Op 27 december 2015 22:26:44 schreef Arco:
Je had het ook over de Conrad link. Daar staat duidelijk X2 op de bovenzijde...

De Conrad ding was die gele MEX TENTA 'MKP'. Sorry voor de verwarring...

Ik zie trouwens geen Rifa bij Conrad, wel Wima

Dan komen de links bij mij toch bij andere artikelen uit... (ik zie geen Wima... :) )
https://www.conrad.nl/nl/rifa-ontstoringscondensator-radiaal-bedraad-0…

Rare site bij Conrad. Eigenlijk stond mij ook bij dat er een Rifa bij stond, maar nu niet meer. Afijn genoeg hierover. De lange draden zijn i.i.g. het handigst voor TS.

...Rare site bij Conrad...

Laten we het daar maar op houden... :)

Hallo,

Ik heb hier bij het opruimen iets gevonden waarvan ik totaal niet meer weet waaruit ik het ooit gesloopt heb:

De lengte is ongeveer 11 cm en diameter van het glas is ongeveer 12 mm.
De opdruk op het glas is:
Philips
4662
A29
Op de oranje band staat:
"Garantie-no" en de rest ontbreekt.
De aansluiting is: 3 smalle en 1 dikkere pen.

Iemand die dit herkent?

MVG,
Luc.

Op 27 december 2015 18:48:22 schreef Arco:
Die lijkt wel bruikbaar, mooie lange aansluitdraden ook. (er staat helaas niet bij wat voor condensator het precies is)
Even een isolatiesokje om de pootjes en je bent klaar...

http://www.electro-andijk.nl/index.php/winkel-2/electronica/...75v-det…

X2 en Film capacitor staat er! wat had je dan nog meer willen weten? :-)

Bijvoorbeeld wat voor diëlektricum erin zit?... (da's toch wel handig om te weten)

Op 29 december 2015 20:01:14 schreef Arco:
Is (zoals er ook op staat :) ) een 4662: http://www.hupse.eu/radio/tubes/4662.htm

Mooi ding, leuk voor een VU meter of lineaire klok (Of andere bargraphs).

Nou, zo lineair is dat ding niet hoor, dan kan je beter een IN9 of IN13 gebruiken...

Bedankt voor de toelichting.
Ik heb hier nog iets met een -voor mij- vreemde opdruk:

Ik heb er zo twee met identiek dezelfde opdruk.
Een meet ongeveer 540 ohm in beide richtingen, de andere meet ongeveer 840 ohm.

MVG,
Luc.

Een niet-lineaire weerstand. Dus VDR, PTC of NTC. Ik twijfel gezien de licht verwarrende opdruk nog welke van die 3.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (54%)]

Ik heb een oud schema van een elektronische zekering wat ik wil gaan nabouwen.
Hierin worden transistors toegepast van het type 2N40362 en 2N40361.
Op Ebay zijn deze voor astronomische prijzen nog wel te koop (merk RCA) echter geen datasheet of info over te vinden.

Heeft iemand hier wat meer informatie over?

Het zou goed kunnen dat voor die schakeling prima een andere tor gebruikt kan worden. Het is denk ik handig een schema te posten.

is het niet gewoon de 2n4036 waar de 1 en de 2 voor hogere hfe of een hogere werkspanning staan?

Beste Paul50

"wie wat bewaart, heeft wat". In een databoek RCA Power Devices van begin jaren 70 van de vorige eeuw, vond ik wat gegevens over de 40362. Dat is overigens een normale codering voor RCA uit die tijd.

Het is een p-n-p transistor voor audio toepassingen. Ic 0.7A. 5W. Vceo 70V hFe 35-200/50mA. Ft 100 MHz. TO-39.
Van het type 40361 jammer genoeg geen gegevens.

Gr. N.

@Jochem,

@NKHteB, dank je wel :-) daar kan ik wat mee.
Ik denk dat de 40361 hetzelfde is maar dan in de n-p-n uitvoering.

Gegevens voor de 40361
Van de handige website: http://alltransistors.com

Nou, aangezien die 2N3055 al het werk doet, zou ik gewoon een general purpose tor pakken ipv die exoten van RCA. Dus iets van een BC557A (danwel BC547A voor de NPN) is wellicht bruikbaar, en als dat qua stroom/vermogen niet toereikend blijkt dan misschien een BD140/139 ofzo. Even experimenteren, en ook kijken of je instelbereik nog bruikbaar blijft. Eventueel valt dat dan nog wel te tweaken door wat weerstanden anders te kiezen.

[Bericht gewijzigd door Jochem op (10%)]

Paul50

graag gedaan. Dat van dat paartje zou best kunnen, die fabrikanten hadden altijd wel n-p-n / p-n-p combinaties.

Overigens, nog even over de aanduiding. Dit zijn geen 2N- types, maar volgens een eigen RCA indeling. Dat zie je ook wel op de foto en het schema.

Succes met de bouw!

Groet,
N.

Op 5 januari 2016 14:29:51 schreef Jochem:
[....] Dus iets van een BC557A (danwel BC547A voor de NPN) is wellicht bruikbaar, [...]

Inderdaad het te dissiperen vermogen is te laag Beteere vervangers zijn 2N2219 en 2N2905.

Ook hier wat onderdelen aan het opruimen en weet ook niet meer wat dit voor een ding is :

Opschrift :

UE09
0250
7K