Radio-electronica beurs Rosmalen 2016

Op 17 maart 2016 22:41:22 schreef flipflop:
[...]
Nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit doen. Basisfout nr 1. Da's net zoiets als dat jij mee moet naar een kledingwinkel, en daar 5 uur rondlopen. Serieus, niet doen. Wordt niemand blij van.
Het is anders als zij ook elektronica hobbyist is. Ze zouden toch moeten bestaan, ergens.

Mocht ik al meegaan als vrouwlief kleding gaat kopen, zou het een bezigheid van nog geen half uur zijn. Snel een winkel in, even kijken, soms passen en dan kopen. Ik krijg echt geen tijd om eventueel van ander winkelend publiek te "genieten".
Voor vervoer ben ik voornamelijk aangewezen op mijn vrouw. Maar dat doet ze graag. Maar meegaan naar een techie beurs is natuurlijk wel het aller aller uiterste.
Inmiddels heb ik (we) natuurlijk wel nagedacht of er ook maar iets kan zijn wat op de beurs de interesse van mijn vrouw kan hebben. Als ze electronica dingetjes, met of zonder behuizing, wil zien is een snelle blik in mijn werkhok (lees laboratorium) genoeg. Denkt ze aan horden lopen, of een hindernisbaan, is een blik in mijn hok ook genoeg. Steile wand klimmen: Idem.
Op dit moment is er toch twijfel gekomen of ze inderdaad mee naar binnen wil. Er zijn immers goede vrienden in Den Bosch waar ook even een bakkie troost genuttigd kan worden.
Maar inderdaad, wie moet dan al het spul sjouwen? Ik heb ook een afspraak met Hugo W vanwege een 19.5 kilo wegende vintage Kenwood receiver die graag van eigenaar wil wisselen. Vrouwlief vandaag maar even langs de sportschool sturen om te oefenen.
Dus zie je iemand met rollator, dan even opletten of vrouwlief ernaast loopt.
Tot morgen!

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
LetterHenk

Golden Member

Op 17 maart 2016 20:37:09 schreef SparkyGSX:
[...]Inmiddels is onze planning duidelijk; wij gaan met 4 mensen en 2 auto's vanuit regio Arnhem naar Rosmalen; als je wilt, is er nog wel een plekje vrij.

Super! ik stuur een pm.

Action expresses priorities LH
High met Henk

Special Member

Heren, zie jullie morgen
Ik ga zo slapen, wekker om 3.00
Om 6.00 in rosmalen met de stand en spul

Daar zien we de rest van de beurscrew die weer hopen jullie een mooie stand te showen

Enne goede beurs

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik print net de prijsvraag uit, er zijn mooie prijzen te winnen!

Tot morgen!

If you want to succeed, double your failure rate.
bprosman

Golden Member

Inmiddels alweer ruim terug, rond 12:00 begon lopen toch wel erg pijn te doen :-(.
Wat CO'ers ontmoet en buiten nog met TonHek staan "Buurten".
De buit van dit jaar was toch wel meer dan andere jaren.

ASCI Keyboard met (maagdelijke kast)voor 5,- Euro, bon zat er nog in ,vorige eigenaar had 99,- Gulden betaald bij DIL alleen voor de kast alleen al.

Aluminium 19" achtig kastje , stond per ongeluk op de 1,- Euro kant bij een stand voor mijn stappenmotor sturing. Verder 2 (nieuwe) instrument kastjes voor 5,- Euro.

De CO Voeding (Wie heeft m niet).
AM PLL zender kitje voor mijn buizenradio's.
4 MJ153001 Torren (misschien voor de CO voeding) bij van Dijken
2 Relais printen, een temperatuur interface en wat pluggen voor mijn stappenmotoren bij Lucien (HTF).
2 x 10.000 uF / 63 Volt potjes.
Een Raspberry PI UPS overgenomen van Stijn
Wat (siliconen) meetsnoeren en voedingspluggen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
flash2b

Special Member

Al weer een paar uur terug, uit Rosmalen.

Mijn 'buit' ziet er als volgt uit:
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc01419_cleaned.jpg

  • 2x Sansei Electronics Corp. 6200 Transistor Checker [CO Stand]
    Éen daarvan moet worden na gekeken, de andere werkt na een snelle test goed. Mooiste was dat er in eentje een Lithium-Thionyl-Chloride (Li-SOCl2) pack zat op 9V formaat van Saft.
  • CO Labvoeding 2016 print [CO Stand, was besteld]
  • Hartmann & Braun 0.05% precisie voorschakelweerstand voor hoogspanning. Perfekt binnen spec!
  • CMOS Cookbook van Don Lancaster
  • HF Ruisbron in BNC behuizing
  • Zak met 14,7456 MHz kristallen (70 stuks)
  • Zak met ICL7660 +5 naar -5 converters (45 stuks)
  • Delta Elektronika CST 100 regelbare Current Source

Het was een gezellige dag en (gelukkig) niet veel uitgegeven.

bprosman

Golden Member

Dat zakje kristallen was dat op die "1 Euro stand" ?
Heb er ook nog mee in mn handen gestaan maar kon de frequentie niet meteen thuisbrengen als "nuttig".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
flash2b

Special Member

Yep van de 1EUR stand, voor 70 stuks! Dat zakje met ICL7660 ICs trouwens ook 1EUR voor 45 stuks!

