Stoom uit Wallonië is geen stoom uit Vlaanderen!
Tihange is Waals gemoduleerd, terwijl Doel Vlaams klapt.
Toch staan ze beiden op barsten >:)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (14%)]

Tja is alleen 's avonds he :) in de dag als er wat licht is zijn die stations zelf energie opwekkend.

Op 3 oktober 2014 20:24:51 schreef Peter_dtn:
tot voor kort was het een beetje moeilijk met de energie in California, zo'n snellaadstation lijkt een stevige belasting voor het net, doet Tesla daar ook iets aan?

Het zal toch niet zo zijn dat er een dik diesel aggregaat langs staat ;-)

Dat zijn zeer serieuze belastingen. 1 enkele supercharger levert 120 kilowatt. Een station zoals in gilroy heeft er 12 staan. Ze kunnen 12 wagens simultaan laden. Dat is dus dik over een megawatt.

Onze grote baas heeft ook de hand in solarcity die massieve zonne installaties zetten.
Solarcity werkt op het volgend princiepe : je sluit een co tract af voor 20 jaar om stroom bij hen af te nemen aan een zeer voordelig tarief. Zij komen gratis de zon e installatie plaatsen en onderhouden. Het surplus wat je produceert wordt door hen verkocht.
Hun reeds geinstalleerd vermogen is zo groot dat ze zonder problemen alle tesla wagens kunnen laden en dat nauwelijks merken.

Tesla heeft de gigafactory voor batterijen en solarcity heeft de gigafactory voor zonnepanelen...

Daarnaast werkt tesla ook aan home storage units. Battery packs die overdag geladen worden en snachts de boel draaiende houden. De bedoeling is om dat te combineren met solarcity installaties. Zo maken ze plaats vrij op het net.

Der zit vanalles in de pijp en veel zaken zijn zeer lange termijn plannen.

Een onderdeel van het prijzenpakket van de tombola...

http://www.uploadarchief.net/files/download/blackdisk.jpg

Naast de printjes had blackdog nog wat andere (zeer welkome!) verrassingen meegestuurd.

uiteindelijk toch gevonden, de rontgenbuis uit het ziekenhuis. deze is stuk, de ronddraaiende schijf heeft een barst waardoor de straling een gleuf in het glas van de buis heeft gebrand.

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/20141013_002011_zpsd6be036f.jpg

aha, de free is terug :-) en even enthousiast als altijd..

Op 5 oktober 2014 15:56:01 schreef free_electron:
[...]

Tesla heeft de gigafactory voor batterijen .

Dat klopt maar ze doen het niet alleen. ze krijgen nogal veel hulp (en centen) van de electronika club uit Osaka. De verkoop van de wagens moet omhoog, en hiervoor moet vooral de prijs van de batterij naar beneden. een uitdaging. aan jouw positieve marketing zal het alvast niet liggen.

groeten

Kris

zat gisteren nog achter een tesla p85, met een berner sennen op de achterbank. zo rap was hij niet, ik haalde hem zo in ( kortere route genomen, maar het resultaat telt :) )

Niet iedere automobilist ziet het wegverkeer als een wedstrijd.

Ja maar ondanks dat: als testman op z'n bromfiets zat, dan was die Tesla wel HEEL traag :P

Op 13 oktober 2014 00:28:04 schreef testman:
uiteindelijk toch gevonden, de rontgenbuis uit het ziekenhuis. deze is stuk, de ronddraaiende schijf heeft een barst waardoor de straling een gleuf in het glas van de buis heeft gebrand.
[....]

Dat is òf het venster*), òf er is een stukje van de anode tegen het glas aan gevlogen (30krpm is nogal wat).

*)Iedere röntgenbuis heeft een klein weggeslepen vlakje tussen anode en kathode, waar het glas dunner is en dus minder straling tegen houdt... Dat noemt men het venster.

Het lijkt mij heel cool zo'n electrische wagen voor het dagelijkse werkverkeer. Helaas heb ik daar het geld niet voor. Een dak met zonnecellen lijkt me ook gaaf. Geen nuon of essent meer nodig als ik het slim aanpak. Helaas ook te kostbaar.

En mijn wagen met een bereik van 1700 km ruil ik voorlopig echt niet om voor een electrische versie hoor.

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/20141013_180047_zps20cb9c84.jpg

het dunne stuk glas bovenop, de ingebrande gleuf onder de schijf.

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/20141013_180108_zpsfad890b5.jpg

de schijf met de scheur erin. had vandaag ook zoiets met een magnetronbuis, de magneet om de kop was gebarsten, de buis werd in 2 minuten zo heet dat de koelkap begon te smelten op de koelribben van de buis, een inverter magnetron nog wel..

de tesla kon niet erg hard, met 40 kilo hond staand op de achterbank, ga je niet racen. tevens zat er zo'n GMM voor ( Grijze Muis Mobiel ) die ik ook erg graag kwijt was..

