Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

Thevel

Golden Member

En vervang gelijk de volumeknop voor een houten exemplaar, krijg je meer warmte en meer detail in de muziek, ook is er duidelijke toename in rust in het geluidsbeeld. ;)

[Bericht gewijzigd door Thevel op donderdag 14 januari 2016 17:54:56 (22%)

Moet je wel een brandende lucifer onder je volumeknop houden.

O en voor de streaming liefhebbers, zo standaard niet ingespeelde grijze utp kabel kan natuurlijk echt niet.

http://shop1.meicord.de/shop/ , maar 96 euro voor 5 meter.

o en uiteraard onafhangkelijk getest

fred101

Golden Member

Vanmiddag even snel alle elco's geswapped en draadjes etc na gekeken (bijna alles is wirewrap) Ik had nog een set hele mooie metalen knopjes in de zelfde stijl liggen en uit alu een pootje gemaakt. Hij ziet er nu in ieder geval hi-end en duur uit. En daar draait het om.

Er komt geen rook uit maar ik kan mijn test speaker niet meer vinden. Ik weet wel dat ik hem twee weken terug verplaatst heb zodat hij veiliger lag.... :-(
Mijn Kefs zijn helaas wat te groot voor het lab maar op dit moment de enige speakers. Ik dacht nog twee speakers van een oud stereosetje te hebben maar die kan ik ook niet meer vinden. Gaat lekker...

Maar ik heb nu weer genoeg consumenten shit van binnen gezien om te weten waarom ik daar liever niet aan werk. Hoewel dit niet echt beroerd is gebouwd.

Het zou wel lachen zijn als iemand hier zilveren hi-end kabels en gouden connectors aan zou hangen. Er gaan 4 draadjes, min of meer bij elkaar gehouden door een klemmetje halverwegen van het pcb voorin naar de speaker chassisdelen achterop. Ze raken daarbij nog net de trafo niet.

Maar bahhh, wat stinkt zo'n ding van binnen, zo'n vies zurig luchtje. Zullen wel overleden electronen zijn. Ik had dopjes over de connectors gedaan, ik denk dat de electronen nu gestikt zijn. Ik ga het eens doorspoelen met DC. Dat gaat niet met AC, dan loopt de viese stroom alleen in het apparaat op en neer. Gewoon even een dikke accu ipv de speakers en dan moet het goed komen.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Thevel

Golden Member

Op 14 januari 2016 20:30:33 schreef Peter112:
o en uiteraard onafhangkelijk getest

En dan lees je:
Het advies van Meicord, deze kabel 14 dagen inspeeltijd te gunnen

Ook al met UTP kabel???
Lijkt wel of die gasten steeds maffer worden....

Op 14 januari 2016 20:35:39 schreef fred101:
Maar bahhh, wat stinkt zo'n ding van binnen, zo'n vies zurig luchtje. Zullen wel overleden electronen zijn. Ik had dopjes over de connectors gedaan, ik denk dat de electronen nu gestikt zijn. Ik ga het eens doorspoelen met DC. Dat gaat niet met AC, dan loopt de viese stroom alleen in het apparaat op en neer. Gewoon even een dikke accu ipv de speakers en dan moet het goed komen.

Hahaha, grapjas :) :)

[Bericht gewijzigd door Thevel op donderdag 14 januari 2016 22:41:59 (35%)

Heb net geleerd dat je vet en mager geluid hebt... Een goede voorversterker kun je herkennen aan dat er geen ruis uit de luidsprekers komt.....

Thevel

Golden Member

En het gaat maar door....
http://www.akikoaudio.com/akiko-audio/audio-accessoires/38-akiko-audio…

De zijwanden zijn gevuld met kristallen en de edelstenenmix werd opnieuw op het gehoor samengesteld, met speciaal voor dit model ook de toevoeging van zuiver Robijn ! De GEM 'A.J.' wordt rijkelijk van goud voorzien.

Hoe verzinnen ze die onzin..

Dok

Golden Member

En dan wollig geluid over UTP

Nee, zo klinkt het nooit strak.

