Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Jup.
Op 8 februari 2014 12:36:18 schreef Aart:
Zelf heb ik een RepRapPro Huxley bouwpakket gebouwd, dat ging prima. Het is een leerzame uitdaging.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik zie twee kleine 3D printertjes. Een kleintje in de kast en een links op het buro.
En onder de tafel verstopt staat iets wat op een Tek 132 lijkt.
Jullie zien het goed 
De kleine Huxley is al een ruim jaar in gebruik en heeft de nodige kg PLA verwerkt (de rollen hangen achter de iMac aan de muur) de Mendel ben ik aan het bouwen maar dat project schiet door lage prioriteit niet zo op.
3D printen is een nuttige ontwikkeling gebleken voor allerlei niet-elektronica gedoe, maar ik ervaar het gewoon als gereedschap. De hype lijkt me precies dat.
De Tek onder het bureau is een oude maar nog erg mooie 317. Er boven ligt ook nog een gebutste en krakende Philips PM3226, deze gaat een enkele keer mee op stap.
In een tas zit een moderne 40 MHz Rigol met LA, de laatste pak ik als het wat sneller moet. De Tek op de werkplek is namelijk een extreem trage 5111A met dual-storage en een paar zeer gevoelige differential plugins, handig voor audio maar verder niet zo. Hij hangt vaak ook aan de outputs van de NTI-A1 audio-analyser er naast. Verder staat er het standaard spul, een bergje Delta- en andere voedingen, functiegenerator, wat meethulpkastjes en veel (xlr-) kabels.
Audiomeetkabels en -verloopjes heb ik gestandariseerd naar XLR.
Totslot is nog wat op zolder en heb ik aan de andere kant van de kamer een 'museum' met enige consumentenaudio, oud elektromechanisch spul en elektrische (moeder / neven-) uurwerken.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
KoenP
" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5950x, 16 cores @ 3.7GHz.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Zo'n opgeruimde werkplek heb ik nog niet gezien. 
Ik hoop dat je weer gauw kunt praktijken.
Roken moet die bout .
Dank jullie wel!
Het wordt nog een uitdaging om het zo te krijgen als dat ik het graag hebben wil, maar dat komt vast goed. Ik zal zo af en toe eens wat van de vorderingen laten zien.
Seb-PCB80
ik hou van toestellen ombouwen, hacken, en afbreken om met de componentjes ander toestellen te bouwen,ontwerpen, prototypes te maken
Mooi mooi
ik kijk regelmatig op het topic prutshoek als er iets bijgekomen is.
Je hebt mijn dag goed gemaakt 
en nu morgen nog beter maken met een foto van een gevulde kamer vol elektronica 
Nou, van mij hoeft het niet vandaag meer, als het in het komende weekeinde maar in orde wordt gemaakt .
Kan ik aanstaande dinsdag, net terug van mijn vacantie, eens rustig de boel bekijken.
En...het hoeft niet zo steriel als bij enkele van onze collegae.
Tidak Ada
Tidak Ada
Het is alweer een tijdje stil van mijn kant maar monsterbuisje leeft nog steeds
Ik ben inmiddels op mezelf gaan wonen en nog druk bezig met verbouwing en verhuizing. En wat moet je nou met 3 slaapkamers?
1 breek je er uit om je woonkamer groter te maken.
2 om te kunnen slapen
3 een Hobbykamer
Nog niet al me spulletjes zijn geplaatst vandaar dat het nog zo netjes is, maar ik kan jullie mijn nieuwe werkruimte niet ontlaten. Wat ben ik blij met alle ruimte die ik nu heb 
En aan de andere kant van de kamer ook maar een groot werkblad gemaakt. Geen idee wat er moet komen te staan. (Behang zat er al, is de enige muur in de woning welke nog in oude staat is.)