Op 23 oktober 2013 09:25:34 schreef Tidak Ada:
Nu ja, kas... Zeg maar kasje: 2m × 2,5 m × 2,5m in de nok eigenlijk te kein om mee te werken. Te grote temperatuur- en vochtigheidsschommelingen. Dat kon de automatisering niet bijhouden.
Stelt dus echt niet veel voor.

Ah zoiets had ik op de basisschool ook. Maar is opzich genoeg leuks mee te doen, zelfs het een en ander aan tropisch spul (de Dionaea muscipula houdt bv ook van een overwintering zegt men).

Hmm, is wel een heeel groot prijsverschil met de bekende merken.
Ik vraag me af of er niet een fikse boaconstrictor onder het gras zit.

De genoemde converter heeft bijvoorbeeld allen een TX poort. Betekent dat niet, dat die poort alleen kan zenden en moet je niet zowel een TX als een RX poort hebben voor bidirectioneeel verkeer dan wel omzetting van Gigabit naar glas en dan weer glas naar Gigabit? Dus zoals ik stelde een metertje glas na de modem ter isolatie en dan verder de bestaande bekabeling blijven gebruiken.
Ik heb totaal geen ervaring met glasvezel.

edit:
Ik vraag me nu trouwens af of het ueberhaupt wel zin heeft, want uiteindelijk kan die inslag bij de provider alsnog via de voedingen en de huisinstallatie overslaan...
/edit

OT
@pe5ocb:
Ik heb wel dergelijke plantjes gewoon in de tuin staan (soorten uit Zuid-Afrika), daar is geen kas voor nodig. Voor tropische orchideeën was het wel nodig.
/OT

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (11%)]

ook maar eens de electronica ruimte laten zien. iets hierboven heb ik al eens de hobbyruimte voor de autos laten zien, nu eens eindelijk mijn 'niet afgewerkte' electronica/pc kamer. de ruimte is zowat 6mx3m

ik ben dus zwaar computerfanaat en tussen al die bakken achteraan staat ook een volledig werkende 386 25mhz op win95.
op mijn werktafel staat hier ook een oude laptop die nu dienst doet als scoop/spectrum analyser/frequentiemeter/signaal generator
http://fcapri.homelinux.com/off/pics/eo/werkplek/DSCN3432.jpg
de hardware om de soundcard singaal te geven bouwde ik zelf (basic een gewone spanningsdeler om de soundcard niet op te blazen)

http://fcapri.homelinux.com/off/pics/eo/werkplek/640/DSCN3429.jpg
http://fcapri.homelinux.com/off/pics/eo/werkplek/640/DSCN3428.jpg

ik ben jammer genoeg niet zo sterk uitgerust met meetapparatuur zoals de meeste andere hier. het meest hoog technologische bij mij is een cheapass multimeter (of men zelfbouw signaalgenerator die op het plankje zit)
http://fcapri.homelinux.com/off/pics/eo/werkplek/640/DSCN3431.jpg

en het pc gedeelte, waaronder hier rechts ook een volledig werkende draagbare zwart-wit TV die via die video nu ook op DVB-T ontvangst werkt):
http://fcapri.homelinux.com/off/pics/eo/werkplek/640/DSCN3430.jpg

Mooie ruimte! Bij mij begint het dak helaas net boven mijn bureau. Ik kan dus niet al die rekken aan de muren hangen :'( Jaloers dus!

Op 24 oktober 2013 12:02:56 schreef Tidak Ada:

Ik vraag me af of er niet een fikse boaconstrictor onder het gras zit.

Dat zou handig zijn....schuif je er zo een regenbuis achteraan :-)

@fcapri

Foei regels op 1200mm hart afstand ?
Daar mag er rustig nog 1 tussen.

Foei regels op 1200mm hart afstand ??? waar dan?

De plankdragers.
MVG Gerard.;)

Op 24 oktober 2013 19:49:59 schreef Gadget_inc:
@fcapri

Foei regels op 1200mm hart afstand ?
Daar mag er rustig nog 1 tussen.

Ligt aan jou, je ,moet gewoon een kleiner scherm nemen. Bij mij zijn de regels maar 300 mm lang >:-)

de ene is een gyproc muur en balken zitten elke 60cm (59,5 om precies te zijn).
er zit 2400mm tussen de 2 dragers aan de pc zijde en dus geen 1200 ;-). gaat al jaren goed.

op men electronica knutselhoek zitten er 5,5stenen tussen van 29cm lang, hetgeen ook boven de 1500mm uitkomt. het zijn 2 oude zijplanken van een antiek bed. doorplooien doet dat niet ;-)

