Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

pa3gws

Golden Member

De schacht van de spantang van de Hema combitool is 5mm.
Maar of die los verkrijgbaar zijn?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik gebruik zoiets:
http://www.ebay.nl/itm/DREMEL-4486-QUICK-CHANGE-MULTI-CHUCK-FOR-ALL-DR…

Maar dan gewoon bij een grotere / goed gesorteerde bouwmarkt gekocht voor 3x dat geld. :+ Mechanisch wat minder 'strak' dan zo'n vaste diameter spantang, maar heb ik met succes icm. 0.6~0.8mm boortjes gebruikt. Vooral handig als je veel wisselt tussen uiteenlopende diameters boren. Als ik me goed herinner had die bouwmarkt ook die simpele spantangen wel liggen in verschillende maten. Natuurlijk de vraag of dat op jouw machientje past...

Andere optie is die dunne boortjes met een dikke schacht kopen. Maar dan heb je het vaak over professionele (lees: prijzige) printboren. Mogelijk ook ergens gebruikt op de kop te tikken?

Lucky Luke

Golden Member

Ik heb geprobeerd de schachtdiameter van proxxon spantangen op te meten, maar het verschil tussen 5mm en 4.3mm kan ik niet zien zonder schuifmaat...

PROXXON 28940 is het typenummer, misschien kun je online info vinden. Then again, ook op de proxxon site staat geen buitendiameter... http://www.proxxon.com/en/micromot/28940.php?list

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Arco

Special Member

Heb op eBay deze maar eens besteld om te passen. Voor 2.50 euro het proberen waard...

http://i.ebayimg.com/t/2Set-8Pcs-Brass-Collet-Adapter-for-Dremel-Drill-Pin-Vise-1-8-3-32-1-16-1-32-/00/s/NzUwWDc1MA==/z/KeIAAOSwv0tVVpf0/$_12.JPG

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lucky Luke

Golden Member

Het is een trekontlasting achter op een bureaulamp. Waarschijnlijk wel te vervangen door een klein warteltje oid. Maar zijn dergelijke dingen nog ergens te koop? En hoe heet dit?

(En ik moet echt eens wat doen aan die verf, eens zien of de oorspronkelijke laklaag tegen acceton kan...)

En inderdaad de schakelaar ook maar weer gemonteerd. En de hele rest van de lamp in feite.

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op zondag 29 november 2015 22:04:14 (12%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

Wie kan mij zeggen wat voor een plugje er in deze voedingsconnector van een hp ProCurve 1400 8G netwerkswitch past.

Diameter van het gat is 5,7 mm
Buitendiameter van het midden stukje is ≈ 3 mm
Kleine gaatje laat een 0,9 mm boortje binnen.
Ik kan niet goed zien of dit plugje nu 2 of 3 polig is.

De originele voeding is in de chaos van "Deurne en Heerlen spullen" verzon ekenn op het moment onvindbaar.
Als iemand een origineel voedinkje (b.v.k. switcher) kwijt wil, houd ik me graag aanbevolen

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Tsja, ik zou 'm openschroeven en er een andere connector in zetten, en dan een universeel 12V voedingkje aan hangen.

Of zou het zo'n gemeen 3-pinnig laptopvoedingkje zijn met data over de 3e pin?

Als je 'm open hebt kun je allicht testen op een labvoeding of andere 12V bron, polariteit staat er zelfs netjes bij.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

Ja, maar dan weer ik nog niet welke pennen ik moet gebruiken. De print is namelijk nogal "leeg"; geen sporen zichtbaar, die zitten in de tussenlagen...
Tweede probleem is dat ik totaal geen SMD ervaring heb.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

Dat zijn de typische HP en Dell pluggen.
Misschien is zo'n setje ergens te koop.
De meest linker, de tweede van links of de tweede van rechts.
Heel misschien kan ik er aan komen (los plugje dan)maar dat wordt pas eind van de week stuur me een mail met de maten als ik even voor je moet kijken.
Dan vergeet ik het niet. :-p
De plug is overigens voor zover ik weet twee polig.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
guidob

Overleden

Zoek een potmeter voor een Tek SG502 of SG505, type 311-1502-00.

Stereo 10k lin 360° 2.75W zonder eindstop. Is een Spectrol, nu Vishay.

Zoiets wordt nog gemaakt, type 100 B 2 10K BO1.

Iemand enig idee waar zoiets te bestellen valt?
De Tek onderdelen shops hebben hem niet.

Iemand enig idee waar ik een scharnierend front / deksel kan krijgen voor een 19" 4HE Schroff rack? De mijne is redelijk vern**kt door de vele ombouwacties van mijn Z80 project dat nu eindelijk af is en dus is het tijd voor een verse. Daarbij zijn ook de scharnieren zelf niet best meer.

