Je mooiste gratis aanwinst - Deel 3

Sine

Moderator

Het is gratis, en je mag het hebben.

We hebben in drie en een half jaar zoveel zut uit de container getrokken dat het vorige topic vol is.

De vorige topics:

Historie
Deel 1
Deel 2

fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

nou, van mij kan er ook best zo'n foto zijn, als de bak net leeg is gemaakt kun je moeilijk erbij op de bodem. goede dingen liggen veelal verstopt onder iets, dus soms hang ik er ook zo bij ( wel minder sinds er container haken zijn gemaakt :P) )

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Dok

Golden Member

Ook ik ben gek op bakken waar electroshrot in zit.
Mijn oudijzerboer heeft genoeg spul voor 'impuls aankopen' .
Het is altijd weer leuk om even langs te gaan.
En het is nog geen vijf kilometer van mijn hut...

edit

Oeps! gratis aanwinsten, naja dat is er ook wel eens weg te slepen.
Even geen foto, komt morgen wel.

[Bericht gewijzigd door Dok op maandag 1 december 2014 07:10:54 (21%)

Wie niet horen wil moet TV kijken.
flash2b

Special Member

Gratis bij TI te downloaden, (wel even een account maken als je dat nog niet hebt)

50 years of analog design experience in a handy e-book, Analog Engineer’s Pocket Reference :
• Key constants and conversions
• Op amp basic configurations
• Overview of sensors
• A/D and D/A conversions
• And more...
Edited by Art Kay and Tim Green

http://www.ti.com/webemail/graphics/22417-content-img-rev1.jpg

Link: http://www.ti.com/lit/slyw038

Handig boekje! Jammer dat je hem niet als echt boek kan krijgen.

flash2b

Special Member

Even uitprinten zou ik zeggen, het is 100 pagina's en dan in een mapje (van de Action bijvoorbeeld).

Goeie tip dat boek van TI eindelijk veel basis informatie bij elkaar en nog gratis ook.

Bedankt voor de tip flash2b! Net binnen gehengeld, ziet er handig uit.

Action expresses priorities LH

Een cadeautje van mijn vorig werk:
een hoop SiGe-logica, gekoppeld aan een Cyclone FPGA. Daarnaast ook nog wat kleine rommel (SDRAM, Ethernet MAC/PHY?, en DACs). Het moet blijkbaar in staat zijn om repetitieve pulsen op te meten met iets van een 10ps jitter & resolutie.

Er staan een heleboel flip-flops op die allemaal een iets andere padlengte hebben tussen clock en pulse. Door te kijken welke getriggerd zijn en welke niet, is het mogelijk om de puls te resolveren.

Een twijfelgeval voor dit topic... een gratis BOL-cadeaubon gehad... en die ingewisseld voor een mooi boek.

Overigens werd het wel eens tijd... want het eerdere exemplaar dat ik ruim 25 jaar geleden (tweedehands en toen al zonder kaft) kocht ziet er inmiddels zo uit:

Bij het afval:
Deze smps, 36v/10A. De versie met fan geeft max. 16,5A, ik heb de versie zonder fan. Ik heb zo gauw geen typische plek voor een fan gevonden, ook geen pcb aansluiting.

Ook een print. Ik post de foto's vooral hier omdat ik het een interessant ding vind. Veel Zilog Z80 en Z84 processoren en meer bijzonder spul.

Gek genoeg hebben de traces veel hoeken van 90°, ik vraag me af waarom. Misschien spaart het wat ruimte ofzo, of het is met primitieve pcb software gerouted ofzoiets. De datum-codes op de ic's doen vermoeden dat het ding rond '89 is gebouwd.

Tidak Ada

Golden Member

Op 16 juli 2015 21:24:31 schreef necessaryevil:
Gek genoeg hebben de traces veel hoeken van 90°, ik vraag me af waarom. Misschien spaart het wat ruimte ofzo, of het is met primitieve pcb software gerouted ofzoiets. De datum-codes op de ic's doen vermoeden dat het ding rond '89 is gebouwd.
[bijlage]
[bijlage]

Er is een tijd geweest dat dat heel normaal was. Wat is de fabricage datum van die printen?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

De IC's zijn orgineel, print uit rond 1989 dus.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Een Sony DTC55ES DAT recorder.

Hij doet het zowaar nog ook, heeft wel een servicebeurtje nodig.
Maar dat is niet zo vreemd met een leeftijd van rond de 25 jaar.

Thevel

Golden Member

Mooie machine!

Ga je hem ook ook gebruiken of is het gewoon show :p

Anoniem

Op 16 juli 2015 23:24:33 schreef Knustelsmurf:
Een Sony DTC55ES DAT recorder.

[bijlage]

Hij doet het zowaar nog ook, heeft wel een servicebeurtje nodig.
Maar dat is niet zo vreemd met een leeftijd van rond de 25 jaar.

Dat had mijn vrouw ook op die leeftijd :-)

heb je daar nog tape voor? Ik kan me voorstellen dat die niet meer te koop is. Hij ziet er wel mooi uit met die houten zijkanten.

Thevel

Golden Member

Dat had mijn vrouw ook op die leeftijd :-)

Kleine of grote beurt? :) :)

die DAT tapes werden ook gebruikt in backup systemen voor oa servers. er zijn dus ook tapes van HP voor..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

In hoevere de "zoveelste generatie" data-DAT tapes compatible zijn met de originele audio-DAT weet ik niet. Volgens mij is het zo dat er altijd een upgrade pad was: Je DDS-3 kon DDS-2 tapes lezen, maar niet altijd schrijven.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Hewlett

Honourable Member

Voor zover ik het mij kan herinneren waren DAT tapes bedoeld voor backup doeleinden langer dan de audio DAT tapes van dezelfde generatie en de tape was dunner. Elke opeenvolgende generatie DDS-x backup tape werd de tape langer maar ook dunner. 4mm DAT tape is om die mechanische reden nooit populair geweest bij systeembeheer. Vermoedelijk heb je de meeste kans van slagen met DDS tapes, de eerste generatie backup tape. Nieuw niet meer te krijgen, denk ik.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Bandjes ervoor zijn nog wel te krijgen, bijvoorbeeld op Ebay :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=dat+tap…

Ik ben wel van plan om hem te gaan gebruiken, ik heb ook nog 3 cassettedecks, een Minidisc recorder, en een tapedeck.
Word een lekkere verzameling zo. :)

Hier vond ik nog een DDS-2 tape, ik vond het best een betrouwbaar backup medium. Voor de nieuwsgierigen een plaatje, het ding is circa 7 X 5,5 X 1 cm groot.

Denk niet dat deze voor audio geschikt is.

weet dat er op t werk nog een doos vol ligt met die oude DAT tapes, de backup tapestreamer is er allang niet meer van.

bij de recykeling komen er ook vaker dozen met oude backups voorbij van bedrijven. al dat magneetspul gaat in bulkys naar de verschroter. zo'n ding vol met losse cd's weegt heel wat..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Voor op de MAC had(heb ik nog steeds een progje) Waarmee ik 2 DAT streamers (SCSI) kan gebruiken als audio recorder (DDS3).
Ik heb ook 2 Sony Pro-DAT recorders gehad (1 gedoneerd aan CO een jaar of 7 terug) (nieuwprijs rond de 40.000 gulden) Ik dacht dat die ook overweg kon met DDS3, maar daarvoor moet ik hem even uitpakken om het zeker te weten.

Edit, die tape moet gewoon werken !

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/