Hallo iedereen,
Als hobbyproject ben ik bezig om zelf een wekker te bouwen. Deze moet de tijd, datum en temperatuur weergeven, RGB Ledstrips aansturen (als wake-up light en sfeerverlichting). En er moet natuurlijk een radio functie in zitten...
Nu heb ik alle onderdelen en modules al in huis en de meeste werken inmiddels al, of ik weet hoe ik ze aan de praat zal krijgen. Ik programmeer alles in bascom en prop het dan in een atmega168 (deze had ik nog een lading liggen, vandaar)
Hetgene waar ik nog niet mee vooruit kan is de fm radio tuner. Een rda5807 (datasheet: http://www.nayuan.com.cn/ProductDocument/633862071587600000.pdf )
Deze word aangestuurd via i2c, alleen ik vind nergens duidelijke info m.b.t. adressen en instructies (heb er al verschillende avonden naar gezocht). Het is natuurlijk erg handig om te weten wat ik in de registers moet zetten om het ding aan de gang te krijgen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en/of mij hiermee vooruit kan helpen? Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!
Details refer to RDA5807SP Programming Guide.
Die is er waarschijnlijk alleen in het Chinees.
Nu blijkt dat Parallax dezelfde chip gebruikt: http://arduino.cc/forum/index.php?PHPSESSID=eb45fcb47f6680850eaa9b2374…
Met die info kan ik vooruit, bedankt!
Hoe ben je zo snel bij deze info gekomen? (zoektermen o.i.d.) Ik sta er van te kijken hoe snel er zo'n duidelijke link boven water gehaald wordt.
Eduard2
Golden Member
Beste forumleden,
Deze draad heeft al wat leeftijd. Mogelijk is er intussen nieuwe informatie beschikbaar. Om het wiel niet opnieuw uit te vinden vraag ik nog eens of iemand wat praktijk heeft met de RDA5807 module. Ik heb de programming manual maar die is moeilijk te volgen als je geen chinees verstaat.
Ik stuur nu de RDA5807 precies aan zoals dat bij een TEA5767 gebeurt.
Voor mijn toepassing zou het een prima module zijn mocht ik de squelch kunnen uitschakelen. Een vraag aan de fabrikant wordt niet beantwoord.
Mocht er via het forum geen bruikbare info opduiken dan zit er niets anders op dan zelf één en ander te gaan uitzoeken. Als ik resultaat boek dan wordt het gemeld.
Alvast bedankt voor uw hulp;
Eduard