Opruiming elektronica'verzameling'

Dit topic is gesloten

Hugo Welther

Moderator

@Chuckie. Tom, er is een bakje van de chinees van mij bij de CO-beurs goederen terecht gekomen. Een bakje met een aantal CW-caller printjes en bouwbeschrijving.
Het is HF en ik zou kijken of die CW-caller nog levensvatbaar was/is.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Schimanski

Golden Member

Fijn dat iedereen het geslaagd vond. Volgend jaar 15 21 maart eerst Rosmalen radiomarkt, daarna gaan we weer plannen voor Deurne/Helenaveen.

Denise = Desiree

Hugo, oeps. Dat heb ik verkeerd begrepen, dacht dat beide bakjes printjes voor CO bestemd waren.

Het zakje minicircuits blokjes waarvan ik dacht dat het diodemixers à la SBL-1 waren blijken verzwakkers/swicthes te zijn. Datasheet PAS-3.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Jinny

Golden Member

Per definitie een leuke dag gehad.
Chauffeur was prima in orde, dank aan Tinus, was gezellig in de auto...
Gisteravond besteed aan het uitzoeken vd SMD deeltjes, merendeel is opgeborgen in bakjes nu...
Leuk gebabbeld met Desiree onder het genot van een kopje koffie....
Genoten vd snert van Tidak...
Chocolademelk was ook in orde.

Ergo, voor herhaling vatbaar.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Inderdaad, een dikke pluim voor de organisatie. Zeker voor herhaling vatbaar.

Mooie verzameling TTL, Cmos IC'tjes gevonden, kortom, genoeg materiaal voor de komende Nixie projectjes :)

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
Hewlett

Honourable Member

Ja, het was beslist weer een geslaagde dag. Dank aan de organisatie en onze huis kok Tidak Ada ;-) hele lekkere ertensoep met een flinke plak buikspek. De echte orginele Drentse droge worsten waren ook niet te versmaden. Heerlijk.

Twee flinke dozen met onderdelen en HF connectors gescored. Toch weer opmerkelijk dat het allemaal spullen zijn die ik bij de vorige 5-6 eerdere bezoeken nog nooit eerder tegenen gekomen ben.... Ik ben de komende avonden nog wel even bezig om de spullen achter de juiste schuiven te doen verdwijnen. Via een kofferbak transactie met Blackdog nog een HP461A instrumentatie versterker in onderdelen gekregen, dat wordt een mooie klus voor een paar donkere winter avonden. :-)

Wellicht is er bij een volgende gelegenheid de locatie in Helenaveen weer beschikbaar, ik begin de bodem van mijn print voorraad te zien.

btw: Rosmalen is op 21 maart 2015.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Zeker een geslaagde dag, helaas voor mij geen erwtensoep dat gaat niet goed met een allergische reactie, maar koeken genoeg.
Dit is de 3e keer voor mij en je komt inderdaad steeds weer nieuwe ontdekkingen tegen.
Bijvoorbeeld een QQE 03/32 nog nooit van gehoord laat staan gezien.
Net iets groter dan een 03/20

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Door op het nippertje kunnen meeliften met PAX ( mijn hartelijke dank ) toch nog een leuke dag gehad.
Had diverse BNC en F connectoren ook met verloop gevonden en zo ook een stel programmeerbare digitale schakelklokken.
Een Prof Accu 3-voudig laadstation met ontlaad-laad inrichting,met 3 display's, alleen toen ik het aanzette leek het wel een straaljagergeluid uit de fan te komen, bleek dat daar de lagers rammelde, dus even vervangen.
Het is elk apart te gebruiken en met een weerstand van 71Ω / volt aan te passen, dus voor een 7,2 V neme een 511Ω en voor een 12 V neme een 852Ω. Misschien dat ik die extern aanpasbaar gaat maken.
En verder nog wat klein grut zoal strookjes gaatjes print voor kleinere schakelingen te maken.
Zo heb ik ook eens met diverse een persoonlijk gezellig te word gestaan.
De organisatie dames en heren het was me een waar genoegen en hopelijk snel tot wederziens.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
maartenbakker

Golden Member

Ik vond het ook een geslaagde dag. Wederom uitstekend georganiseerd door de crew en met prima voedsel. Even handen schudden met de bekenden, drie nieuwe gezichten gesproken, en niet te vergeten nog wat leuke spulletjes waaronder een Oost-Duits bureauventilatortje (wilde ik eerst weggeven aan een collegaverzamelaar, maar ik denk dat ik hem toch zelf ga gebruiken), wat OM hybrides (dank aan?) en met dank aan Desirée ook een leuk stapeltje Philipsdocumentatie.