Mijn aankopen:

Nano Nas Server van CO stand
Delta Insteekkaart voeding 5V 5A (2x 8.5Vac in)
3 x 47000µF 40V EPCOS van Quakkelstein voor de CO labvoeding
4.7Ω 30W Potmeter
5 stuks meters, 2xV 2xmA 1xA
bakje 2N3055 Motorola Datumcode: 9638
bakje Vactrol 21L165 van Vactec
bakje XLR stekkers + bakje XLR chassis delen
3 sloop printen met OMHRON relais en stevig printkroonstenen
Plaatstalen kastje

En mijn bootanker, een Philips SQ40 100V 100W versterker, kon ik voor slechts 5€ niet laten staan. Naast een grote ringkern trafo en een 100V trafo tevens een gigantisch koelprofiel.

Niet op de foto ongeveer 25 electronica boeken, oudste uit 1937

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Aluminium 19" achtig kastje , stond per ongeluk op de 1,- Euro kant bij een stand voor mijn stappenmotor sturing. Verder 2 (nieuwe) instrument kastjes voor 5,- Euro.

[bijlage]

mocht je dat aluminium kastje nog kwijt willen of weten waar er nog te halen zijn dan houd ik me aanbevolen. Ik heb al zo'n kast in gebruik en zou er graag 1 bij willen hebben voor een tweede bijpassende voeding.

Met vriendelijke groet, Rob

Op 18 maart 2016 22:27:53 schreef bprosman:
Inmiddels alweer ruim terug, rond 12:00 begon lopen toch wel erg pijn te doen :-(.
Wat CO'ers ontmoet en buiten nog met TonHek staan "Buurten".
De buit van dit jaar was toch wel meer dan andere jaren.
... enz enz
[bijlage]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Vrijdag posten wat je zaterdag in Rosmalen gescoord hebt (of is het "zal hebben gescoord" ?). Je moet meedoen met de staatsloterij of in de aandelen gaan.

guidob

Overleden

+1

Ik heb ook al zo'n kastje in gebruik (ook een keer op Rosmalen gevonden) voor een 10MHz referentie (gps slaved). Laat ik nu bezig zijn met een tweede :)

Anyway, de buit:

  • 2x CO voedingsprint
  • Fluke 25
  • Burster Digivar 7101 meter
  • Pace handstuk voor mijn desoldeer station
  • Grote metalen kast om eens iets in te bouwen

Op het einde nog flink wat onderdelen en spulletjes gratis gekregen. Zat o.a. een Philips GM6260 probe bij (als nieuw. gaat naar gloeidraad.nl denk ik).

http://members.home.nl/baltusg/diversen.jpg
http://members.home.nl/baltusg/digivar1.jpg
http://members.home.nl/baltusg/digivar2.jpg

Dat digiding is uit 1979. Er zit een standaard voltmeter module in, met een probleem met het tweede digit. F ipv 0. Lijkt me iets van de aansturing. Maar ga het ding niet meer repareren, wordt gesloopt voor de onderdelen.

Displays zijn Panaplex :)
Die 12 zwarte componenten zijn precisie weerstanden. Denk aan een aantal in een kastje voor calibraties/checks.
PMI OP05 opamp. Collectors item.

[Bericht gewijzigd door guidob op zaterdag 19 maart 2016 23:49:59 (36%)

bprosman

Golden Member

@Ohm Pi,
Knap he :-)
Het laatste bericht in dit draadje was door mij geplaatst Do avond met daarin niet meer dan "Tot Morgen".
Dat berichtje heb ik maar "gerecycled".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Ook weer retour.
Kleine buit:

  • Een LiPo ladertje met een voorschakel voedinkje
  • Twee accu checker moduultjes
  • Een hoeveelheid LED filamentjes

(Alles van onze overbuurman Zirconium)

  • Een Fietsverlichting met LiPo accu's vooe € 10.-
  • Een alleschecker (RCL, transistor/diode, FET, Thyristor en ESR)
    [*} Een USB inbouw lader/stopcontact voor in de auto.

Van de stand:

  • Een doos met héél veel adereindhulsjes
  • Een HP thin cliënt om mee te spelen

Veel CO-ers tegen het lijf gelopen en gesproken.