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Hubie

Special Member

@Thevel: De zijwanden zijn gevuld met kristallen en de edelstenenmix werd opnieuw op het gehoor samengesteld, met speciaal voor dit model ook de toevoeging van zuiver Robijn ! De GEM 'A.J.' wordt rijkelijk van goud voorzien.

Hoe verzinnen ze die onzin..

Dit is het beste van alle lariekoek die hier voorbijgekomen is ;-)
Toch zit dat lulverhaal psychologisch knap in elkaar.
Let op de steekwoorden.Het is een steeds overtreffende trap.

Op het gehoor
Kristallen
Edelstenenmix
Zuiver Robijn !
Rijkelijk van goud voorzien.

En dat in twee zinnen !!
Dit zijn geen domme jongens hoor !

1200 Euro vragen voor 2 luxe sigarendozen met een paar gaten erin.
Dat noem ik The Bloody Limit i.p.v.'High End' ;-)

Ikm net even de vakantie foto's bekeken over die speciale UTP kabel, inderdaad mijn vrouw ziet er veel strakker uit....

http://www.overgaauw.com/aanbod/735-AQ-GO4

AudioQuest Go-4 is de luxe versie van de Type 4. De kabel is gemaakt van de hoogste kwaliteit koper en is voorzien van DBS, het gepatenteerde systeem van AudioQuest dat de moleculen in de isolatie door middel van een elektrische spanning van 72 Volt polariseert en op die manier in één richting oriënteert, waardoor veel minder vervorming optreedt. Een bijkomend voordeel van DBS is dat de kabel zo goed als ingespeeld uit de verpakking komt. Het verschil in geluidskwaliteit is opmerkelijk. Het resultaat van deze kabel is een mooi vol en evenwichtig geluid wat nooit ‘hard’ of ‘scherp’ wordt.

Dit zit gewoon in het assortiment van 'de betere hifi zaak'. Ik denk dat het gros van de over-the-top kabels de klant in de winkel wordt aangesmeerd bij aanschaf van een installatie. 'U gaat natuurlijk niet bezuinigen op kabels'. Of je medelijden met de klant moet hebben is een andere vraag, maar de claims die worden gedaan zijn echt ridicuul.

fred101

Golden Member

Wat mij de beste test lijkt is
- eerst een gehoortest van de deelnemers
- dan pas de dubbel blind test
- bij de test een speciale opname gebruiken met details en opzettelijke "verstoringen". Dus fragmenten echt bedoeld om bekende verschillen te kunnen horen.

De hi-end audio-man die zelfs verschillen hoort in UPT kabel moet deze fouten er gewoon uit halen.

bv het geheel door een HPF halen met het 3dB punt net boven de gehoorgrens van de test persoon. Sommige frequenties beïnvloeden, bv een triangle verzwakken.

Die Gem is trouwens een heel zinvol kastje. Het bewijst dat die hele dure kabels met exotische afscherming niet werken >:-) Als zelfs zo iets onschuldigs als een juwelen kistje het geluid kan hoorbaar beïnvloeden.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Op 14 januari 2016 22:57:35 schreef Thevel:
En het gaat maar door....
http://www.akikoaudio.com/akiko-audio/audio-accessoires/38-akiko-audio…

[....]

Hoe verzinnen ze die onzin..

Wat ik nog mooier vind. is op de banner te zien: Doodordinaire machine inbouw WCD's. Dat moet toch een ongelofelijke dip in de frequentiekarakteristiek geven op 50 Hz en alle harmonischen.

@fred:
Juwelengruis, zul je bedoelen ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Semtexx

Golden Member

Die is inderdaad he-le-maal van God los.

Ik denk dat meneer van den Hul die ze erbij op de foto hebben gezet rijkelijk gedrogeerd hebben, of dat hij inmiddels de leeftijd bereikt heeft dat hij enigszins seniel aan het worden is.

Dat hele bedrijf deugt volgens mij niet, die maken ook van die tuningsstokken. Een soort afgekeurde nunchaku, maar dan met een snoer en een stekker in plaats van een ketting.