Wel jammer dat de kopietjes uit die tijd erg contrastarm worden na zoveel jaar en dus lastig scanbaar. Kent iemand hier truukjes voor?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
blackdog

Golden Member

Ha die Maarten,

Ben ik nu zo lelijk dat je me al vergeten bent... ;-)
Ik heb je het doosje met OM modules gegeven en gevraagt of jedaar intresse in had.

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
High met Henk

Special Member

Op 21 december 2014 14:45:32 schreef Paul Welther:
[...]
maar koeken genoeg.
[...]

PIEP....Heb ik toch wat gemist daar!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Jinny

Golden Member

Btw, heeft iemand er autosleutels gevonden, beide Opel, oude platte en een dikke met ingebouwde AB?

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
maartenbakker

Golden Member

Op 21 december 2014 16:31:09 schreef blackdog:
Ha die Maarten,

Ben ik nu zo lelijk dat je me al vergeten bent... ;-)
Ik heb je het doosje met OM modules gegeven en gevraagt of jedaar intresse in had.

Hoi Blackdog,

Sorry! En bedankt voor het opscharrelen van die gevalletjes, er zaten ook twee production samples bij zo te zien, die ik nog even in het topic erbij moet zetten. Ik was even in de war omdat je geloof ik Pietplof had gestuurd om me te zoeken, kan dat kloppen? Hoe dan ook vind ik je niet lelijk hoor ;)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 21 december 2014 18:29:39 (15%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Op 21 december 2014 15:35:10 schreef maartenbakker:
[....]
Wel jammer dat de kopietjes uit die tijd erg contrastarm worden na zoveel jaar en dus lastig scanbaar. Kent iemand hier truukjes voor?

@Maarten:
Inscannen met 300 dpi 'griswaarden'
Er is veel (maar niet alles) met PhotoFop op te lossen.
Gebruik dat voor in volgorde:
Aanpassen > Niveau's (verhogen van contrast);
Filter > Onscherp > Gausiaaans vervagen;
Nogmaals Afbeelding > Aanpassen > Niveau's (verhogen van contrast);
Daarna Filter> 'Onscherp masker...' Schuifje 'Straal' varieren tot maximaal 2,5, andere schuijes op 60 resp. 2

Wel eerst wat oefenen om de zaak inn de vingers te krijgen. Eventuele donkere plekken met masker tool en Del (Canvaskleur wit!) wit.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 21 december 2014 19:44:51 (23%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Thanks! Ik heb nog geen Photoflop, maar nu weet ik in elk geval welke functies ik er eens op los kan laten. Dat gaat gewoon even oefenen worden, maar er zit documentatie uit de vroege jaren '30 bij die ik toch wel graag wil behouden dus daar doe ik die moeite met plezier voor.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Shiptronic

Overleden

@Maarten, is er ook een plek waar je al deze informatie beschikbaar stelt? (buiten de diverse topics op CO)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Ik heb wel eens een scan ingezonden naar de schematheek van de NVHR, maar die werd gruwelijk verminkt, dus dat doen we maar niet meer. Ik zet zo nu en dan wel eens iets op Elektrotanya, maar vaak archiefstukken die geen eigen scans zijn. Met het scannen en nabewerken van de scans heb ik een aardige backlog die daarnaast ook wacht tot ik de OCR voorelkaar heb, maar bijzondere dingen zoals deze zoeken prioriteit. Aan een eigen site wordt gewerkt. Informatie over >4000 codenummers (Philips, ongeveer de helft oude en de helft 12NC), >80 moffennummers (Philips), 10 permisos (Spaans) en >350 exemplaren (niet uitsluitend Philips) die zonder codenummers bekend zijn is op afroep verkrijgbaar. De OM-lijst houd ik uitsluitend hier op het forum bij, de productiecentra houd ik in een soms iets achterlopende schaduwkopie op het forum bij.

