Philips DVP3010 lade gaat niet meer open

pa3gws

Golden Member

Waarschijnlijk gewoon SPST.
Kijk even in mijn profiel bij de homepage daar vind je het adres.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
maartenbakker

Golden Member

Inderdaad wel geassembleerd in Szekesfehervar, Hongarije, daar wijst die VN in het serienummer ook op, maar geheel uit Chinese halffabrikaten. Als er iets van Philips inzit dan de software, of misschien die niet eens. De nummering die op de printplaten gebruikt is, associeer ik met TCL al moet ik voor 100% zekerheid nog wel een keer een als TCL gelabelde TCL van binnen zien, of een servicemanual daarvan. Deze praktijk is al jaren zeer gebruikelijk voor audio/video-apparatuur (als Funai de tent overneemt zal daar wel een einde aan komen), en voordat men met TPV in zee ging ook wel bij een aantal goedkopere televisies.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb geprobeerd om de schakelaar uit elkaar te krijgen, maar het lukt niet echt.

Tot hier kan de schakelaar gedemonteerd worden:
http://i45.tinypic.com/pvkp4.jpg

(telefoon focust op de tekst in plaats van op de schakelaar)

Henry S.

Moderator

Wegens de ontelbare topickicks gaat dit topic een dag dicht, de TS is vaak genoeg gewaarschuwd.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Bout gewoon helemaal omhoog draaien. Flinke klodder verse tin, eventueel met extra flux erbij, schroevendraaier onder de schakelaar en hij vliegt eruit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

dat boutje kan er niet uit. het zit er helemaal in.

Knip met een klein tangetje de pootjes van de schakelaar los, met een pincet de uiteinden vast houden soldeerbout er op en lostrekken. Met excuus kunt je wel iets zonder uitleg. Als je de verwarming thuis hoger zet doe je dan de kachel op stenen zetten.

zo jammer. Ik heb het probleem zo vaak gezien met deze spelers. Haal overige knopjes van het printje en alleen de eject er op en je zal zien dat hij het WEL doet. maar ja, ik zou eens bij de SCART aansluiting kijken??!!!

maartenbakker

Golden Member

Met de bout bedoelde ik de soldeerbout. Gewoon op 450 graden zetten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het knopje is er uit.

Welk knopje moet ik kopen?
Zijn er verschillende soorten?
Is het gelijk hoe het knopje geplaatst moet worden(pinout)?

iemand?

Op de onderkant van de schakelaar staat er een logo wat lijkt op een pijl in een cirkel.

Er staat ook het nummer "64" op.

Ikke dan maar, de tactschakelaar heeft 4 aansluitpunten ben je niet zeker hoe die gemonteerd moet worden pak dan een multimeter en meet de contacten die bij indrukken sluiting maken en bij loslaten in een keer niet meer. Kijk op de print voor zover die niet gemold is waar de aansluiting met een printbaan naar een ic leiden.
Met excuus maar je moet nog een boel leren. De lijdensweg om de schakelaar te verwijderen had je je kunnen besparen door de schakelaar van de pootjes af te knippen en de restanten met een hete soldeerbout te verwijderen.

De DVD-speler werkt terug, ik heb de schakelaar vervangen.

Bij de elektroboer zeiden ze dat de schakelaar geen polariteit heeft en deze er gewoon in mag.

Vandaag weer een probleem met deze dvd-speler:

Spoelt tijdens het kijken willkeurig terug en na 1sec speelt die weer en zo gaat het door.

Vorige week hebben we hier een blikseminslag gehad waarbij de aardlek eruit sprong, Mogelijk is het hier een gevolg van.

Is deze dvd-speler nog te redden of is hij helemaal om zeep,total loss?

maartenbakker

Golden Member

Zelfde mankement maar nu in het terugspoelknopje?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hoe kunnen die knopjes zo snel defect gaan?eject-knopje is ook terug defect.

Verder is er nergens iets zichtbaar defect.

Edit werkt nietop
smartphone

Alles werkt weer, maar nu komt er NO DISC op het schermpje maar er zit wel een DVD in.

edit:Ik heb al een andere besteld(Sony DVP-SR370)
Deze zal dan als reserve speler dienen.