Wie is de weldoener, die mij 3 "Neon" symbolen ven edelgassen doneerde? Graag contact i.v.m. vraagjes.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
rbeckers

Overleden

Vond het minder druk dan verleden jaar. Bij de CO stand naar o.a. een mooie CRT klok gekeken, een vermoeide Tom gezien en o.a. gepraat met Fred en Gertjan.

Die CRT klok was inderdaad knap.... Wie is daar de eigenaar van? :D

Verder vond ik het aanbod meetapparatuur zwaar geslinkt tegenover 2014, vorig jaar kon ik er niet bij zijn.

Ik heb zeer bescheiden geweest in het aankopen :)

2 grote VFD's, een grafisch display, wat prikdraadjes voor het breadbord.

3 bakjes HP displaytjes voor 1€ :D

verder nog wat doorgemetaliseerde gaatjesprint, en de CO nIxie klok...

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
Sine

Moderator

Breuh ... we zijn weer thuis, maar buit uitladen doen we morgen wel.

Het was weer ouderwets gezellig, en ik heb dit jaar eens meer tijd achter de stand doorgebracht dan op de beursvloer.

Ik was de CRT klok bouwer.

Naar een ontwerp van : http://cathodecorner.com/sc200c.html
Hardware is vergelijkbaar ... software was een eigen brouwsel.

TIL311 voor een euro ? Lucky bastard !

Op 18 maart 2016 22:27:53 schreef bprosman:
Verder 2 (nieuwe) instrument kastjes voor 5,- Euro.

[bijlage]

Getverdemme! dat is een ERG mooi kastje voor een voeding, jammer dat ik die niet gezien heb.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 20 maart 2016 01:05:12 (10%)

bprosman

Golden Member

Getverdemme! dat is een ERG mooi kastje voor een voeding, jammer dat ik die niet gezien heb.

Inderdaad spijt van dat ik ze niet allemaal meegenomen heb, hij had er een stuk of 10.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
High met Henk

Special Member

Hij lijkt mij beetje klein voor (dubbele) voeding.
Ik hebb zo'n modulaire 19" kast van de co stand..

Centrale vergrendelingsunit voor mijn bedrijfswagen
2 12v papst ventilatoren
4 bussen voor banaanstekkers
2 co labvoeding.
Een 5 v 20 a voeding voor een maat
Een atx voeding

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 19 maart 2016 23:53:12 schreef KoenP:
3 bakjes HP displaytjes voor 1€ :D

Om jaloers van te worden...een koopje, das zeker. :-D

LDmicro user.

zo hierbij mijn/onze aanwinst:

2 koelprofielen
2 kastjes
3 modem racken voor onderdelen
de CO voeding
aantal ringkern trafo's
2 bankschroef ding achtige iets
en heel veel motoren

duck-tape does miracles...so do I

Hebben jullie allemaal een steekkar mee om al die spullen mee te nemen ofzo? Het is zo te zien maar goed dat ik niet geweest ben, dan had ik nu geen geld meer gehad :+

Lambiek

Special Member

Lekker gescoord allemaal. :) Ik loop er al jaren tegenaan te hikken om een keer te gaan, toch maar eens de knoop door hakken denk.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Hewlett

Honourable Member

Tja, ik heb alles al weer opgeruimd en geen foto moment gemaakt. Ik vond de beurs wat minder druk dan vorig jaar en inderdaad vrij weinig (meet-)apparatuur en meer losse onderdelen. Wat ik niet erg vind :-)

Naast de 4 CO voedingsprinten en de Nixie klok heb ik alleen maar losse componenten, wat kern materiaal en wikkeldraad gekocht. Nog een drietal HSTNS-PL09 12V 47A server supplies voor in de shack. Slechts een paar keer naar de auto gelopen om even wat spul te lossen. Ik ben van 09:00 tot 13:00 op de beurs geweest, normaal blijf ik tot het eind, deze keer had ik het na de lunch wel gezien.

Dat losse toetsenbord heb ik ook in de handen gehad, dat lag bij een standje bij de ingang. Later om 13:00 op weg naar de auto was het weg, die is dus naar een COer gegaan :-) De verkoper van die losse kunstof kasten voor een voeding staat vaker op radiomarkten, vorig jaar in Beetsterzwaag stond die verkoper er ook met stapels van die kunstof kasten met profiel voor een ringkern trafo.

Het enige waar ik spijt van heb is van een HP6827A supply/amplifier welke bij Quakkelstein op de stand lag. Het was er even wat druk en ik ben doorgelopen, bij de tweede ronde was die gevlogen. Helaas.

Binnenkort de Jutberg. Hopelijk met mooi weer :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

TIL311 voor een euro ? Lucky bastard !

Op 20 maart 2016 07:54:55 schreef MGP:
[...]
Om jaloers van te worden...een koopje, das zeker. :-D

Ik dacht ook eerst dat hij een grapje maakte.... Maar toen ik doorhad dat ie het meende heb ik maar snel een eurootje opgegraven :) :D

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.