12-18 volt motor met schoep/fan

Als ik een van de foto´s bekijk dan zie ik een 30mm pvc stukje. Wil je afblazen door 30mm? Dan ga je met beide motoren niet veel lucht verplaatsen, maar wel herrie maken.

Je moet dat eerst behoorlijk wat druk opbouwen om enige zinnige lucht verplaatsing te realiseren. Dan krijg je veel snelheid in je kanaal en daardoor veel geluid.

motor met schoep van krd of hfn in de buis ,afzuig mond 10 mm met slang 40 cm . ps kan je met dimmer toerental minder maken voor herrie ,

10mm?? Het wordt steeds gekker...
Daarbij: als je het toerental minder gaat maken vanwege de herrie krijg je nog minder lucht verplaatst.

En schrijf eens gewone zinnen, zoals al eerder is gezegd. Is wel zo fatsoenlijk tegenover de mensen die je proberen te helpen.

If you want to succeed, double your failure rate.
Lambiek

Special Member

Het is misschien een medelander, (is niet discriminerend bedoeld) maar zo komt het schrijven op mij over. Maar kan er natuurlijk helemaal naast zitten.

Inderdaad Jochem, het wordt steeds gekker. Ik vond 30mm al niets, dat gaat gewoon niet werken. 100mm komt eerst, en daar is ook genoeg in te koop. Maar goed wie zijn wij. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Als je in Nederland woont, moet je gewoon de taal leren. Dat is niet discriminerend, integendeel.

Maar het komt op mij niet over als iemand die Nederlands niet als moedertaal heeft. Lijkt meer op lamlendigheid van iemand die te lui is om een woord op z'n telefoon voluit te typen. Het leest in elk geval heel vervelend.

If you want to succeed, double your failure rate.
Lambiek

Special Member

Lijkt meer op lamlendigheid van iemand.......

Dat zou ook nog kunnen ja, en is inderdaad vervelend.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
pa3gws

Golden Member

Gezien de uitdrukking mennekke sluit ik me aan bij Jochem.
@poes bijt man
Vertel eens waar je het voor nodig hebt wie weet komt er dan toch nog iets zinnigs uit.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Henry S.

Moderator

Op 21 oktober 2015 12:35:28 schreef Man Bijt Poes:
motor met schoep van krd of hfn in de buis ,afzuig mond 10 mm met slang 40 cm . ps kan je met dimmer toerental minder maken voor herrie ,

Bij deze het verzoek dit even goed door te lezen.

En zo te lezen zoek je iemand om het laten doen, gebruik dan de V&A. Zo niet, leg het dan beter uit.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Jochem bedankt voor mee denken , als die net zoo hard zuigt als krd dan ben ik gered , waar zou ik die kunnen kopen ,

Op 21 oktober 2015 11:51:52 schreef Jochem:
Als je me wilt bellen gaat de urenteller lopen en moet ik een adres voor de factuur.

Ik heb vandaag 20 minuten aan de telefoon gehangen.. en stomstom, niet eerst een factuuradres en zo opgevraagd.... in het gesprek leek het er een beetje op dat ie iemand had aangeboden om iets te maken....

Ter info: (dat wisten jullie nog niet): De haarfohn (230V) die te weinig lucht verplaatst, die draait dan op een 18V accu van een makita. Er zijn ook "randvoorwaarden" die geheim zijn gebleven voor de lezers hier. Wegens "er is geen stopkontact in de WC" moet het geheel op een accu draaien. En of het wel minimaal 2 weken op die akku kan draaien.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

kruimeldief motor 2 weken op een 3AH makita accu, gaat em niet worden. laat staan afzuiging door een 10mm buisje. ding gaat onbelast lopen en dan werkt het helemaal niet meer. om af te afzuigen met die diameters heb je een echte stofzuigermotor nodig die daarvoor gemaakt zijn.

tja rew, jouw nummer had ie natuurlijk zo, is maar 2 klikken verder :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 22 oktober 2015 00:00:27 schreef rew:
Ik heb vandaag 20 minuten aan de telefoon gehangen.. en stomstom, niet eerst een factuuradres en zo opgevraagd....

:P

... "randvoorwaarden" die geheim zijn gebleven voor de lezers hier

Het zal weer eens niet...

Op 21 oktober 2015 21:31:40 schreef Man Bijt Poes:
Jochem bedankt voor mee denken , als die net zoo hard zuigt als krd dan ben ik gered , waar zou ik die kunnen kopen ,

Werkelijk? Ik geef je 2 links en beide zijn van de firma die het betreffende ding verkoopt, en dan vraag je waar je ze kan kopen?

