Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

pa3gws

Golden Member

De brave man woont hier.
Allen de chip moest ik ver zoeken. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Shiptronic

Overleden

Ach leeft de economie dank zij jouw daar weer op :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik zie (soms) van die heel warme LEDs (<2000k), maar op AliExpress of Ebay vind ik ze niet... Is er een bepaalde term die ze hanteren voor die kleuren of hebben ze het niet?

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
bjokal

Golden Member

Ik zie wel eens termen langs komen als "golden white" ,"sunny white" en "candle light".
Die laatste vaak met ingebouwde flakker schakeling.
Net even gekeken op ebay, maar bij de meeste die ik zie geven ze in de omschrijving aan tussen 3000 en 4000 Kelvin.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Van die kunststof stokjes met een stukje zeemleer erop, waar je vroeger de koppentrommel van een videorecorder mee schoonmaakte.
Zijn die nog ergens te krijgen ?

Even zoeken naar zeemstaafjes, komt er vast wel iets uit. Ik haalde ze bij WéBé Den Haag, probeer het eens 070-3666858

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Diamon

Golden Member

Ben bezig met reparatie voor mijn werk, de oplaadconnector is van de PCB afgebroken.
De connector is van het merk Lemo en de opschrift is: EPL.00
http://uk.farnell.com/productimages/standard/en_GB/42419159.jpg.

Nu heb ik deze gevonden en besteld bij Farnell, maar vreemd genoeg past de contra stekker niet: link naar Farnell. Diameter van het middelste gat is te klein.

Voordat ik een bestelling gedaan had, heb ik uitvoerig de catalogus van Lemo doorgenomen: link naar catalogus

Zoals mij duidelijk geworden is, is deze alleen in EPL.00.250.NTN leverbaar (pagina 15).

Ik heb inmiddels zo'n vermoeden, dat het origineel een custom-made is.
Iemand een idee of ook de middelste pin apart te configureren is?

Gevonden!
Ben opzoek naar spullen om een lampensnoer te redden. We hebben bij een club die word gerund door vrijwilligers een paar brokken rechthoekig (ongeveer 12,5 x 5,25 mm)lampen snoer, daar moet nu nog een stekker aan, en ik wil graag een paar eindstukken waar dat snoer netjes in eindigd. of koppelstukken zodat we de stukken aan elkaar kunnen zetten, wie weet de juiste zoekterm, of weet waar de juiste stekkers te koop zin, of hoe je een standaard stekker er netjes op aansluit, moet daarna te keuren volgens Nen 3140.

edit:

Op 28 juli 2015 22:11:14 schreef GerardMonique:
Dat noemen ze "Prikkabel". Zie bv hier Google: zoek: Prikkabel
http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d1224.html
MVG Gerard.;)

Hartelijk dank, soms moet je gewoon even weten hoe iedereen dat noemt in de handel!

[Bericht gewijzigd door andre1973 op dinsdag 28 juli 2015 22:16:20 (25%)

zit sinds 2009 in de PV.

Dat noemen ze "Prikkabel". Zie bv hier Google: zoek: Prikkabel
http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d1224.html
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Op 28 juli 2015 22:11:14 schreef GerardMonique:
Dat noemen ze "Prikkabel". Zie bv hier Google: zoek: Prikkabel
http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d1224.html
MVG Gerard.;)

Hartelijk dank, soms moet je gewoon even weten hoe iedereen dat noemt in de handel!

zit sinds 2009 in de PV.

Ik heb inmiddels zo'n vermoeden, dat het origineel een custom-made is.
Iemand een idee of ook de middelste pin apart te configureren is?

