Radio-electronica beurs Rosmalen 2016

Tidak Ada

Golden Member

Moet dit 256 bit RAM dan ook in de glasbak?

Trouwens, glas is ook gedoteerd siliciumoxide (o.a. lood)

In de praktijk komen relatief meer halfgeleiders bij het afval, dan buizen...

Bij buizen zit het mooiste deel, het silicium, buiten, terwijl dit bij het merendeel van de halfgeleiders door wat duf plastic of keramiek wordt verborgen, alsof de fabrikant zich er voor schaamt >:)

Bovendien geven buizen mooi warm licht, terwijl halfgeleiders, als ze al licht afgeven, een koel synthetisch licht uitstralen, wat sommigen tot haat doet vervoeren.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
rbeckers

Overleden

Bijv.

0 en 0
0 en 1
1 en 0
1 en 1

0 of 0
enz. ;)

Is er bekend hoeveel bezoekers er de laatste jaren geweest zijn?

Op 21 maart 2016 10:30:19 schreef Tidak Ada:
Moet dit 256 byte RAM dan ook in de glasbak?

256 bit, niet byte.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Dat was nu 'fuzzy brains' ;)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 21 maart 2016 11:52:35 (19%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

Tidak, hoe kom je aal al die mooie exentrieke spullen?
Ik heb wel eens een QQE 06/40 alleen aangesloten met gloeispanning, op de schoorsteenmantel gezet...
Mijn vrouw vond dat maar niks... :+

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
fred101

Golden Member

Op 21 maart 2016 10:19:26 schreef Brainbox:
[...]

Hou zou je het dan anders willen noemen?
0 x 0 =0
0 x 1 =0
1 x 0 =0
1 x 1 =1

Dus zowel A EN B moeten "1" zijn wil de uitgang "1" worden

Iets wat de lading beter dekt.
Een MUX poort, A x B moet 1 zijn. Veel makkelijker te onthouden. MUX is vermenigvuldigen, dus je weet gelijk dat het A X B is. En de goede uitkomst moet 1 zijn.

Een NAND wordt dan een inverted MUX ofwel een IMUX. Ook eenvoudiger te onthouden dan NAND, ook al zo onlogisch. Een negative AND. Schiet mij maar lek want ik zie geen negatieve uitkomsten.

De OR veranderen we in AND
0 + 0 =0
0 + 1 =1
1 + 0 =1
1 + 1 =2
Dat wordt dan wel een fuzzy logic AND poort. 0 AND 1 zijn false, 2 is true. Ik kan ook met de naam AND-1 leven. Doe A+B-1 en de gene met de +1 uitkomst is true.

Not wordt dan INV, de ICtjes worden tenslotte ook inverter genoemd. Ook eenvoudiger en logischer.

Dan stel ik gelijk voor om naar aanleiding van de Wiki dat fuzzy gebeuren te veranderen in analogic.

:-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 21 maart 2016 08:43:02 schreef fred101:
[...]
Een typisch geval van klok en klepel. Het is alleen afhankelijk van de maan fase. En kippen slachten is zo 1930's, tegenwoordig weet iedereen dat je bij volle maan maagden moet offeren. (dat mogen trouwens ook gewoon diepvries maagden zijn)
?

Zijn er diepvries maagden te koop????

Aaargh en ik zit hier met al die voorraden met maagden en die moet ik maar eten geven en verzorgen.
Snel een link naar waar ik diepvries maagden kan bestellen.

En hoe moet ik ze ontdooien kan dat gewoon in de magnetron of moet ik ze een dagje eerder de vriezer uithalen?

Tidak Ada

Golden Member

Op 21 maart 2016 11:59:58 schreef mel:
Tidak, hoe kom je aal al die mooie exentrieke spullen?
Ik heb wel eens een QQE 06/40 alleen aangesloten met gloeispanning, op de schoorsteenmantel gezet...
Mijn vrouw vond dat maar niks... :+

Veel beurzen afstruinen en natuurlijk eBay. Helaas is de vooral VS erg duur geworden met verzending.

Een interessant forum is de Yahoo groep van de Tube Collectors Association (TCA) zie mijn signatuur.

Vrouwen zij altijd tegen te veel techniek in de huiskamer (op een naaimachine, de TV en de stofzuiger na dan ;) )

Gelukkig ziet de mijne toch wel iets in de schoonheid van sommig elektronisch glaswerk, maar de presentatie moet wel goed zijn.
Overigens heeft zij mij tot de verzameling aangezet door me een Röntgenbuis te schenken... (Werkt als radiologisch laborant).

Op 21 maart 2016 12:36:04 schreef Dratsabylgu:
[...]
Zijn er diepvries maagden te koop????
[....]

Ik moet er niet aan denken, zulke kouwe teven (wordt ie héél klein van >:) )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

Op 21 maart 2016 13:00:42 schreef Tidak Ada:
[...]

Veel beurzen afstruinen en natuurlijk eBay. Helaas is de vooral VS erg duur geworden met verzending.

Een interessant forum is de Yahoo groep van de Tube Collectors Association (TCA) zie mijn signatuur.

Vrouwen zij altijd tegen te veel techniek in de huiskamer (op een naaimachine, de TV en de stofzuiger na dan ;) )

Gelukkig ziet de mijne toch wel iets in de schoonheid van sommig elektronisch glaswerk, maar de presentatie moet wel goed zijn.
Overigens heeft zij mij tot de verzameling aangezet door me een Röntgenbuis te schenken... (Werkt als radiologisch laborant) .Dan zal ik wel een F16 in de tuin moeten zetten...(mijn vrouw is militair piloot) :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
fred101

Golden Member

Op 21 maart 2016 12:36:04 schreef Dratsabylgu[/message]:
[...]

