Symmetrische signalen kennen een aparte "-"-aansluiting om de stroomkring van het signaal te sluiten (je meet een signaal immers altijd ten opzichten van "iets", dat iets is daar dus een aparte draad, de "-" )
Asy-signalen gebruiken hiervoor een (niet-aparte) gewone ground, vaak gelijk de afscherming van het signaal. Dat kan de bekende problemen geven met aardlussen.
Het een en ander is het bekendste uit de audiotechniek, er is in die vorm veel over te vinden. De hier gebruikte signalen zijn sterk gelijksoortig, alleen bevatten ze wel DC en lopen soms wat verder naar boven door. SNR van 80 dB is in het algemeen voldoende (controllers zijn vaak ook maar 12 bit's -> 72 dB dynamiek)
Als je asymetrische 0-5 V signalen aanbied moeten ze 6 dB versterkt worden. Dat kan vrij simpel met een opamp-schakelingetje
Dat blokje is de afscherming van de ILDA-kabel en de D-connectoren. Als je van het geheel een module maakt heb je daar niets mee te maken. Zowiezo zijn er dan weinig problemen te verwachten denk ik.
Ik had met opzet alle GND's op een enkel punt (die zwarte stip met elkaar verbonden. Dan voorkom je hopenlijk locale probleempjes.
Ik weet niet of de aarde van de galvo-controller aan de GND hangt, denk het niet, lijkt me niet handig.