Standaard is deze pin niet te configureren, dus lijkt het me een custom connector.
Je zou kunnen bellen met Lemo Nederland in Heemskerk, die zijn meestal wel bereid om je verder te helpen.
http://www.lemo.nl/

fred101

Golden Member

Kun je niet beide vervangen ? Dus het mannetje wat bij de bestelde Lemo hoort aan je kabel zetten.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Diamon

Golden Member

Op 29 juli 2015 07:55:11 schreef Brainbox:
[...]
Standaard is deze pin niet te configureren, dus lijkt het me een custom connector.
Je zou kunnen bellen met Lemo Nederland in Heemskerk, die zijn meestal wel bereid om je verder te helpen.
http://www.lemo.nl/

Heb contact gehad met een Sales Desk Engineer van Lemo en het één en ander uitgelegd.
Origineel is wel leverbaar (standaard product en geen custom-made), maar er is geen voorraad in Nederland. Wegens de zomerstop / vakantie van Lemo in Oostenrijk, moest ik rekening houden met een levertijd van 4 weken ;(
De stekker is gewoon op voorraad en uiteindelijk zijn we tot de conclusie gekomen, dat dit dan het makkelijkst en voornamelijk het snelst is.

Petje af voor de ondersteuning van Lemo / persoon, kunnen meerdere bedrijven nog veel van leren.

Op 29 juli 2015 08:10:59 schreef fred101:
Kun je niet beide vervangen ? Dus het mannetje wat bij de bestelde Lemo hoort aan je kabel zetten.

Is uiteindelijk wel de eind conclusie geworden. Wanneer ik de stekker ook binnen heb, ga ik beiden vervangen.

Op 28 juli 2015 22:11:14 schreef GerardMonique:
MVG Gerard.;)

Gerard, jij natuurlijk ook bedankt voor de info ;)

Tidak Ada

Golden Member

Wie weet hoe deze Amerikaanse apparaatsteker heet waar kan ik er zo een krijgen?
Hij zit aan een overvoltageprotector voor een oude DELL laptop, maar ik wil hem zowel voor mijn huidige, als voor de oude gebruiken. Zodoende wil ik hem niet afknippen.
De nieuwe laptop heeft een gewoon achtje aan de voeding.

edit: ('Mini Mouse')

Verder zoek ik deze bit voor mijn HITACHI boormachine. Hij heeft twee PZ-2 bits en is 60 mm lang Dat moet anders kan ik hen niet uit het opbereggat in de machine krijgen.
De originele Is naar de onderwereld vertrokken tijdens wek in de tuin.

(Foto is niet van het origineel).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Diamon

Golden Member

Op 29 juli 2015 17:37:12 schreef Tidak Ada:
Wie weet hoe deze Amerikaanse apparaatsteker heet waar kan ik er zo een krijgen?
Hij zit aan een overvoltageprotector voor een oude DELL laptop, maar ik wil hem zowel voor mijn huidige, als voor de oude gebruiken. Zodoende wil ik hem niet afknippen.
De nieuwe laptop heeft een gewoon achtje aan de voeding.

Weet niet hoe die heet, maar als je even je adresgegevens geeft, kan ik wel een kabel naar je toesturen.

Op 29 juli 2015 17:37:12 schreef Tidak Ada:
Wie weet hoe deze Amerikaanse apparaatsteker heet waar kan ik er zo een krijgen?
Hij zit aan een overvoltageprotector voor een oude DELL laptop, maar ik wil hem zowel voor mijn huidige, als voor de oude gebruiken. Zodoende wil ik hem niet afknippen.
De nieuwe laptop heeft een gewoon achtje aan de voeding.

[bijlage]

Verder zoek ik deze bit voor mijn HITACHI boormachine. Hij heeft twee PZ-2 bits en is 60 mm lang Dat moet anders kan ik hen niet uit het opbereggat in de machine krijgen.
De originele Is naar de onderwereld vertrokken tijdens wek in de tuin.

[bijlage] (Foto is niet van het origineel).

Beide heb ik nog voor je liggen !

Edit, wat ik bij mijn eigen snoer gedaan heb is wel de stekker afgeknipt met ca 50cm snoer eraan.
Daar een mannetje euro connector aan gemaakt, zodoende ben ik lekker universeel.

[Bericht gewijzigd door Gadget_inc op woensdag 29 juli 2015 17:59:35 (11%)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
maartenbakker

Golden Member

Die 3-polige connector is de geaarde variant van het achtje (IEC60320-C7) en heet IEC60320-C5 of in de wandelgangen ook wel een mickey mouse steker of mickey mouse snoertje (maar alleen als je hem met de oren omhoog houdt, anders is het gewoon een raar ding met 3 gaten).

