CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Die video is niks, kijk maar eens hier hoe ze Microchips recycleren voor hergebruik.
Je houdt het niet voor mogelijk waarmee ze allemaal bezig zijn.
Er zijn geen woorden voor, maar wel een goede winstgevende business voor hun!
dawmast
Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.
Komt het ook voor dat binnen de Defensie goedkope elektronicarommel wordt ingezet? Ik moet er niet aan denken dat militaire oefeningen verstoord worden er er calamiteiten ontstaan door goedkope elektronicabrol!
Moet er niet aan denken de hele dag in de giftige lucht van dat desolderen te werken. Lekker gezond!
Op 9 oktober 2014 22:59:48 schreef testman:
de 1000va modellen [...] er zit 15 kilo aan accu's in.
de oude 3000va modellen [...] wogen 60 kilo. de helft van dat gewicht was accu's.
Dus in de nieuwe modellen zit 50% meer gewicht aan accu's! 
(In de 1000VA zit 15kg per 1000VA; in de oude 3000VA zat slechts 10kg per 1000VA.)
evengoed, windhoos 2003 [...] per juli 2015 ook out of support
Wat, na twaalf jaar al!? 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Die subwooferset uit de link van Neovogeesink is ongeveer wat je hier ook koopt voor 129 euro bij de bouwmarkt of Blokker. Vrijwel alle PC-speakersetjes, zelfs met echte merknamen er legaal op, lijken hier qua constructie ook wel op.
Alleen zijn de trekontlasting en misschien de trafo wat beter geregeld, verder weinig verschil en zal best een paar jaar blijven spelen als je er niks geks mee doet (op enig vermogen proberen te laten spelen zou ik niet doen). Het zit alleen in de laagste prijsklasse en dat merk je. Voor hetzelfde bedrag kan je beter een tweedehandsje van een echt merk kopen, maar dat is al jaren zo.
Met de onderdelen valt het nog wel mee, de elco's zijn tweedehands echte, of eventueel gerestufft (in dat geval wel vals dus, maar waarom zou je een dergelijke elco restuffen als hij tweedehands ook nog gewoon goed blijkt). Nuvoton is een bestaande audiohalfgeleidertent, UTC is een oude bekende second sourcer van IC's en de TDA2030 zelf is ook in het Westen genoeg toegepast in apparatuur die ruimschoots aan DIN45500 voldeed.
Dat de kwaliteit ongeveer vergelijkbaar is met wat er hier gewoon legaal te koop is, kan je natuurlijk ook uitleggen als dat het daar treurig mee gesteld is (en dat is ook wel zo), maar onze Australische vriend overdrijft wel een beetje. Het verhaal dat hij over de beamer ophangt is wat mij betreft ook wel ongeveer van toepassing op de subwooferset.
hardbass
PE2BAS
In Nederland is er toch een soort wet van het deugdelijke waar of zoiets?
Een versterker met fake buizen zou dan toch ook illegaal zijn?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Door de blauwe LED eronder is het een decoratie-object, dus toch functioneel. Een echte warenwet kennen we hier net-aan voor voedsel, al is de controle erop grotendeels wegbezuinigd.
Anoniem
Vandaag een YIHUA 605D 60V 5A lab voeding binnen gekregen. Nu bestel ik best veel in China, en ik heb tot nu eigenlijk altijd redelijk/goed spul geleverd gekregen.
Maar dit gevalletje tart eigenlijk toch wel alles:
- de kast is aan de onderkant gebarsten. Dat zou door transport (FedEx) kunnen komen.
- het netsnoer (euro snoer) had een onderbreking
- de potmeter voor spanning was uit elkaar gevallen
- de potmeter voor fijnregeling spanning was gebroken
- het frontprintje zit d.m.v. de potmeters vast aan het front. Daardoor worden de krachten op die print te groot, met als gevolg gebasten/gebroken potmeters.
- Het blikpakket van de trafo en zijn bevestiging zit scheef in elkaar. Daardoor staat de trafo onder een hoek in het kastje.
- de solderingen zijn van abonimale kwaliteit.
- de kabels zijn op en aantal punten te dun om de 5A te kunnen leveren
- de brugcel zit niet meer op de print, maar is aan de onderkant van de kast geschroeft. Op de print werd het blijkbaar te warm, en dus wordt verkoeling aan de bodemplaat gezocht. Ik vraag me af of dit helpt.
- de koeling van de 3 dikke torren staat helemaal scheef, en een van de vermogensweerstanden is uit elkaar gedrukt door de helling van de trafo.
Poeh ...
Toch maar kijken of ik hier nog iets van kan fabrieken, uiterlijk ziet het er wel aardig uit. Terugsturen is te duur (Eur 38,00)
Ik zal nog wel wat foto's posten.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Neovo Geesink
Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view
@jsaturnus:
Dat lijkt me écht passend in dit topic, en het zou waarschijnlijk een hoop Forumleden een goede lachbui veroorzaken.
Jammer dat je zulke zooi hebt bekomen...
Is er een bij FedEx soms aan het voetballen geweest met dat ding?
Neovo.
[Bericht gewijzigd door Neovo Geesink op (12%)]
Anoniem
Het is wat. Eerst een hoop gedoe met DHL en invoerrechten. Nu FedEx, supersnel dat wel. Maar het hoeft natuurlijk niet FedEx te zijn, het zou zo maar de fabriek geweest kunnen zijn, gezien de staat van het binnenwerk.
Ik krijg bijna dagelijks spullen uit China, en eigenlijk is het bijna altijd goed. Meestal zelfs zeer goed. Dit slaat gewoon alles.
Let vooral op de hellingshoek van de trafo en de koelplaat.
http://i59.tinypic.com/240xboi.jpg
http://i61.tinypic.com/hrk51c.jpg
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (2%)]
maartenbakker
Golden Member
Zo te lezen was hij voorafgaand aan het voetballen al niet helemaal in orde... Als hij niks kostte dan is terugsturen overdreven, maar als het ding zelf 50 euro of meer was lijkt het me wel de beste oplossing. Anders leren ze het ook nooit daar.
Zou je de defecten goed kunnen oplossen en zitten er geen forse ontwerpfouten in, dan is het goed voer voor een knutselproject.
edit: dat ziet er idd interessant uit. Ik zie nog niet helemaal hoe die trafo nou zo komt te staan...
@hieronder: Duidelijk. Met 25 refund op 68 euro kom je onder de 50 uit en zou ik hem ook niet terugsturen.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (10%)]
Anoniem
Verzendkosten waren 38,- Voor een voeding van 68,- ga ik niet terugsturen. Ik heb een claim ingediend om 25,- retour te krijgen. Uiteindelijk moet ik 2 potmeters vervangen, en wat mechanisch werk en dan zal ie het wel doen.
De trafo staat zo scheef doordat het blikpakket scheef in elkaar zit, en de beugel scheef is.
Qua ontwerp is dit een min of meer standaard model. Lineair, met 3 relais om de warmte in de torren in de hand te houden. Niks bijzonders. Is ook vrij gemakkelijk in elkaar te fabrieken en in orde te brengen.
Nou, ik denk eerder dat deze niet al te zachthandig behandeld is bij de post.
Als je met dingen gaat gooien krijg je natuurlijk alles kapot.
- de kast is aan de onderkant gebarsten. Dat zou door transport (FedEx) kunnen komen. Valschade
- het netsnoer (euro snoer) had een onderbreking Mogelijk valschade
- de potmeter voor spanning was uit elkaar gevallen Valschade
- de potmeter voor fijnregeling spanning was gebroken Valschade, zie ook de deuk in de potmeter knop
- het frontprintje zit d.m.v. de potmeters vast aan het front. Daardoor worden de krachten op die print te groot, met als gevolg gebasten/gebroken potmeters. Valschade
- Het blikpakket van de trafo en zijn bevestiging zit scheef in elkaar. Daardoor staat de trafo onder een hoek in het kastje. Valschade
- de solderingen zijn van abonimale kwaliteit.
