Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

SJ is gewoon een Solder Jumper. Oftewel: je flikkert een klodder tin op de configuratie die je bij assemblage besluit te willen gebruiken.

Zonder context (en met andere aansluiting) had je ook nog een tiptoets kunnen gokken, maar dat is het hier duidelijk niet.

If you want to succeed, double your failure rate.
mel

Golden Member

keuze tussen diverse voedingen?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

@Jaap

Als je goed naar de plaatjes kijkt zie je eigenlijk 2 bordjes die je van elkaar af kan breken.
Als je ze breekt moet je de 3 soldeerpunten dus via een kabel met elkaar verbinden.
Laat je ze aan elkaar, dan moet je daar dus een druppel soldeer op leggen.
Maar dat is alleen van toepassing op het bordje, want in de tekening staat het verkeerd !

Eigenlijk hadden ze 6 soldeereilandjes moeten tekenen.Om het linker en rechter deel van het printje met elkaar te verbinden.

Tevens staat er op je tekening een potmeter rechtsboven... die is vervallen, die zat in versie 1.0 (?)
De plaatjes die ik postte is van versie 2.0 (?)

Jeetje... hoe leg ik dat nou uit?

Ik heb het gevonden op:
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=nl&…

Nou, Ik hoop dat je me snapt.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Thanks! Ik denk dat ik je begrijp. Heb ook de eerste versie van het bordje gevonden. Hierin staan de soldeer verbindingen echter niet getekend. Ik ben van plan volgende te gaan doen. Ik gebruik alle componenten van versie 2 en maak het circuit zoals te zien is in versie 1.

Zie afbeelding.

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Gebruik gewoon de layout die bij het schema hoort. De Eagle-files zijn gewoon te downloaden. Daarin is ook te zien dat de solder-jumper onder de jack zit. Je ziet dan ook dat het lijntje in het schema dat 2 pads doorverbindt de default-configuratie voorstelt. Als je de andere optie wilt kiezen, snijd je dat lijntje door, en legt een druppel tin op de andere vlakjes.

If you want to succeed, double your failure rate.

Hallo,

Wie weet wat dit voor moertjes zijn? (misschien niet de moertjes die zijn standaard M3 maar dat plastikje eromheen)

ze zitten in een rail van de kast rechts achter op deze foto;

ze zien er zo uit:

duck-tape does miracles...so do I
Tidak Ada

Golden Member

Speciale moertjes van de kastenfabrikant

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Zoon idee heb ik ook alleen ik kom er en paar te kort en op de kast staat niks van een fabrikant

duck-tape does miracles...so do I

Daar passen ook standaard glijmoeren in, met wat geluk. Ze liggen hier vanaf m6 tot m12, bestaan vast ook kleiner. Google eens op glijmoer.

Tidak Ada

Golden Member

Je kunt ook van aluminiumstrip *) van de juiste dikte stukjes afzagen, er een 2,4mm gaatje in boren en dan een M3 tapje in draaien.

*) Mag ook staal of messing zijn, maar messing wil nogal eens vervelend doen, samen met aluminium en staal bewerkt een stuk moeilijker en kan roesten. RVS bewerkt helemaal moeilijk.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Glijmoer dat is de naam die ik zocht, dank je wel,

Als ik geen passende moer kan vinden zat ik daar idd ook aan te denken om ze zelf te maken.

duck-tape does miracles...so do I
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Tidak Ada

Golden Member

Dat werkt niet. Water(damp) gaat er gewoon door naar twee kanten.
Bij GoreTex® vindt een osmose achtig proces plaats. Als het aan de binnenzijde warm is, gaat waterdamp gewoon naar buiten, terwijl water aan de buitenzijde niet naar binnen kan.

Overigens blijf ik het pietlutterij vinden om die elektrische leidingen hermetisch te sluiten. Als je zorgt dat de wind er niet direct in kan, blijft de 'tocht' minimaal en heeft een effect dat laag in de promilen ligt.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Tidak hoort dat bericht niet in het topic voor het dicht maken van een elektra doos?

duck-tape does miracles...so do I
pa3gws

Golden Member

Hallo allemaal,

Ik heb hier een mooie mixer staan van Pioneer.
Waar een SMD zekering in defect is op de fuse staat J.
Nu heb ik het een en ander gevonden en volgens mij is hij 1,25A
En als behuizing 1206 (denk ik) weet iemand of dit klopt en of hij snel of traag is?
En zeker niet onbelangrijk waar te vinden ik heb bij Farnell iets gevonden maar dan staat er geen J op.
Wie o wie heeft de juiste info van deze fuse.

Ik ben weer te snel aan het vragen zie ik net als ik mij niet vergis is hij fast acting. :-p

[Bericht gewijzigd door pa3gws op dinsdag 7 april 2015 19:26:46 (10%)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
pa3gws

Golden Member

Wie o wie weet waar ik een SAY115X kan vinden.
Of nog mooier wie heeft er eentje over. :-p
Het chippie zit in een snelheidsmeter/kilometer teller van een mooie sportauto luisterend naar 911

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
pa3gws

Golden Member

Helemaal niemand. :'(
Deze teller is van ergens in de jaren 80.
Zijn er soms andere Duitse auto fabrikanten die een zelfde soort teller gebruikte?
Dan is de kans groot dat daar ook zo'n chip inzit.
Zijn er mensen die ergens een km teller uit die tijd hebben slingeren met deze chip?
Plaatje even geleend op internet.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Een snelle google actie gaf mij een zwik chinezen (alibaba) die er wel tien wilden opsturen. Met een totaal van rond de 10-20 euro leek me dat best te doen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
pa3gws

Golden Member

@rew
Die had ik ook gezien maar die geven aan original new brand.
En dat voor een chip die al een poosje obsolete is.
http://www.darisus.de/Elektonikshop/Datenblaetter/ITT-Cherry/SAY115.pd…
@Gadget
Deze komt uit een Porsche maar ik kan me zo indenken dat Audi of VW dit ook gebruikt hebben.
Het is een VDO teller dus die heeft er vast meer gemaakt.
Maar zie hem maar eens te vinden.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Tegenwoordig prop je dit met minder externe componenten in een microcontroller. De 15mA analoge meter kan je denk ik direct uit de microcontroller z'n PWM pin doen. De stappen motor sturing kost je twee externe torren of fetjes.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Curieus... De datasheet noemt het een tachometer en kilometerteller.
De relatie tussen motortoerental en wegsnelheid wordt echter bepaald door de versnellingsbak (en het differentieel en de wielmaat), maar het IC heeft geen enkele mogelijkheid om die informatie te verwerken...
De getoonde meter is een snelheids/odometer, en dat zou dan weer wel kunnen met dat IC.

Maar wat let je om een vervangende schakeling te fabriceren, mogelijk op basis van d'een-of-and're microcontroller? Niemand die het ziet.
Het is per slot van rekening geen vluchtgeleidingssysteem voor een interstellaire raket of zoiets...

Ik zie net voor het posten dat rew dit ook al voorstelde, wéér te langzaam getypt :(

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
pa3gws

Golden Member

Op 25 april 2015 10:26:02 schreef fatbeard:
Maar wat let je om een vervangende schakeling te fabriceren, mogelijk op basis van d'een-of-and're microcontroller?

Misschien de kennis en geen ervaring met micro controllers. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dit topic is gesloten