Show your projects! Part 28

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Ik heb ook alleen die LH0033, maar ook een BB 3554AM *) damn fast OpAmp, met een slew rate van 1,2kV/S
Heb jij er ooit iets mee gedaan?

Verder nog een LH0002 buffer
Een LH0022 en een LH0042, FET-OpAmps

*) Tegenwoordig MAXIM Heel misschien kan ik je er aan eentje helpen....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Na een hele tijd geknutseld te hebben hier mijn armband gemaakt uit weerstanden (100stuks)

http://www.uploadarchief.net/files/download/img_20140316_005628.jpg

gezocht: nieuw potje " magische rook "

Op 16 maart 2014 01:09:13 schreef darkpinguin:
Na een hele tijd geknutseld te hebben hier mijn armband gemaakt uit weerstanden (100stuks)

leuk gemaakt en de weerstand is ?

evdweele

Overleden

Op 16 maart 2014 01:09:13 schreef darkpinguin:
Na een hele tijd geknutseld te hebben hier mijn armband gemaakt uit weerstanden (100stuks)

100 x 150 Ω = 1,5 Ω
Veel te laag voor een ESD-polsbandje ;-) Ik mis ook de drukknop voor de verbinding met aarde.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
blackdog

Golden Member

Hi darkpinguin,

En ook de volgende stap gaan doen he...
Maak een armband met zeg een 555 en een paar led's en een aantal fleurige onderdelen.
En als je nu erg creatief wilt zijn, maak je een sensor die kijkt naar de vochtigheid van je huid en past de kniper frequentie of kleur van de LED's aan :-)
Een andere optie is en bewegings sensor, zoveel megelijkheden!

Ik heb een jaar of 30 terug oorbellen voor mijn vriendinnen gemaakt van gekleurde bandkabel, ze vonden het prachtig...

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
EricP

mét CE

Op 16 maart 2014 10:02:23 schreef blackdog:
vriendingen

Meerdere vriendingen nog wel :+ Weet ze dat? :)

blackdog

Golden Member

Hi EricP,

Het maakt niet uit wat ik schrijf, het wordt altijd tegen me gebruikt. ;-)

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
pa3gws

Golden Member

Op 16 maart 2014 10:02:23 schreef blackdog:
van gekleurde bandkabel

Dan kan hij ze d.m.v. de kleurcode uit elkaar houden. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

een armband om 100 posts op co te vieren, dan had je beter 100 ohm gepakt :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Nu maar hopen dat je geen uitslag krijgt van het soldeertin

"Michelle, from the resistance" :-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 16 maart 2014 09:35:31 schreef vincent1971:
Heeft die armband nog weerstand?

Nee, doordat ik er iets aanmoest solderen voor de sluiting (moet hem toch ook weer afkrijgen)zijn bijde zijden aanelkaar gesoldeerd.

Op 16 maart 2014 10:02:23 schreef blackdog:
Hi darkpinguin,

En ook de volgende stap gaan doen he...
Maak een armband met zeg een 555 en een paar led's en een aantal fleurige onderdelen.

Wel een heel leuk idee, maar heb geen idee of dit zal lukken.

gezocht: nieuw potje " magische rook "
Sonytech

Overleden

Neem in plaats van weerstanden een paar weluitgekozen keramische condensatortjes en je krijgt bij veel winkels een heleboel aandacht als je de deur uit loopt...

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Op een dag vond ik tussen m'n aankopen zo'n anti-diefstal-beveiliging. Toen ik terugdacht naar toen ik de winkel verliet, was het alarm inderdaad afgegaan. Ik had daar toen geen aandacht aan geschonken omdat /ik/ alles netjes betaald had. Ik heb ook geen aandacht van de beveiliging gehad....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Op 16 maart 2014 10:02:23 schreef blackdog:
[....]
Ik heb een jaar of 30 terug oorbellen voor mijn vriendingen*) gemaakt van gekleurde bandkabel, ze vonden het prachtig...

