderdelen heb en thuis in mijn garage bijna geen plek meer over is, had ik niet echt een doel. Ja, printmateriaal. Toch heb ik nog redelijk wat ingekocht en ietsje meer dan ik aanvankelijk dacht. Achteraf blij dat ik m'n tandemasser niet bij me had ;-) er ligt te veel interessant spul. Ik was daar samen met Roland (mijn passagier, heel gezellig) in mijn auto met neergeklapte achterbank vol terug naar huis gereden. Op de terugreis lagen we wat lager op de weg :-)

Een samenvatting: 1 Helenaveen editie 70volt "knisperende" voeding (helaas nog zonder schema's), kilo's printmateriaal variërend van heel dun, dubbelzijdig, enkelzijdig, tot 3 milimeter extra dikke print stroken van een meter lang (dat kun je nergens anders krijgen). Paar kilo TTL (LS, S en F) voor reparatie historische computers uit de 70/80ties, 130 ULN2004 arrays, Z80 spul: CPUs, SIO-0, SIO-2, CTC en PIOs, snel SRAM, DRAM, 10 HEF4750 PLLs, 40 stuks NE567F PLLs, enkele encoder schakelaars, verschillende dozen met MKTs (ruim 8000 stuks), 200 DALE RS-5 5W .5ohm precision wirewound weerstanden, verschillende dozen met CR0 keramische spul samen ruim 25000 stuks, doosje met een verzameling meerslagen instelpotmeters 500 stuks in allerlei bruikbare waardes, 2 kilo spoelen met ferrietkern, zak met 400 silver-mica condensatoren, verschillende NTCs, doos met thermistors, 100 stuks deelbare 50 polige printheaders verguld, doos met .3ohm 3W ModulOhm shuntjes (de bekende uit Denemarken), 300 stuks van die bekende gaatjes experimeenteer printen, doos met 600 voorvertinde experimeteer printstroken zonder gaatjes (elke print is op te zagen in 4 identieke segmenten elk met een card egde connector, in totaal dus 2400 experimenteer printen, leuk voor SMD. Genoeg voor vele jaren :-)), zak met draadgewonden 100ohm precisie weerstanden (lage inductie), verschillende dozen vermogens weerstanden. Doosje met een verzameling kristallen 1Mhz-50Mhz, 300 BCY71 torren, 100 stuks 2N3866, 1000 stuks 2N5551, 200 wisselschakelaars (print), doos met BB125 varicaps, zakje met uitgesoldeerde LDRs, trimmers in allerlei waardes, instelbare spoelen en een paar dozen met Philips instelpotmers met een keramische huis. Nog wat ouder SMD spul: enkele rollen Philips met 1206 1% weerstanden in bruikbare waardes, rol 1206 X7R 100nF, rol 5000 BCW71 torren, rol 2000 groene SMD LEDs, rol met BB249 varicaps. Verder nog een haspel met weerstandsdraad (150mOhn per meter), haspel dunne coaxkabel en eentje met normale kabel. 8 stuks 1.5 meter kabel 2.5mm2 flexibel met oog, ruim een meter data boeken van Ferranti, TI en Philips. 2 meter TO-3 koelblokken met 30 NTE130 torren, ruim 100 stangen met ICs: SOIC 74HC/HCT, veel EPROMs (van 2K tot 128K), enkele stangen met 62256 SRAM, enkele TTL print relais, Bourns meerslagen potmeters, dip switches, Bourns weerstandnetwerken, 74LS31 delay lines, veel HC4066, TL081, PAL20v8, GAL16v8 en enkele stangen 29F04 flash ROMs, wat TO-220 spul: BD939, BDX77, BDT82, een paar LM340 7805s, 150 stuks L200 spanningsregelaar. Voorlopig is het wel weer even genoeg voor de hobby en ik ben vast nog wat vergeten op te noemen. Overigens zien die loodsen er nog net zo vol uit als eerst. Niet te geloven.

Oh ja, van Roland een flinke zak met TO-220 koelblokjes.