Staat ook (nog) niet veel op :P Wacht maar, als je er wat voedingen op het staan >:) (of een van die Teks van Fred :* )

die pc plank goed bekeken?, sta er nu ff voor:
er ligt een oude pentium 1 laptop op met interne accu, 10harde schijven , 13cd rom drives, 10floppy drives, 50-60cdroms, een router, heleboel ram latjes, 3tal schermkaarten, paar dozen diskettes

ik heb geen scopes, ik heb geen zware voedingen (de enige 2 die ik heb, heb ik net boven de steun gezet. bedoeling is wel om er binnen het jaar een binnenmuur (gyproc) tegen te zetten en dan pas de schappen (of toekomstige kasten) tegen te zetten. ga nu geen 20gaten boren in mijn voegen (ik mets graag met extra cement, goed stevig maar geraak je ook niet meer door met boren).

je hebt planken en planken, deze zijn HEEL hard

Ah ok....
Foto misleid....dacht echt dat je gipslaten van 1200mm had gebruikt, nu ik de tv als referentie neem, klopt het beter :-)
Alsnog zou ik het persoonlijk horizontaal verstijven, maar aangezien je de boel gaat aanpakken heb ik nix gezegd !

als je nog bezig gaat zijn met die muren zou ik er multiplex tegenmaken achter de werkbank, kun je zo dingen ophangen zonder boren . de bekende platen waar vloeren mee gemaakt worden zijn er prima voor. lekker ruim hok waar je wel vooruit mee kunt komende decennia.

er is overigens een verschil tussen computerfanaat en computer antiqair :P

@ tidak, dat zal de verzekering iets uitmaken als de dakbalken zichtbaar zijn zeker..

[Bericht gewijzigd door testman op (11%)]

Op 24 oktober 2013 22:25:14 schreef testman:
Als je nog bezig gaat zijn met die muren zou ik er multiplex tegenmaken achter de werkbank, kun je zo dingen ophangen zonder boren . De bekende platen waar vloeren mee gemaakt worden zijn er prima voor. Lekker ruim hok waar je wel vooruit mee kunt komende decennia.
[....]

Vindt de brandverzekeraar niet leuk....

Spaanplaat is 60 minuten brandwerend en nog goedkoper ook :-)
Neem wel de groene, die zijn watervast.
ook wel spano's genoemd.
Speciaal voor dak/vloer en wandconstructies :-)

Ja, gipsplaat over hout kan, maar enkel hout vind men bedenkelijk.
(Hoewel ik zelf ook houten wanden heb. Maar 35 jaar geleden dacht men er dan ook anders over)

ik werk gewoon met gyproc. daar bestaan ook van die schroeven voor die wel in gyproc werken (eerst zo een dikke alu schroef erin draaien, daar dan met een klein schroefje het omhoogtehangending eraan).
bij mijn ma hangen alle keukenkasten ook op zulke schroeven en houd best goed.
of je zoekt de balken erachter. zit je gelimiteerd op elke 60cm.

een maat van mij hangt OSB platen met daartegen nog gewone gyproc. ook brandwerend en toch de stevigheid van de platen erachter.

Op 24 oktober 2013 22:25:14 schreef testman:
er is overigens een verschil tussen computerfanaat en computer antiqair :P

veel van die oude rommel heb ik weggekieperd of verkocht, maar dienene 386 wil ik gewoon volledig werkende houden inclusief games. alles uit de oude tijd. ongelooflijk hoe TRAAAAAG die ook opstart. de tijd voor zijn bios controle, dan zou je zweren dat die vasthangt, maar die controlleerd gewoon zijn aanwezige schijf, dan boot win95 en dat scherm blijft zowat eeuwig staan (4MB ram). zou die graag ook op met netwerk krijgen maar de behuizing is beperkt voor expansiekaarten en heb maar 2 ISA slots (vind er geen RJ45 netwerkkaart voor, dus moet een coax aansluiting steken met een converter)

Eigenlijk is Win98 te zwaar voor zo'n 386, die nog niet eens een rekenkundige co-processor heeft (moet je een 486 voor hebben). Heb je Windows 3.11 v6.2 nog ergens liggen? Mail me als je een kopie wilt.
Is verder uitbereiden naar 8MB geen optie?

zit al 4x 1MB in, die werkte op hele kleine SIMM rams (30pins) en alles zit vol.
ik draai ook geen 98 maar gewone 95. die draait wel goed. co-processor is ruimte voor voorzien maar heb die niet.

ik heb ergens een website staan waar je ze gewoon ALLEMAAL kan downloaden. 3.0; 3.1; 3.11; 95a, 95b; 95c, 98; 98SE;....
als je wil stuur ik je die eens door vanavond (link staat op men laptop thuis).

maar we wijken serieus af van het topic nu ;-)

Gezellig hok hoor fcapri. En die meetapparatuur komt vanzelf wel. Ik heb het ook jaren met een hele simpele zelfbouwvoeding, een multimeter en een oscilloscoop gedaan.

Veel van de rest is 'leuk voor erbij' en komt gewoon ooit eens op je pad.

Eens wat sfeerbeelden van mij
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/2013-11-02%2013.53.01.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/2013-11-02%2013.53.24.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/2013-11-02%2014.09.13.jpg

[Bericht gewijzigd door bordje op (18%)]

Mooi plekje, met de bekende bovenste-lade-uitbreiding van het bureaublad :)