Chinese Voeding LW-305KD

In februari ben ik een China geweest, daar onder meer 2 voedingen van het type LW-305KD (30V 5A) gekocht voor ongeveer 30 Euro per stuk.

Specificaties:

Model LW-305KD
Line voltage 200-240VAC, 50Hz-60Hz
Output voltage range 0-30V
Output current range 0-5A
Voltage display accuracy ± 0.5%
Current display accuracy ± 0.5%
Efficiency> 85%
Voltage regulation of the
Load Regulation degrees (10-100%) 50mV
Line voltage adjustment degree (200-240VAC) 20mV
Ripple and Noise (P-P) 50mV
Current adjustment degree
Load Regulation degrees (10-100%) 20mA
Line voltage adjustment degree (200-240VAC) 20mA
Ripple and Noise (P-P) 20mA
Other
Operating environment -10 to + 60 / 30% RH to 90% RH
Size 7 ( W ) x 16 ( high ) x 22 ( depth ) cm
Weight : 1.35kg

Met een gewicht van maar 1,4kg, een formaat van 7 cm breed x 16 cm hoog x 22 cm diep, is het duidelijk dat dit schakelende voedingen zijn.

Voor de voeding van de uitlezing en het stuur gedeelte,is een kleine voeding rond een TNY280PN opgezet. Hier vinden we ook het eerste verbeterpunt, een noname chinese elco van 10µF 400V.

In de hoofdvoeding welke rond de SG3525 is opgezet zijn er 2 elco's van Nichicon 470µF 250V gebruikt, welke er origineel uitzien. Voor de uitlezing is 2x de GC7137 gebruikt, een chinese 7107 cloon.

Het instellen van spanning en stroom gaat via twee chinese 10 slagen potmeters.

Bij de aansluit bussen vinden we weer een verbeterpunt, tussen + en - zit geen diode in sper, maar die is er natuurlijk zo tussen gesoldeerd.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

De koelprofielen zijn van temperatuursensoren voorzien waarmee de ventilator aangestuurd word.

Tussen primair en secundair zijn er 3 mm brede sleuven gefreesd.

Tevens is er veel aandacht besteed aan de filtering op de uitgang

Metingen aan deze voeding volgen nog.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Funny... op aliexpress kosten ze 300-400 dollar. Raar

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Henry S.

Moderator

130 NZ-Dollars, nog geen 91 euro.

Btw, intern ziet het er beter uit dan het 'alles zit scheef' frontje. En kort geleden zag ik een 'made in China' EA voeding met een slechter opgebouwd binnenwerk.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

De prijzen op Taobao kloppen meer met de straatprijs in China

http://search.taobao.com/search?q=lw-305kd&rs=up&rsclick=9

Ik betaalde 200 in de winkel, kon ze van te voren testen, met de koers in Februari van 1:7 was dat ongeveer 30 Euro. Bij Taobao komen er uiteraard nog verzendkosten bij.

De oude (onder, JinHu) en de nieuwe elco:

Ga vanavond wat metingen doen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
flash2b

Special Member

Leuk Roland, zelf kopen in China. Waar ben je geweest ?

Ik ben meerdere malen in GuangZhou (maar ook in Shenzen en Shanghai) geweest waar ik oa. mijn ZX8511D heb gekocht. Deze maar ook andere spullen mocht ik eerst testen voordat ik ze kocht. De mensen daar waren heel behulpzaam.

De LW staat trouwens voor het merk Long Well.

Op 16 maart 2015 23:20:53 schreef rew:
Funny... op aliexpress kosten ze 300-400 dollar. Raar

Of 70 euro, inclusief verzenden.

Zoveel wensen, zoveel chinezen :-)

Kunnen deze voedingen met elkaar in serie of parallel gezet worden?

RalcoBe

In serie zeker, bij parallel gebruik zou ik in serie met iedere uitgang een flinke schottky diode opnemen.

Gisterenavond nog wat metingen gedaan, de uitgang is niet brandschoon, te verwachten bij een schakelende voeding. Onderstaande plaatje bij een belasting van 5A

Tevens een duurtest gedaan, 2 uur lang belast met 5A, dan gaat om de minuut de ventilator even aan.

De PSU destroyer (blackdog (c))zal ik komend weekend opzoeken en nog wat puls belasting testjes mee doen.

Voor het geld is het een prima voeding, netjes opgebouwd, spanning en stroom zijn door de 10 slagen potmeters goed in te stellen. De paar kleine puntjes, andere elco en een diode over de uitgang zijn makkelijk te wijzigen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Beste,

Leuk te horen dat ze in serie kunnen.

Met parallel was ik wat onduidelijk, ik bedoelde massa's gemeenschappelijk, bijvoorbeeld om op dezelfde print twee verschillende spanningen te voeden.

Ik had 20 jaar geleden eens een voeding waarbij dit niet kon omdat er 1 of andere meting gebeurde over een serieweerstand die intern tussen de massa stond.

Ik had 20 jaar geleden eens een voeding waarbij dit niet kon omdat er 1 of andere meting gebeurde over een serieweerstand die intern tussen de massa stond.

Ja maar dat is dan toch met één twee kanaalsvoeding? Anders kan ik me niet indenken hoe je kortsluiting kunt maken.

Op 18 maart 2015 13:08:24 schreef necessaryevil:
[...]
Anders kan ik me niet indenken hoe je kortsluiting kunt maken.

Kortsluiting was niet hetgeen er optrad.

Gisteren het uitgangscircuit van de voeding uitgezocht:

Over de dioden zijn snubbers geplaatst en de 2 weerstanden van 330Ω verzorgen de voorbelasting van de voeding. Rond L2 is een CLC filter opgezet, en ook de common mode spoel L3 snap ik. De functie van L1 is voor mij echter een raadsel.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Henry S.

Moderator

L1 is icm de eerste elco's een laagdoorlaatfilter.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.