TaKaSa
De enige beperking van een man, is het formaat van zijn hok.
zo, de oude elco's zijn er uit.
blijken 4 pootjes te hebben waarvan 2 dummies zijn, morgen de nieuwe elco's afhalen en weer verder.
hieronder voor de liefhebber een paar foto's.
Op 30 juli 2014 23:49:52 schreef Thevel:
Afhankelijk of je hem kwijt kan zal je deze kunnen nemen:
http://www.baco-army-goods.nl/componenten-elektronicaonderdelen/conden…
Let vooral op de hoogte (51mm)
Dat zijn wel heel erg budget elco's.
Orgineel zijn ze van Nichicon, voor de levensduur is het verstandig weer voor een degelijk merk te kiezen (Panasonic, Nichicon, Nippon/United-Chemicon, Vishay, CD etc).
http://nl.farnell.com/jsp/search/browse.jsp?N=2021+215573&Ntk=gens…
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (10%)]
TaKaSa
De enige beperking van een man, is het formaat van zijn hok.
Update,
de voeding elco's zijn inmiddels vervangen, de brom is behoorlijk minder geworden en niet meer gevoelig voor koude start. het lijkt er op dat er meerdere problemen in de versterker zitten, wanneer ik de bas-knop voluit zet krijg ik nog steeds een overstuurde brom. volgens een vriend van me kunnen deze problemen ook komen door slechte massa en oude solderingen, wanneer de tijd daar is maar weer verder.
mijn aandacht is nu eerst gegaan naar de eerder genoemde Kenwood KA-8100. na vervangen van de zekeringen en wat zoekwerk bleek in de eindtrap een pootje van 1 van de torren los te zitten. vast gesoldeerd en spelen maar.
ben al weer meer dan twee weken heerlijk aan het genieten van deze versterker, geen ruis, heerlijk rustig en meer dan genoeg vermogen.
met andere woorden, de TA-AX2 gaat op de lange baan.
Voor geval het iemand kan helpen: ik heb twee 47µF 35V elco's vervangen (C114 en C164) en de beide kanalen werken nu perfect. Geen inschakel toestanden of vreemde oscilllaties (zoals één kanaal deed vooraf). Dus die oude condensatoren werken niet echt meer als condensator en dan is er een terugkoppeling van treble en bas-regeling die de versterker op hol doet lopen. PS: ik had vooraf ook de voedingselco's vervangen door nieuwe maar dat gaf geen verbetering. Ook andere afgeschermde kabels geinstalleerd van hoofdpring naar de kleine (waar de STK463 gesoldeerd zit) maar dit gaf bijna geen beterschap.
[Bericht gewijzigd door Pablo25 op (24%)]