Een geslaagde dag. Dank aan de organisatie!

Op 1 juli 2013 13:05:55 schreef Hewlett:
Voor mij was het de eerste keer in zowel Heleneveen als Deurne. Ongelofelijk wat daar allemaal ligt.

Een samenvatting: 1 Helenaveen editie 70volt "knisperende" voeding, etc. etc. en ik ben vast nog wat vergeten op te noemen. Overigens zien die loodsen er nog net zo vol uit als eerst. Niet te geloven.

Een geslaagde dag. Dank aan de organisatie!

Dank je.
Wat een verslag, pfff
Je hebt er wek van gemaakt.

Op 1 juli 2013 03:45:54 schreef chuckie:

Ik zei al tegen Karel en Desiree dat ik ze er van verdacht ergens nog een loods te hebben waaruit ze steeds weer stiekum aanvullen..:)

Ik ben mijn zolderkamer op aan het ruimen :p

Op 30 juni 2013 23:10:30 schreef darkpinguin:

• 72.640 weerstanden (73 verschillende waarden)

Die is voorlopig ook weer zoet ;)

Op 30 juni 2013 21:49:40 schreef guidob:
Inderdaad weer een geslaagde dag. Helenaveen was te kort, ik heb weer slechts de helft gezien... Of ligt dat nu aan mijn manier van zoeken?

Enerzijds, maar de groep was eigenlijk te groot, zeker voor Helenaveen. >20 zeer enthousiaste mensen op een kluitje.
De volgende ronde wordt het aantal mensen weer op een maximum gezet.
Hoeveel dat er worden, wordt nog wel bepaald, dat is ook zeer afhankelijk van het weer.
Kon je nagaan, als het een regenachtige dag was geweest....

Maar ik ben blij dat iedereen weer dik tevreden huiswaarts keerde.
Iedereen, ook wij vonden het weer een geslaagde dag en waren dik tevreden over het verloop ervan.
Mijn speciale dank gaat ook weer uit naar Schimanski, die als geen ander markt kan bedrijven, en mij weer de nodige hulp kon bieden.

De volgende ronde gaat ergens in de tweede helft van September plaats vinden.
Wie nog interesse heeft....

Hewlett. Dat is een mooie inventaris van de dingen die er niet meer zijn, nu nog één van alles wat er nog wel ligt :+

@Tidak: Styroflex en Spanningsregelaars via Karel. Metertje hebben we in H'veen niet meer gevonden.

Mooiste vondst vond ik toch wel de Weller WTCP-S helemaal nieuw in doos. Pola is er vast erg blj mee.

Op 1 juli 2013 17:44:07 schreef Kareltje:
[...]Dank je.
Wat een verslag, pfff
Je hebt er wek van gemaakt.
.....
De volgende ronde gaat ergens in de tweede helft van September plaats vinden.

Ja, ik weet het. Ik werk al weer geruime tijd in Duitsland en ik heb mij een beetje aan de kultuur aldaar aangepast. Grundigkeit und Ordnung muss sein :-)

In September wil ik nog wel een keertje meedoen. Denk ik nu ;-) De maand September is wel altijd vrij druk, o.a. zijn er twee Veron radio markten in September geplanned. Op 8 September de West Brabantse Radiomarkt in Standaardbuiten en op zaterdag 28 September is er uiteraard de Lichtmis in Meppel. Die laatste wil ik niet missen.

@Kareltje: Graag Karel, deze keer was ik lichtelijk 'uitgewoond' maar in september doe ik graag mee, heb in Deurne toch een en ander gemist.

@Schimanski: heel juist, ben heel blij met die Weller, zoiets is hier net een olievlek in een klas met solderende leerlingen.

Ik zie jullie graag weer in september,
Albert

Op 1 juli 2013 17:44:07 schreef Kareltje:
[....] Wie nog interesse heeft....