[Bericht gewijzigd door testman op (15%)]

die 40 kilo speelt geen rol voor de Tesla hoor.. had dat 40 kilo cement geweest . no problem. maar t'was zo een stom beest dat overal ronddolt en kwijlt.

Trouwens , we hebben vorige week een nieuwe gelanceerd : P85D

Twee motoren, all wheel aandrijving met dynamische torque vectoring. Zuiniger en doet de spurt van 0 naar 100 in 3.2 seconde. Dat is even snel als een McLaren F1... ding trekt iets meer dan 1G .

En vanaf vorige week hebben ALL tesla's autopiloot. Deze wagen kan autonoom rijden. hij leest verkeersborden en past snelheid aan volgens borden en omgevingsverkeer. hij kan ook van rijlaan wisselen. kan zichzelf in je garage parkeren (inclusief deur open en dicht ) en er ook terug uit komen.

iemand die Kitt2000 herinnert ? (knight rider) . wel , nu kan dat.

http://www.youtube.com/watch?v=MO0vdNNzwxk

ik ruik dé hack van 2015 al, tesla besturen via 4g >:)

Waarom niet elk wiel zijn eigen motor? of krijg je dat niet in sync?

Vroeg ik me ook al af, heb ergens vaag het vermoeden dat dat vanwege het afgeveerde gewicht zo was gedaan of misschien vanwege de bedrading. Ben benieuwd of free zulke details mag vrijgeven.

Op 13 oktober 2014 18:06:52 schreef testman:
[....]
de schijf met de scheur erin. [....]

Dat is dus inderdaad het venster, dat is dus normaal.
Die scheur ontstaat door locale oververhitting icm de grote rotatiesnelheid. Zie je nog smeltsporen aan de bovenkant van de anode ( = "schijf")?

het venster zit aan de buitenkant, de ingebrande naad zit eronder als je op de foto ziet.. op de onderste foto staat de scheur in beeld in de schijf.

edit: geen reflectie, net niet door het glas heen gebrand op dat punt. ik denk dat de schijf eens stil heeft gestaan en de hitte op 1 punt van de schijf deze heeft doen barsten..

[Bericht gewijzigd door testman op (38%)]

Loop je na een cursus het van der Valk in zwolle uit , denk je he wat is dat voor leuke verlichting

https://pbs.twimg.com/media/Bvq9283IUAAvo3l.jpg:large

bij dag http://www.leafrijder.nl/wp-content/uploads/2014/08/foto-3-1.jpg

Net even een auto samengesteld, toch nog een prijzig karretje

€ 132.195

,

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (16%)]

Op 13 oktober 2014 23:01:45 schreef testman:
het venster zit aan de buitenkant, de ingebrande naad zit eronder als je op de foto ziet.. op de onderste foto staat de scheur in beeld in de schijf.

Bedoel je dit misschien?

http://www.uploadarchief.net/files/download/x-ray.jpg

Ik dacht dat het een reflectie was.

Is hij door het glas heen?

@Shiptronic: ik kwam een paar duizend goedkoper uit, niet helemaal alle opties aangevinkt maar een hoop inderdaad wel.

Bepaald niet gratis te noemen... :+

Hoeveel kostten de eerste auto's, in termen van een modaal salaris uit die tijd?
Hoeveel kostten de eerste TV's, in termen van een modaal salaris uit die tijd?
Hoeveel kostten de eerste PC's, in termen van een modaal salaris uit die tijd?

Op 13 oktober 2014 23:08:14 schreef Shiptronic:
Loop je na een cursus het van der Valk in zwolle uit , denk je he wat is dat voor leuke verlichting

Teslaadstations, dus. Maar wat is dat rode lint op de dagfoto? Werden ze net geopend, ofzo?

Hoeveel kostten de eerste auto's, in termen van een modaal salaris uit die tijd?

Ik schat minder dan vier modale jaarsalarissen. Dat was wel voor mijn tijd, dus ik kan er hopeloos naast zitten*. Maar die Tesla ís niet de eerste...

Hoeveel kostten de eerste TV's, in termen van een modaal salaris uit die tijd?

Aanmerkelijk minder dan vier jaarsalarissen schat ik. De eerste KTVs gingen voor rond de 7500 gulden, dat was al minder dan één jaarsalaris, iirc...

Hoeveel kostten de eerste PC's, in termen van een modaal salaris uit die tijd?

De eerste dingen die zich PC noemden (VIC20) kostten iets minder dan een maandsalaris, de eersten die het ook echt waren (IBM) iets minder dan een jaarsalaris...

*De eerste advertentie (1896!) noemt een prijs van $1000. Geenidee wat het modale inkomen toen was in Amerika (de term modaal moest toen nog worden uitgevonden)...