En gewoon stug die afkorting blijven gebruiken...

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 22 oktober 2015 00:24:27 schreef testman:
kruimeldief motor 2 weken op een 3AH makita accu, gaat em niet worden. laat staan afzuiging door een 10mm buisje. ding gaat onbelast lopen en dan werkt het helemaal niet meer. om af te afzuigen met die diameters heb je een echte stofzuigermotor nodig die daarvoor gemaakt zijn.

tja rew, jouw nummer had ie natuurlijk zo, is maar 2 klikken verder :P

Hoi de motor hoeft maar 2 minuten te draaien , gaat aan met sensor en uit , kan ik een dimmer op zetten voor beetje minder herrie ? 12 volt , alvast bedank

Op 22 oktober 2015 00:00:27 schreef rew:
[...]Ik heb vandaag 20 minuten aan de telefoon gehangen.. en stomstom, niet eerst een factuuradres en zo opgevraagd.... in het gesprek leek het er een beetje op dat ie iemand had aangeboden om iets te maken....

Ter info: (dat wisten jullie nog niet): De haarfohn (230V) die te weinig lucht verplaatst, die draait dan op een 18V accu van een makita. Er zijn ook "randvoorwaarden" die geheim zijn gebleven voor de lezers hier. Wegens "er is geen stopkontact in de WC" moet het geheel op een accu draaien. En of het wel minimaal 2 weken op die akku kan draaien.

Beste kerel . waar ik mee bezig ben een idee , moet simpel makkelijk een afzuiging zijn , klein compact , ik kan niet zeggen wat mijn Prototype voor wc is ,

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 27 oktober 2015 18:20:04 (40%)

Dus een afzuiging ergens tussen de 10mm en de 300mm doorsnede
Ergens tussen de 12 en 18 volt
Wat mA's aan stroom trekt
Geen herrie maakt
En gigantische hoeveelheden lucht verplaatst

Geen idee of het wel bestaat
Mijn keuze blijft op PC case fans
Maar misschien dat in je volgende post de eisen weer veranderen

Moet het door een klein buisjes dan heb je iets als dit nodig

http://www.toolware-gereedschap.nl/images/Brown_compressor_KR50200.jpg

Ding verplaatst 215L in een uur

Heb je een grote buis neem je een:

http://www.spautronic.nl/data/articles/images/big/b_125.jpg

132000L in een uur

Dus....
Kruimeldieven gebruik je op kruimels op te zuigen

Hoi , de systeem moet de shit stank afzuigen in de wc pot tussen bril en pot . , ik heb daar een prototype voor gemaakt , en in wc is geen stopcontact

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 27 oktober 2015 18:20:31 (63%)

Shiptronic

Overleden

je kan toch 230v bij de lamp weg halen , daar zit bij een centraal doos ook 230V continu.

En die afzuig systemen zijn er al via de buis waar het spoelwater door loopt.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Dus je denk genoeg onderdruk in de pot te kunnen maken om geen stank uit de pot te krijgen? En dat via een heel klein kanaal?

Vraag me persoonlijk af waar je je druk overmaakt. Maar goed als het hip genoeg is zijn er vast klanten voor.

Standaard geberit inbouwresevoirs hebben een optie voor elektra.

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op maandag 26 oktober 2015 22:26:39 (13%)

Op 26 oktober 2015 22:25:56 schreef Jan klaasen:
Dus je denk genoeg onderdruk in de pot te kunnen maken om geen stank uit de pot te krijgen?

hoe zou dat voelen als je erop zit? ;)

Maar als je een stil systeem wilt, wil je toch juist een ruimere diameter? Drukverschil is een vorm van geluid, welke motor je daar ook voor gebruikt, je wil juist stille luchtflow

Op 26 oktober 2015 22:29:46 schreef DK:
[...] hoe zou dat voelen als je erop zit? ;)

Ik heb mijn prototype wc-bril-pot afvoer systeem heel veel getest NO stank , ben bezig met octrooi aanvraag ,

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
evdweele

Overleden

Meer dan 30 jaar geleden heb ik die wc's met afzuiging al gezien.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 26 oktober 2015 22:29:46 schreef DK:
[...] hoe zou dat voelen als je erop zit? ;)

Maar als je een stil systeem wilt, wil je toch juist een ruimere diameter? Drukverschil is een vorm van geluid, welke motor je daar ook voor gebruikt, je wil juist stille luchtflow

een SOG ventilator is een optie maar duur ,

Frederick E. Terman

Honourable Member

Met de zoektermen 'WC' en 'stankafzuiging' kom ik meteen al hier. Kun je dat niet gewoon jatten?

Laat staan als je ècht even googelt.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org