- de kabels zijn op en aantal punten te dun om de 5A te kunnen leveren Moet daar ook 5A lopen? Ik op het eerste gezicht ziet dat er prima uit
- de brugcel zit niet meer op de print, maar is aan de onderkant van de kast geschroeft. Niks mis mee, die kan wel wat koeling gebruiken
Op de print werd het blijkbaar te warm, en dus wordt verkoeling aan de bodemplaat gezocht. Ik vraag me af of dit helpt. Ik kan me niet voorstellen dat dat iets met koeling te maken heeft, daar zitten geen onderdelen die vermogen moeten dissiperen
- de koeling van de 3 dikke torren staat helemaal scheef, en een van de vermogensweerstanden is uit elkaar gedrukt door de helling van de trafo. Valschade
En zo dun is dat blik nou ook weer niet, daar moet je aardig voor gooien !
[Bericht gewijzigd door Sine op (11%)]
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Ik denk ook dat dat allemaal transportschade zal zijn.
Ik heb ook al veel voedingen daar besteld op 12 of 24v, die werken prima en zijn goed afgewerkt.
Maar bij sommige was de aluminium behuizing bijna plat gedrukt, de koelplaat ook en zo waren de fet er op ook los van de print.
Gewoon uit de solderingen gerukt zeg maar door de koelplaat.
Ik heb ze allemaal kunnen herstellen, zelfs eentje met een half gebroken print.
Soms is het wel goed van china, maar wat ze bij transport doen...
Dat is echt gooien met dozen, of je pakket zit helemaal onderaan en daar word dan bovenaan nog ettelijke kilo op gegooid.
Tot dat je bestelling meer op een 3D puzzel begint te lijken.
Op 14 oktober 2014 09:49:27 schreef jsaturnus:
Het is meer dat het dunne bodemblik scheef getrokken wordt door de trafo
Nou, dat lijkt mij stug. Hoe heet moet dat ding dan wel niet geweest zijn.
Ik denk dat Sine het bij het goede eind heeft.
maartenbakker
Golden Member
Gooien en smijten doet de post of vergelijkbare bedrijven overal ter wereld. Bij een andere werkgever ooit een 10 kw hf generator 27Mhz na een leenactie teruggestuurd gekregen. De voedingtrafo 10 kw drie fase) staat dus normaal gesproken op de vloer van de kast aan het stalen frame vast gemonteerd. De trafo toch naar ik denk een 150 kilo zwaar. De kast 2,5 meter hoog en 1 bij 1 meter diep en breed. Deze kast arriveerde dus op zijn kop. De zware trafo hangend in zijn vier bouten die het gelukkig gehouden hadden. De zware philips zendbuis was gelukkig gedemonteerd en appart in zijn eigen kartonnen doos opgestuurd.
Dit was het meest extreme dat ik ooit gezien heb. Maar het gebeurt gewoon. Overal donderen er spullen uit kranen, forklifters enz. Zelfs hele containers lazeren wel eens om. Alleen begrijp ik dan niet dat ze de spullen niet weer recht overeind zetten terwijl er met koeienletters in verschillende talen op staat wat de boven zijde is.
Daar zijn mooie indicatie stikkers voor, we hebben hier ook spullen die alleen rechtop vervoerd mogen worden.
De constructie is simpel, in de stikker zit een holle ruimte gevuld met balletjes, de bovenste helft is in gesmeerd met lijm, zijn de balletjes in de lijm geplakt, heeft het pakket op de kop gelegen! Word niet in ontvangst genomen 
hetzelfde met vaatwassers...mn buurvrouw heeft de derde al in 2 jaar tijd...
ik heb een afwasmachine van 2 euro...er staat LOLA op, en werkt prima