Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

Dan is het idd zoals je al kunt zien bij al die audiofools: 'goede geluidskwaliteit' is een dure grap.
Kom ik als redelijke audiofiel aanzetten met een opstelling als volgt:
Pick-up: Akai AP-100C (vermoedelijk gekregen. Weet het niet meer)
PU-voorversterker: Elec 609 mengpaneel waar nog meer apparaten op zijn aangesloten. (gekregen)
Versterker: Sony SRT-DR445 (Belastingvrij gekocht voor 500 DM.)
Speakers: 4x Philips 9432 DRC mkII (1e set gekregen van m'n vader. Later nog 2 sets gekocht via MP)
Kabels: van het type waar elke audiofool acuut een hartaanval van krijgt. :+ (Nou ja, de hele installatie eigenlijk :-D)

Fotootje ervan.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Hubie

Special Member

@Tidak Ada: Als buizen werkelijk zo vacuum waren zou er ook geen 'getter'in zitten.
Verdorie waar zitten die 2 puntjes op het toetsenbord van die 2e u van vacuUm ?

Op 20 januari 2016 02:10:12 schreef Hubie:
Verdorie waar zitten die 2 puntjes op het toetsenbord van die 2e u van vacuUm ?

Heel simpel: Shift + : en daarna de klinker typen waar de umlaut op moet komen te staan.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
evdweele

Overleden

Op 20 januari 2016 02:16:57 schreef Nightwalker:
Heel simpel: Shift + : en daarna de klinker typen waar de umlaut op moet komen te staan.

Bij mij werkt het toch al een jaar of 25 anders.
Shift + ", dan de klinker a, e, i, o of u en dan verschijnt er ä, ë, ï, ö of ü.
Het toetsenbord moet dan wel eerst voor US International zijn ingesteld.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Hubie

Special Member

Elke gegevensdrager heeft last van elektromagnetische vervuiling die veroorzaakt wordt door elektrische toestellen, afstandsbedieningen, draadloze verbindingen, elektrische leidingen, radiogolven, enzovoort. Dit verstoort de geluidskwaliteit en bijgevolg uw optimale muziekbeleving. Want hoewel elpees (vinylplaten) niet werken door magnetisme, zijn zij omwille van de gebruikte productiematerialen toch gevoelig voor elektromagnetische vervuiling.
De Disc Improver neutraliseert deze elektromagnetische vervuiling.

Kunnen wij als CO dit geboefte niet aanpakken ?
Hier lusten de honden toch geen brood van ?

Een IR TV remote controller zou invloed hebben op een LP ?

OPSLUITEN die lui ;-)

Ik begin de lachmodus te verlaten en begin een beetje boos te worden.tuig van de richel is het.!!

High met Henk

Special Member

@hubie,

bedenk je 1 ding goed:

ik ben HARSTIKKE blij met mensen die Roken en drinken en eigenlijk ook met de mensen die dit kopen...

Over al die producten zit flink belasting (21% BTW) en bij drank en tabak ook nog eens extra accijns. HELEMAAL happy. De (r)overheid vangt er flink voor. Als dat niet zo zou zijn, zou de overheid dat geld OOK bij jan met de pet gaan halen.....

Alsof de overheid zelf zo netjes is.... in Afrika noemen ze het corruptie, hier hebben ze het middels de belasting dienst gelegaliseerd.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Het gevoelige deel van je installatie in een oude mijnschacht plaatsen, wil ook nog wel eens helpen. Geen last van instaling van hoogspannings- en andere elektriciteitsleidingen en bovendien geen last van staling uit de ruimte (aliens?).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@evdweele:
Klopt. Het is idd de " en niet :
Is al weer een poosje dat ik hem nodig had.

@HmH:
Dan ben je niet zo blij met mij.
Ik rook dan niet (meer), maar de drank haal ik in Duitsland en brandstof voor de auto (ook absurd veel accijns) haal ik in België (hé, daar heb je hem :-) ). Kost me daar het schandalige bedrag van 0,255/L (Gisteren nog getankt)

[Bericht gewijzigd door Nightwalker op woensdag 20 januari 2016 10:32:23 (61%)

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Maar wat doe je dan met neutrino's? Het is bekend dat die dwars door de aarde heenvliegen. Ze komen dus ook in die mijnschacht.
Wat een gedoe toch, om een beetje ontspannen naar muziek te kunnen luisteren. Je installatie is nergens op of in de aarde veilig.

evdweele

Overleden

Op 20 januari 2016 10:24:32 schreef Nightwalker:
Is al weer een poosje dat ik hem nodig had.