Oormerken??? >:) ;)
Ik loop zelf meer aan een hanger met een DM70/71 te denken, die op geluid reageert. Een soort niveaau indicator, Alleen de voeding en het werken met SMD zijn nog een struikelblok.

PS: *) Vriendinnen of vrienddingen? ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
blackdog

Golden Member

Ha die Tidak Ada, ;-)

Ik vind het wel een leuke "verspreking" en ik had hem na een keer of 3 lezen nog niet gezien *grin*
Gelukkig kan ik wel een beetje solderen...

Nu moet ik zeggen dat toen ik net begin twintig was, Piet een vriend van mij en ik voor een andere vriend Martin een ketting hadden gemaakt,
met een echt gloeiende buis, als ik het goed heb een kleine dual triode, iets van een halve hoogte van een ecc83.
Type ben ik vergeten, maar het was een dus kleintje, waarvan je het gloeien goed kon zien in het donker van het jongeren centrum waar we in het weekeinde meestal naartoe gingen.
Batterijen in zijn zak met een schakelaartje en met dun emaille draad aangesloten.

Piet had ook 2x de TB4-1250 ge-scored maar van de accu's die nodig waren voor het voeden, zou Martin door zijn knieën gaan... *grin*

Dat was weer een verhaal uit de oude doos en ik groet u weer.
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Wasluis1971

Golden Member

Vorig jaar kwam ik tot de ontdekking dat ik nog ergens een MM5837 had liggen. Met dit IC'tje kan een alleraardigst ruisgeneratortje worden gebouwd, zie foto:

http://www.uploadarchief.net/files/download/mm5837.jpg

Het ruisgeneratortje in bedrijf:
http://www.youtube.com/watch?v=30JMnGA7rO0

Leve het transistortijdperk!
flash2b

Special Member

Net even mijn 50Ω terminator in elkaar geklust. De weerstand had ik op Rosmalen gekocht, de koelplaat (van koper) kwam uit een oude PC. Hij zit vast in zelf getapt schroefdraad.

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc08521_cleaned.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc08522_cleaned.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc08523_cleaned.jpg

blackdog

Golden Member

Ha die flash2b,

Weer een leuk projectje :-)

Maar, (ik kan het niet laten :-) )
Ik zie geen residu van koelpasta...
Heb je het zo goed schoongemaakt of, de koelpasta vergeten?

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
flash2b

Special Member

Vergeten?.... Natuurlijk niet!

Het is te zien op de laatse foto, maar speciaal voor jou hieronder nog een extra foto tijdens de bouw:
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc08517_cleaned.jpg

blackdog

Golden Member

Hi flash2b,

Goed schoongemaakt!!! ;-)

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Op 22 maart 2014 14:58:15 schreef flash2b:
Net even mijn 50Ω terminator in elkaar geklust. De weerstand had ik op Rosmalen gekocht, de koelplaat (van koper) kwam uit een oude PC. Hij zit vast in zelf getapt schroefdraad.

Weet je zeker dat dat koper is? Ziet er meer uit als alu.

Op 16 maart 2014 09:24:52 schreef evdweele:
[...]100 x 150 Ω = 1,5 Ω
Veel te laag voor een ESD-polsbandje ;-) Ik mis ook de drukknop voor de verbinding met aarde.

bruin groen rood = 1500ohm toch?

flash2b

Special Member

Op 22 maart 2014 18:19:16 schreef pe5ocb:
[...]

Weet je zeker dat dat koper is? Ziet er meer uit als alu.

De koelplaat is zeker van koper, 100%. De houder voor de ventilator, met de gaatjes erin is van koper gekleurd alu. Doordat ik 2 gaten moest boren voor de weerstand weet ik zeker dat het koper is, dat kon je aan het boorsel zien.

Trouwens ik vind het knap dat jij van een foto kan zien, wat ik zelf in mijn eigen handen heb gehad en met mijn eigen ogen heb gezien. Het verschil tussen koper en alu dat weet ik wel.

[Bericht gewijzigd door flash2b op zaterdag 22 maart 2014 19:55:07 (19%)

Dit topic is gesloten