Ik moet dus afgelopen zaterdag nog inhalen, dat display zoeken en die zak met C's, die je voor me hebt achtergehouden ophalen, freesjes en van die vertinde printjes (of heeft Hewlett die allemaal meegenonen?).... en nog veel meer!

Hallo Karel,

ik heb nu al zoveel over die opruiming gelezen dat ik graag eens een bezoekje breng. Als het een beetje mee zit heb ik rond die tijd weer een rijdende auto. Hopelijk ook nog wat geld over om te besteden...;-)

Gr.
Wouter

Op 1 juli 2013 17:44:07 schreef Kareltje:De volgende ronde gaat ergens in de tweede helft van September plaats vinden.

Op 30 juni 2013 21:49:40 schreef guidob:Bedankt en hopelijk tot nog een volgende keer Helenaveen. Kan ik de andere helft bekijken :)

;)

Ik zou graag ook weer op de lijst komen. Hopelijk ben ik in september weer in optimale conditie om te klimmen en zware dingen te verzetten. Dat leek in Helenaveen toch wel nodigom de tweede helft te bekijken, maar ging me nu wat minder goed af (voor de databoeken had ik gelukkig een karretje meegebracht). Bovendien zou daar ook nog ergens een kop liggen voor een Philipssoldeerbout model kachelpook, dus die zet ik alvast op mijn verlanglijstje :)

@Henkzelf: de bout en de slobberboutvariant heb ik al, maar een reservekop zou er ook nog zijn en is nooit weg. Op die manier kan ik de bout tegelijk gebruiken en in museale staat houden ;)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (18%)]

@maartenbakker. Die soldeerbout lag/ligt in Deurne. Inclusief trafo. Ik liet hem toch maar liggen. Wilde de trafo, maar heb te vaak mijn vingers aan zo'n bout verbrand. :-)

Als veelpleger wil ik ook in september nog wel een keer snuffelen, heb toch spijt dat ik sommige dingen liet liggen ;)

Ik zou graag in september nog een keer langs komen. Heb Deurne gemist dit keer en zou hier graag ook een kijkje nemen.

@Kareltje: Verslaving 'worden'?
Sommigen noemen het een vak maar volgens mij is het alleen maar een slechte gewoonte.

Wil je mij ook nog een keer op de lijst zetten. Voor Helenaveen was ik eigenlijk te laat (het stond al vol binnen), heb ook wat spul laten liggen waar ik toch al spijt van heb.

@kareltje,

ik heb ondertussen zitten genieten van wat iedereen bij jou heeft ingeslagen dat ik zelf wel heel benieuwd ben geworden, is het mogelijk dat ik ook op de lijst kom??

gr sander

Op 1 juli 2013 13:05:55 schreef Hewlett:10 HEF4750 PLLs, 40 stuks NE567F PLLs

Mmm, voor de volgende keer als er nog meer zijn. Die heb ik gemist.

Op 1 juli 2013 13:05:55 schreef Hewlett:200 DALE RS-5 5W .5ohm precision wirewound weerstanden

Die doen het prima in het 20V bereik van m'n nu weer werkende PE1542. En als de stroom nu ver over de limiet gaat bij een fout, gaan ze tenminste niet kapot.

Op 1 juli 2013 13:05:55 schreef Hewlett:Overigens zien die loodsen er nog net zo vol uit als eerst. Niet te geloven.

Je moet het over een langere periode zien ;) Het begint toch best leger te worden, je kon je eerst amper bewegen binnen.

Karel, je mag mij ook weer bijschrijven voor een volgende keer..., ik heb zojuist een plekje in mijn werkplaats gevonden waar nog een kuub onderdelen past :)

Ik wil voor september ook wel weer op de lijst.

Ik houd mij ook aanbevolen voor de volgende keer :).

Dan is de stand nu al 14 plus Kareltje en Shimanski :+

Zou je mij ook op de lijst kunnen zetten voor Deurne?

Als er nog plek is, ik kom september ook graag weer.

Zet mij er maar weer op, idd even rekening houden met de Lichtmis aub.