Bij de grote C heb ik al gezocht maar helaas.

http://s28.postimg.org/jvcy97v8t/04295001.jpg

Shiptronic

Overleden

Heeft Fischer niet zoiets ?

http://www.fischerelektronik.de/web_fischer/de_DE/Geh%C3%A4use/index.x…

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op donderdag 17 december 2015 20:17:44 (59%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Ik heb een dergelijk rack met dezelfde klep onder de naam ELMA. Dat merk werd indertijd geleverd door van Reijsen in Delft, maar die bestaan niet meer. Misschien hen je wel iets aan de naam ELMA om mee verder te zoeken.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hugo Welther

Moderator

Op 28 november 2015 16:35:49 schreef Tidak Ada:
Wie kan mij zeggen wat voor een plugje er in deze voedingsconnector van een hp ProCurve 1400 8G netwerkswitch past.

[bijlage]

Diameter van het gat is 5,7 mm
Buitendiameter van het midden stukje is ≈ 3 mm
Kleine gaatje laat een 0,9 mm boortje binnen.
Ik kan niet goed zien of dit plugje nu 2 of 3 polig is.

De originele voeding is in de chaos van "Deurne en Heerlen spullen" verzon ekenn op het moment onvindbaar.
Als iemand een origineel voedinkje (b.v.k. switcher) kwijt wil, houd ik me graag aanbevolen

Wij hadden/hebben 12V adapters gehad op de stand te Rosmalen met een dergelijke aansluiting (in contra dan wel te verstaan).
Ik weet niet of die er nog zijn en/of de maten het zelfde zijn?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

@Tidak: ELMA zal best soortgelijke racks hebben, maar de scharnieren zijn vast weer net iets anders dan die van Schroff.

Ik sluit me bij Arco aan, of gewoon even Schroff bellen.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

@Hugo:
Bedankt voor je tip. Ik heb inmiddels de originele voeding teruggevonden. Er zit een ≤ centraal pennetje in en de buitenmantel is het aardcontact. Ik heb het pa3gws al direct gemeld. zodra ik het ding terugvond.

@Jochem:
Als ik de foto van dat rack vergelijk met het mijne lijkt het me exact hetzelfde. Ik heb alleen het scharnier boven geplaatst en het paneel doorgezaagd, zodat ik twee aparte toegangskleppen heb.
Het scharnierblokje in het midden heb ik indertijd zelf gemaakt, ik had toen de beschikking over een echte freesbank ;(

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 18 december 2015 10:11:59 (12%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 18 december 2015 10:09:48 schreef Tidak Ada:
Als ik de foto van dat rack vergelijk met het mijne lijkt het me exact hetzelfde.

Als ik de foto's vergelijk, lijkt het me niet exact hetzelfde. Uiteraard zullen de oren van alle 19" racks wel ontzettend op elkaar lijken, maar bijvoorbeeld de scharnieren zien er anders uit.

If you want to succeed, double your failure rate.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hallo,

Ik heb de volgende ontvanger: Mottagare Mt m/36-43. Helaas missen de buizen en hier ben ik naar opzoek. Op deze website staat de buizen voor de ontvanger en de zender (heb ik niet) gegeven:http://www.wftw.nl/sweden10wbr.html.

De gegeven buizen voor zender en ontvanger: Philips KL4/KK2/AL1 and EK2/EL2/EL3/EL5.

Foto's van de binnenkant (photo 20 to 34): http://dumeas.com/databaseTransceiverTransmitterReceiver.php

Foto binnenkant:http://dumeas.com/project/Mottagare%20Mt%20m36-43/PC195185.JPG

Nu heb ik twee vragen:

- Welke buizen zijn voor de ontvanger?
- Heeft iemand deze buizen tegen een schappelijke prijs?

Met vriendelijke groet,

BJ2

[Bericht gewijzigd door BJ2 op zondag 20 december 2015 15:51:23 (18%)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Reichelt.de heeft aardig wat 19 inch materiaal. Bijvoorbeeld artikel
BGT TFP 312, dat is een frontplaat, weet niet zeker of dit de juiste maat is maar je hebt een idee wat ze aanbieden.

Tidak Ada

Golden Member

@BJ2
Heb je al op eBay Duitsland en Engeland gekeken?geduld hebben en
Verder zou ik even wachten tot de radiobeurzen weer open gaan (Het hoeft niet altijd Rosmalen te zijn).

Tenslotte is hier ook nog een 'goudmijn'

http://www.electrontubes.nl/Voorraad/voorraadset.htm

Alle opgenoemde buizen kosten er rond €8,- op de AL1(€30) en de EL5(€50) na.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Bedankt voor de suggesties! Kan iemand helpen met het inschatten van welke buizen voor de ontvanger zouden moeten zijn? Of tips geven hoe ik hier een inschatting van kan maken?

Shiptronic

Overleden

Even een eigen topic aan maken? dan heb je alles gelijk bij elkaar staan.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Dit topic is gesloten