Ik gebruik dagelijks diakritische tekens. De é, è, à, ï, ü, ë en ö komen toch regelmatig voor.
De cedille (ç), tilde (ñ) en accent circumflex (ê) wat minder.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Jinny

Golden Member

Nightwalker, ben ik dan toch wel nieuwsgierig hoe 666 klinkt op jouw installatie... :)
Zelf kom ik niet verderdan twee 25 jaar + oude Sony boxjes (tweeweg) welke toendertijd bij de installatie van mijn lief zaten, en een Onkyo versterkerding welke gemakkelijk was vanwege de vele ingangen zodat zowel de tv als de sat als de rest via dat ding afgespeeld kon worden....
Pickup heb ik niet meer..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op 20 januari 2016 10:38:10 schreef evdweele:
è, à

Hoe haal je deze snel tevoorschijn? Heb ik nog steeds niet kunnen vinden.

Edit:

@Jinny:
Bedoel je deze Techno/Hard dance groep? Geen id. Ik luister al jaren geen House meer. Nu luister ik vnl. Gothic rock, metal, death metal e.d.

Maar deze installatie klinkt behoorlijk goed. Normaal hoor je wel dat bepaalde geluiden in films uit de luidsprekers komen. Het behaald niet de echtheid. Maar één keer stond ik toch echt verbaasd.
In de film Mongol zit een nachtscene waar er gerommel van onweer te horen is op de achtergrond. Ik dacht dat het buiten aan het onweren was en zette de film op pauze om te luisteren of het klopte. Prompt hield het gerommel op.

[Bericht gewijzigd door Nightwalker op woensdag 20 januari 2016 11:02:31 (66%)

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Op 20 januari 2016 10:49:16 schreef Nightwalker:
In de film Mongol zit een nachtscene waar er gerommel van onweer te horen is op de achtergrond. Ik dacht dat het buiten aan het onweren was en zette de film op pauze om te luisteren of het klopte. Prompt hield het gerommel op.

Als je geconcetreerd/geboeid een film zit te kijken kan het geluid waardeloos zijn, en toch denk je dat het echt klinkt. Je brein gaat dan zo op in het verhaal, dat je allerlei discrepanties niet meer opneemt. Zowel visueel als auditief.

Dat sluit natuurlijk niet uit dat je nog steeds een goede installatie hebt :-)

@Jinny: Deze 666?

evdweele

Overleden

Bij het kijken naar een film overkomt het me regelmatig dat ik denk dat de voordeur wordt open en dicht gedaan :-)
Dan klapt er ergens buiten beeld van de film een deur dicht en dat komt dan uiterst rechts uit de luidspreker.
Mijn boxen staan 4 meter uit elkaar, dus het stereobeeld is flink breed.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Aha!! De toets naast de '1'. Weten we dat ook weer.
De meeste andere wist ik al. Ik had zelfs vroeger een blaadje langs m'n pc liggen met de nummers die ik het meeste gebruikte bij de 'alt + xxx'
MS-DOS en WordPerfect is het bij ook allemaal mee begonnen.
(Eigenlijk met GW-BASIC op een Toshiba MSX home computer)

Normaal komt al het geluid uit de frontspeakers. Alleen wat surround geluiden uit de rearspeakers. Maar ik denk dat het onweergerommel bij Mongol even hard uit alle 4 kwam. Dan zit je er midden in en hoor je het niet meer uit een bepaalde richting komen. Dat verraad het meestal dat het nep is.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Thevel

Golden Member

Er komen tot nog toe belachelijk hoge prijzen voorbij voor gebakken lucht.
Gelukkig zijn er ook goedkopere middelen om je muziekinstallatie flink te verbeteren!
€ 47.50 voor een paar stukjes plastic, dat valt toch wel mee? :) :)

low-mass inert acrylic

Huh? Acryl is er maar in één soort: acryl. Daar bestaat gewoon geen "low-mass inert" variant van. *zucht*

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Jinny

Golden Member

Op 20 januari 2016 15:58:50 schreef High met Henk:
@jinny: ik dacht hieraan
http://www.666thenightmare.nl/

Verdorie, waarom ken ik dat niet?
Das lache daar....
Thks

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Tidak Ada

Golden Member

Aardig stukje steampunk! Heeft geen lage vervorming nodig, alleen veel vermogen >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Beste forummers, we hebben DE beurs van 2015 gemist, maar as Mei mag je weer heen.

http://www.highendsociety.de/index.php/en_high_end_moc.html

Nu moet je geld aan andere onzin uitgeven...

Bekijk vooral het filmpje eens

Frederick E. Terman

Honourable Member

Goed dat je ons weer on-track brengt; het werd veel te serieus met al die dingen die echt bestaan.

Déze is toch wel mooi:
http://www.highendsociety.de/files/deutsch/news_deutsch/Testordner/HIGH%20END%202015%20-%20Horn-klein_245.jpg

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Dit topic is gesloten