ik wil de dip variant die ik op gewoon experimenteerprint of breadboards kan pluggen. net zoals een nano daar in past. vind het alleen zonde om dan een gehele printje met die usb connector te gaan gebruiken in een apparaat.
eerst keek ik er wat tegenop om al dat nieuwe avr/pic te leren, maar eens je ermee weg bent, is het echt kinderspel.
ik begin al ideeën van moodlichts te krijgen, looplichten, batterijmonitors, temperatuur / vochtigheidssensoren,...
en het uiteindelijke doel om een klein dashboard te maken in de auto met display, parkeersensoren, brandstofmeter, temperatuurmeter, toerenteller,.... bij deze laatste mag de usb connector wel aanwezig blijven (handig om de software te updaten). maar bij veel spul wil het zo compact mogelijk en hoeft er eigenlijk nooit nog andere software in (ik neem aan dat zo een complete nano met usb converter erin meer stroom zal verbruiken dan de losse chip. vooral bij batterijgevoede projecten misschien wel een nadeel).
bij mouser staan die chipskes per stuk aan 2,9€ (2,58€/10) wat dan wel acceptable is.
als ik er dan 10 koop is het bij mouser 25,8€ en al 60€ bij conrad. begint wel al wat te tellen zo.