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 29 juli 2015 18:05:13 (22%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

www.ebay.com/itm/200975949112
(link gewijzigd)

Zomaar één gepakt :-) Kan misschien nog goedkoper, even zoeken. Niet in Nederland kopen, veel te duur.

I love it when a plan comes together !

www.ebay.com/itm/261978787421

Zomaar één gepakt :-) Kan misschien nog goedkoper, even zoeken. Niet in Nederland kopen, veel te duur.

Ieuw! Iets dat aan de netstroom moet kopen bij de goedkoopste anonieme leverancier die aan de andere kant van de wereld woont in een land dat berucht is om imitatieproducten?

@necessaryevil

Complete onzin. Ik heb deze zelf ook besteld en zijn precies hetzelfde wat ik had bij mijn HP laptop. Qua dikte en lengte. Je moet niet vergeten dat AL deze stroomkabels DAAR gemaakt worden in massa productie voor veel grote bedrijven en andere afnemers. Deze kabels worden NIET in Nederland gemaakt, echt niet. (Ook niet "Made in West Germany")

Dit is gewoon origineel en goed spul.

I love it when a plan comes together !
Shiptronic

Overleden

Die grabbel ik uit de bak bij de kringloop ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 29 juli 2015 17:37:12 schreef Tidak Ada:
Wie weet hoe deze Amerikaanse apparaatsteker heet waar kan ik er zo een krijgen?
Hij zit aan een overvoltageprotector voor een oude DELL laptop, maar ik wil hem zowel voor mijn huidige, als voor de oude gebruiken. Zodoende wil ik hem niet afknippen.
De nieuwe laptop heeft een gewoon achtje aan de voeding.

Zo'n Mickey Mouse snoer heb ik al eens gekocht bij allekabels.nl voor m'n laptopvoerding.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Tidak Ada

Golden Member

Het gaat mij niet om het snoer met de Mickey Mouse stekker, maar om de Mickey Mouse stekker alleen: Er moet een snoer met een snoer Europees 8-je aan verbonden worden.

Snoeren met geaarde Euro-, zoawel als met USA-stekker en een Mickey connector aan de andere kant heb ik zat, maar de lieve jongens van Dell hebben gemeend dat de nieuwe voedingen slechts met een 8-jes entree hoeven te worden uitgevoerd.

Aangezien ik echter de overspannigsbeveiliging zowel met de oude, als met de nieuwe laptop wil blijven gebruiken, moet ik dus iets fabrieken met aan de ene zijde een Mickey stekker (om in de Mini Mouse ;) :o connector op de foto te pluggen) en aan de andere kant dus dat 8-je dat in de switcher vna de 'nieuwe' laptop moet.
De aarding doet in mijn geval toch niets in de voeding, maar alleen in de surge protector.

De volgorde is dus:

WCD -> Schuco -- 'Mini Mouse' -> Mickey Mouse-overvoltage protector-Mini Mouse - Mickey Nouse -- 8je

Het gaat dus om een losse mannelijke 'Mickey' stekker

@maartenbakker:
Weet je overigens zeker dat dit de grote geaarde broer van het 8-je is? Ik dacht dat dit het Amerikaanse broertje van de Euro-apparaatsteker was.

@Ritmeester en anderen: Dat is dus de 'Mini Mouse' connector. Ik moet dus het mannetje (met penenn) hebben!!

@Gatget_inc:
Dat stukje snoer aan die surge protector is maar 8 cm en moet normaalgesproken direct in de netvoeding van de oude laptop

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Hugo Welther

Moderator

AliExpress? http://www.aliexpress.com/iec-320-c6_reviews.html

Het mannetje heet iec 60320 c6

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op woensdag 29 juli 2015 21:35:43 (22%)

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Ik heb laatst gewoon snoeren met zo'n 8 er aan bij Farnell gekocht. centen-neuker als ik ben was dat niet duur. Dus ook als je niet de 8 maar die met aarde nodig hebt, kan je daar even kijken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten