Op 26 oktober 2015 23:10:06 schreef Frederick E. Terman:
Met de zoektermen 'WC' en 'stankafzuiging' kom ik meteen al hier. Kun je dat niet gewoon jatten?

Laat staan als je ècht even googelt.

mijn systeem is heel goedkoper en makkelijk te monteren 2 minuten werk , maar ik zoek een compact afzuiging 12 volt op accu , die het zelfde zuigkracht heeft als kruimeldief

Hallo , kan je een haarfohn de warmte sensor eruit halen , dat die niet afslaat als opgesloten wordt ,

Hij zet de motor stil als deze te warm wordt omdat de motor anders afbrandt

Lijkt me niet echt slim om die eruit te slopen

Pak een waterpomptang, hamer, snijbrander of wat dan ook en je zult zien dat het niet zoveel moeite kost om 'm er uit te halen.

kan je een haarfohn de warmte sensor eruit halen , dat die niet afslaat als opgesloten wordt

Er zijn simpelere manieren om je huis af te laten branden... :)

Op 19 november 2015 21:43:13 schreef DK:

hoi is maar voor 10 seconden af en herhaalt 10 seconden dan slaat die af met bewegingsensor ,

Dan weet ik niet wat je aan het doen bent
Mijn fohn kan prima 10 sec lopen zonder te overhitten, ook als deze opgesloten zit

Een overhitte motor verhelp je niet door het enige redmiddel van t ding er nog uit te slopen

de fohn wordt opgesloten in een buis en wordt het te benauwd en slaat die af , is een experiment voor iets ?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (57%)]

En waarom denk je dat die afslaat? :)
Je kunt beter een warmtebron gebruiken die geschikt is voor wat jij wilt. Er zijn zat manieren om zoiets te bereiken zonder de boel af te fakkelen...

Ja je camperwc afzuig idee experiment is lang al niet meer zo geheimzinnig als je denkt

Een motor die niet draait wordt niet warm,
Een opgesloten fohnmotor op normale voeding wordt in 10sec ook niet warm
Of je bent t ding zwaar aan het overbelasten, of je neemt veel te weinig pauze tussendoor

Op 19 november 2015 22:11:27 schreef Arco:
En waarom denk je dat die afslaat? :)
Je kunt beter een warmtebron gebruiken die geschikt is voor wat jij wilt. Er zijn zat manieren om zoiets te bereiken zonder de boel af te fakkelen...

de warmte lucht moet door een ronde slang 10a15 seconden blazen met 2 gaatjes

Haarfohn kan wel, je moet dan gewoon de overtollige lucht door een extra gat afvoeren. Afsluiten is zinloos; zo'n motortje kan toch geen druk opbouwen.

Zeker een TOPcrapt , die heb ik hier ook. Prima ding, 1 nadeel na gebruik leg je hem aan de kant om even later verder te werken, mispoes!! als je hem weg legt word die , door de rest warmte , inwendig zo warm dat de max thermostaat aan springt :( Grrrrr daar zit je dan te wachten.

Er zit ook nog een COOL knop op , die schakeld normaal het elemant uit zodat je ook koude lucht kan blazen, en helaas is die niet zo geschakeld dat je hem even koel kan blazen , had ook in topic ontwerp tip's en domme fouten gekunt.

Neem een kruimeldief, zit immers een accu in?
Of het afdoende is moet je maar afwachten..

Op 19 november 2015 21:46:34 schreef evdweele:
Nog steeds met dit project bezig? http://www.circuitsonline.net/forum/view/128594

Afzuigsysteem in toiletpot, allemaal heel geheimzinnig.
Zag afgelopen weekend in het SBS6 programma het beste idee van Nederland ook zo'n idee voorbij komen.
Zal dit dezelfde persoon zijn?

Zag afgelopen weekend in het SBS6 programma het beste idee van Nederland

Dat programma kan dan beter "Het meest achterhaalde idee van Nederland" gaan heten.
In een café waar ik 40 jaar geleden regelmatig kwam hadden ze dat al.

Inderdaad, bij het zien was het ook het eerste wat zei, bestaat al.

Hehe,

Ik kom ineens op een idee: zo'n opblaaspomp voor strandballen en luchtbedden enzo. Daar zit een centrifugaalventilator in. Kan een redelijke druk opbouwen en heeft een kanaal van ruwweg 20mm.
Te koop bij veel buitensportwinkels. Werkt op 12V en kun je eventueel wat dimmen. Trekt ook niet teveel stroom. 20W bij 12V.

Gr.
PaulAGM

Op 26 oktober 2015 22:17:01 schreef Man Bijt Poes:
Hoi , de systeem moet de shit stank afzuigen in de wc pot tussen bril en pot.

Net als dit.
www.clo-vent.nl
Of dit.
www.aspidor.com
En Geberit heeft ook zo'n systeem, dat zijn de bedenkers.

Op 19 november 2015 21:43:13 schreef DK:

Zeker niet slim om hem te verwijderen.
Die sensor zit op het verwarmingsdeel niet op de motor!
Hij zorgt ervoor dat als de motor stopt, door wat dan ook, dan stopt ook de luchtstroom langs het verwarmingselement en dan gaat het verwarmingselement verbranden omdat als het ware zijn luchtkoeling is gestopt!
Die sensor schakelt dan, net voor er brand uitbreekt en de hele zaak smelt, de boel uit.

't is maar dat je het weet!

Op 19 november 2015 22:17:36 schreef Man Bijt Poes:
[...]de warmte lucht moet door een ronde slang 10a15 seconden blazen met 2 gaatjes

Als hij dan te heet wordt en afschakelt, zul je een andere oplossing moeten zoeken die in die korte tijd niet te heet wordt. Je zou het vermogen van het element bijvoorbeeld kunnen verlagen. Vaak zit er al een standenschakelaar op, die zet je dan in een lagere stand.

Op 20 november 2015 16:16:47 schreef Pentium-Pro:
Die sensor zit op het verwarmingsdeel niet op de motor!

is dat geen 2e? Zie namelijk niet echt in waarom de motor stopt als het verwarmingselement overhit, dat is teminste nog iets van koeling
Zou genoeg moeten zijn om alleen het element uit te schakelen
Of is het gewoon bezuiniging, 1 sensor voor beide

Zie namelijk niet echt in waarom de motor stopt als het verwarmingselement overhit

De (laagspannings)motor staat parallel over een gedeelte van het verwarmingselement.