zo gevaarlijk is starten ook niet: in het ernstigste geval start je niet en nog iets ernstiger draai je een startmotor in puin of nog erger een starterkrans. Gen hele dure onderdelen en ZEKER niet levensgevaarlijk vaak. Tenminste in de pleziervaart.
Dit gaat niet over een bedrijfsvaartuig wat tonnen weegt.
Maar als je nu niet zo handig bent met zelfbouw kun je ook de gasten van Control-in eens bellen. de COM-AP doet wat jij allemaal kan bedenken.
En doet ook meteen een aantal herstarts. En ik MEEN dat de versie die NIET onder de keur valt (dus niet onder DNV, LR, GL, RIVA enz.) best betaalbaar was. Meen iets van 300 euro...
kijk niets tegen zelfbouw natuurlijk, maar het is er al kant en klaar. Alleen nog even instellen.
Voor zelfbouw moet je je Arduino kopen (ca 10 euro) uren gaan klooien, je hardware nog zelf doen (kopen en aansluit) Ik denk dat je aan hardware toch al snel >100 euro kwijt bent en dan nog VELE uren om alles zo te krijgen als je wilt. Dieplay, knopjes, kastje. Drivers, sensor ingangen.
Daarom geef ik je dit advies. en NEE heb geen aandelen. Maar ik weet dat de echte alternatieven als automaskin enzo VELE malen duurder zijn. de COMAP viel op door flexibiliteit en prijs als je geen keur nodig had. De comap wordt wel duurder als er ineens wel keur op zit.