Weet iemand trouwens een microfichescanner te staan?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Maarten, hoe groot zijn die fiches en wat is de resolutie??
Ik heb zowel een 1200dpi (c.a 47 lp/mm) transparantscanner als een 24×36mm 2700dpi diascanner. Ik moet daarvoor alleen mijn HP xw6000 SCSI set updaten met WinXP of Win7 met SCSI drivers. Het werkstation ligt nu uit elkaar om er extra schijven bij te zetten, maar dat stokt op ruimte. Ik zoek iemand, die me kan helpen met het maken van een kast, die op de HP past (zetbank vereist).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

T was weer een geslaagde bezoekdag gister. Was samen met Jinny geweest erg gezellig. Daar ook lekker rond gesneuveld gesnuffeld. Ook nu weer dingen gezien die ik de vorige keren niet gezien heb. Ook dit keer weer een paar CO'ers ontmoet en gesproken. Erg leuk dan heb je toch weer een gezicht bij een nick name. Ik wil bij deze Desiré, Mans en Eric nogmaals bedanken voor de gastvrijheid en de lekkere soep en koek!

Mijn nieuwe aanwinsten,

http://www.fotoarchiefje.nl/Share/CO/Fotos/Beurzen/De%20Buit%2020-12%20Deurne%20%281%29.JPG

De toch wel mooiste aan wist van gister, de schotel rotor! Ik moet hem alleen even gangbaar maken. Maar dat komt goed!
http://www.fotoarchiefje.nl/Share/CO/Fotos/Beurzen/De%20Buit%2020-12%20Deurne%20%282%29.JPG

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
maartenbakker

Golden Member

Ik denk niet dat je daar gesneuveld bent, want ik heb geen lijken gezien en een geest kan dacht ik ook niet op een forum schrijven ;)

Wel jammer dat jullie alleen des ochtends geweest zijn. Ik kwam pas na 13:00 aan.

@TA: ergens 20 a 30 A4'tjes op een A6 fiche. Ik vrees dat het met 2700dpi niet gaat lukken zonder lens. Eens zien of ik de precieze specs kan uitvissen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Die 1200 dpi scanner is natuurlijk A4. Vergat ik te vermelden...
Hij kan trouwens softwarematig tot 2400 dpi.
Het gaat om eem Agfa Arcus 1200.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 21 december 2014 23:27:10 (38%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Oeps typo :)

Hmm wij gingen rond 13:45 weg geloof ik.

Ik vraag me alleen af waar die 10K weerstand arrays gebleven zijn die ik in mijn bakje gelegd had... ;)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
maartenbakker

Golden Member

Autocorrect is altijd leuk en gewone typo's ook ;) We zijn elkaar dan op een haar na misgelopen denk ik. Toen ik aankwam stond de klok nog op 13:xx in elk geval.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Jinny

Golden Member

Op 21 december 2014 23:19:05 schreef Tinus016:

Ik vraag me alleen af waar die 10K weerstand arrays gebleven zijn die ik in mijn bakje gelegd had... ;)

Niet bij mij iig.

[Bericht gewijzigd door Jinny op zondag 21 december 2014 23:38:40 (86%)

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
pietplof

Golden Member

't Is mij wel opgevallen dat als je kartonnen doos niet opzichtig met je naam was gemerkt deze meerdere malen voorwerp was was van nieuwsgierige collegae.
Dat is geen opzettelijke manier een ander ietwat lichter te maken maar het gewoon ,,niet weten"
Zoals eerder aangegeven ben ik begonnen met een voorzichtige diagnose inzake de philips recorder.
Inderdaad blijken er, tegen mijn verwachting in, wel snaren aan boord te zijn , een is aan gort.
Een tweede zeer twijfelachtig. Met wat improviseren draaide het geheel even en er was geluid. Een schuifpotmeter is eveneens gaan hemelen.
Vermoedelijk is een nieuwe snarenset nog te koop.
Morgen bestellen en daarna een algehele revisie; ik heb goede hoop op volledig herstel.
Alle andere onderdelen op de juiste plaats opgeborgen.

festina lente

We kunnen misschien beter in de doos bovenop de spullen een A4tje erop,
vermeld " Afblijven is van mij .. Naam en toenaam .. " .
Dat doen ze ook op de jaarlijkse boekenbeurs ook, daar hebben ze wel van die ministeek-karretjes met een kratje erop,
en die staat dan wel naast je en en je neemt wel eens een paar stappen verder, en dan blijkt dan daar niemand er wat uithaalt of in stopt.

( kijk uit "Klik" )
Ik had mijn eigen mandje bij me en die vulde ik regelmatig en dat ging goed zo.
Dus een weet voor de volgende keer.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Dit topic is gesloten