Zijn er diepvries maagden te koop????

Ja zeker, gewoon bij Virgins-R-Us

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
pietplof

Golden Member

Zojuist de stapel netwerkspullen eens wat beter gefotografeerd en de typenummers erbij gezocht.
Naar ik meen was o.a. collega Hoeben er een beetje nieuwsgierig naar.
Bij deze.
Bus expander Type 2010. Prism instruments
Bus controller Type 2020. Idem
Production programmer. P9010. GP industrial electronics
Interface tester Type 1000. Datacom. Textron ( 2 stuks)
Active remote lan. CatV. ,, ,,
Remote; Digilog 60. ; datatool 5000; ExBert data interfacemodule.
2.0 MB Digital Bulk Call Generator. AM2.S7e. Fabr. Ameritec
Idem model AM2-Dxe ; idem. AM2-S7
En dan nog een hele stapel eeproms. En een hele doos met printen.
Mocht een collega belangstelling hebben kunnen wij dat, uiteraard, beter per mail afhandelen.

festina lente
pietplof

Golden Member

festina lente
Lambiek

Special Member

Toch wel leuk spul Pieter.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Sine

Moderator

Werkelijk ? Ik zou niet weten wat ik ermee moet aanvangen.

Die call generator ziet er van buiten nog wel leuk uit, maar ik vrees dat er niet veel meer dan een flinke bak digitale elektronica in zit.

Die call-generator is wellicht nog wel iets mee te hobbyen in de RS-422(??) <-> RS232 sfeer. Nee, ik heb even naar de toepassing gekeken en dat is geen hobbyspul. Maar misschien wel courant genoeg om op ebay nog wat voor te vangen.

De break-out dingetjes met die DSUB25 kunnen voor de hobby wel interessant zijn. En zo niet, dan wellicht na wat modificatie. Andere kastjes als prima behuizing met wat knoppen/een display.

Op een stand zou ik het hebben laten liggen. Werd het me bijna gratis in de schoot geworpen dan had ik het ook aangenomen. :P

[Bericht gewijzigd door Jochem op maandag 21 maart 2016 15:57:03 (16%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Dat zijn toch erg mooie (voedings) behuizingen en multimeter tasjes :)
Voor de rest zal je wel ITer moeten zijn om er iets mee te kunnen. En waarschijnlijk werken aan oude installaties want in die wereld zal het vast snel out of date zijn.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Tidak Ada

Golden Member

Op 21 maart 2016 14:12:09 schreef mel:
[...].Dan zal ik wel een F16 in de tuin moeten zetten...(mijn vrouw is militair piloot) :)

Glimmend gepoetste 30mm hulzen op de schoorsteen gaat natuurlijk ook ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Op 21 maart 2016 10:30:19 schreef Tidak Ada:
Moet dit 256 bit RAM dan ook in de glasbak?

[bijlage]

Trouwens, glas is ook gedoteerd siliciumoxide (o.a. lood)

In de praktijk komen relatief meer halfgeleiders bij het afval, dan buizen...

Bij buizen zit het mooiste deel, het silicium, buiten, terwijl dit bij het merendeel van de halfgeleiders door wat duf plastic of keramiek wordt verborgen, alsof de fabrikant zich er voor schaamt >:)

Bovendien geven buizen mooi warm licht, terwijl halfgeleiders, als ze al licht afgeven, een koel synthetisch licht uitstralen, wat sommigen tot haat doet vervoeren.

Aha... RCA heeft die buis dan toch ooit voor elkaar gekregen.
John Von Neumann heeft er in 1956 hopeloos zitten op wachten, en heeft dan maar noodgedwongen een andere oplossing gezocht voor zijn ram geheugen.

groeten

Kris

pietplof

Golden Member

MAH; dat lijken wel mooie multimetertasjes maar de inhoud is natuurlijk veel boeiender, het is een juweel van een interfacetester van Datacom.

festina lente
mel

Golden Member

Op 21 maart 2016 18:45:13 schreef Tidak Ada:
[...] Glimmend gepoetste 30mm hulzen op de schoorsteen gaat natuurlijk ook ;)

Wel gebruikte... >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
rbeckers

Overleden

@Tidak Ada
De F16 heeft 20mm i.p.v. 30mm patronen.

guidob

Overleden

Op 21 maart 2016 15:58:59 schreef MAH:Voor de rest zal je wel ITer moeten zijn om er iets mee te kunnen.

Op het eerste plaatje zie ik twee maal een GPIB bus, is toch meer meettechniek dan IT. Vraag me af wat er op de achterkant van het andere systeem zit. Wellicht een geheel om geautomatiseerde meetopstellingen te maken? Buscontroller zal wel GPIB bus zijn (?)

Tidak Ada

Golden Member

Op 21 maart 2016 19:47:16 schreef rbeckers:
@Tidak Ada
De F16 heeft 20mm i.p.v. 30mm patronen.

Beetje overdrijven mag toch? ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Tidak Ada

Golden Member

Op 21 maart 2016 14:18:48 schreef fred101:
[...]

Ja zeker, gewoon bij Virgins-R-Us

Die moet je toch opblazen? >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;