Zolang er volkomen van de pot gerukte mensen dit soort spullen blijven kopen hebben deze bedrijven bestaansrecht. Denk maar aan de iPhone app "I am rich"

Enige zelfreflectie zou ze wel sieren.

Op 15 januari 2016 11:48:09 schreef Semtexx:

Enige zelfreflectie zou ze wel sieren.

Nee.
Zelfreflectie staat zelfverrijking in de weg...

mel

Golden Member

Op 15 januari 2016 06:27:44 schreef Peter112:
Ikm net even de vakantie foto's bekeken over die speciale UTP kabel, inderdaad mijn vrouw ziet er veel strakker uit....

dat komt door de speciaal behandelde fotonen... :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hubie

Special Member

Voor de audiofiel die goed in de slappe was zit zijn een paar goede luidsprekers ook nooit weg.
Ja,OK het is even sparen maar dan heb je ook wat ;-)

http://www.cnet.com/news/top-10-ultimate-high-end-speakers/

Bij het begin van dit topic wist ik dat dit wereldje bestond maar wist niet dat dit zo'n omvang had.
Het begint sektarische vormen aan te nemen.
Maar als iemand er gelukkig van wordt,ga je gang zou ik zeggen. ;-)

Ronald45

Golden Member

Zou zo'n audiofiel zich nou nooit afvragen of er in een opnamestudio ook wel audiofiele apparatuur is gebruikt?

Blijkbaar gaan ze er, voor het gemak, vanuit dat de geluidsbron altijd perfect is. En zo niet - hoe kunnen hun gouden kabels dat dan toch goed afspelen?

Tijd voor een keurmerk: "Audiofiel opgenomen en geperst"

evdweele

Overleden

Het geluid zal vast goed zijn, maar wat een hoop geld

Zou het beter zijn dan de gewone consumentenuitvoering? Ik betwijfel het.

Er zijn altijd al lieden geweest die van gekkigheid niet weten wat ze met hun geld moeten doen. In 1966 ben ik een paar keer op een in aanbouw zijnd motorjacht van een of andere oliesjeik geweest. Alle kranen, deurknoppen en verlichtingsarmaturen in zijn privévertrekken en de gastenverblijven waren van goud.
Maar ik denk niet dat daardoor het water uit die kranen anders smaakte ;-)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Nee, maar dat was uit bezuinigingsoogpunt gedaan. Dat had Bram van Leeuwen (de Prince de Lignac) ook. Scheelde de kosten een bemanningslid omdat je gouden kranen etc. niet hoeft te poetsen.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 16 januari 2016 05:35:41 schreef Ronald45:
Zou zo'n audiofiel zich nou nooit afvragen of er in een opnamestudio ook wel audiofiele apparatuur is gebruikt?

Nee, dat denk ik niet. Net zo min als ze zich afvragen wie er eigenlijk speelt, en of-ie dat een beetje kàn.

En een audiofiel hoeft echt niet op het gehoor een vleugel te herkennen - het is tenslotte geen muziekkenner -, maar als ze een opname hebben met een Bechstein, en een met een Yamaha, en ze horen het verschil niet, dan vraag je je af wat ze met die walnootgepantserde palladiumkabels moeten.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Bijna alle fora over high-end audioten zijn sektarisch , als iemand negatief over kabels ( behalve "dropveters") praat/ schrijft wordt je door de forumleiding onmiddellijk terecht gewezen. Een paar hulpjes zijn aanwezig om in alle toonaarden het tegendeel van jou mening te beweren.

Meestal zijn de forumbeheerder en zijn hulpjes ook verkopers van deze heeele goede spullen.

Een luidspreker is een muziekinstrument.
Een waaibomen-stradivarius doet al gauw een miljoentje of wat.
Dus een paar miljoen voor een paar knappe speakerboxjes is nog wel te verantwoorden. Voor mij is het weggegooid geld, want boven de 10kHz hoor ik niks en ik ben zo amusikaal als wat. Gouden zekeringen zie ik niet zo scherp zitten. Dat is voor iedereen weggegooid geld.

pa3gws

Golden Member

Ik verzamel doorgebrande gouden zekeringen, maar helaas kom ik ze niet zo vaak tegen. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dit topic is gesloten