LM Voeding -- Een complexer board.

Met die amperemeters zijt ge niks, ze gaan nooit boven de 1A gaan door die regelaars, het cijfer zal altijd na de komma zijn bv. 0.03A

De led kun je zo schakelen ( zie fig.), de led zal oplichten als je de plug verbindt..

en als je versiering wilt kun je altijd nog een strikje rond uw print hangen :p

LDmicro user.

Oeps Oeps Oeps. De component afbeelding van mijn PCB edit software geeft 3 pennen. Echter het echte component maar 2. Ondanks dat ze een gaatje in mijn 3 baans gaatjes overslaat snappie?. Kijk Zo:

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Nee, ik volg je totaal niet.

Welk component heb je het over?

Ik zie het plaatje nu pas. Bedoel je de connector? Vaak zoiets een algemeen plaatje en moet je goed de juiste uitvoering opzoeken.
Wat bedoel je met overslaan?

[Bericht gewijzigd door Progger op vrijdag 6 november 2015 18:41:20 (58%)

GMT+1

En nu? De ohm Waarde detecteren van de printplaat eronder aan gekoppeld? en dan transistor schakelen ? Heel simpel gezegt.

ALs ik aan het te voeden board. Dus aan de andere kant van de kabel nu een 10K weerstand zet tussen de Plus en Min? Hoe detecteer ik het dan op het voedings board.

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op vrijdag 6 november 2015 19:08:45 (41%)

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

wat wordt er aan gekoppeld?
kan net zo goed iets hoog-ohmigs zijn

verder werk je er dit soort fouten normaal uit voordat je connectoren of wat voor onderdelen dan ook besteld. zodat je nog kunt switchen
maar misschien dat je ooit je chaotische werkwijze nog afleert, communiceren is trouwens ook niet je sterkste punt, zelden iemand zo'n onduidelijke posts zien typen

Of is hier een 4 pinnige semi optocoupled IC voor te vinden?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Arco

Special Member

Op 7 november 2015 05:45:00 schreef pascalbythree:
Of is hier een 4 pinnige semi optocoupled IC voor te vinden?

Ik heb al veel onderdelen gezien, maar ik heb geen flauw idee wat dat moet voorstellen... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

Arco, Dat valt me van je tegen. Dat is de basis van een monopolaire bistabiele tristate quadratuur generator.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

We maken wel grapjes. Maar dit is natuurlijk flauw.

De TS weet amper stroom en spanning te onderscheiden, en communiceert eenrichtingsverkeer.

Wouter, wat moet je print doen?

GMT+1

fred101 Ik plaats bij gecombineerde spanningen altijd de nodige diodes. Bij 78xx spul meestal 3 per regelaar.

Ik ben alleen de message kwijt of je zo 123 je LM´s kan bridgen. Zijn hier nu diodes voor nodig / of zijn ze zo te plaatsen. Weet iemand een schema? Nogmaals: of kan je ze zo naast elkaar zetten.?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Mzz.. Dit stond later op instructables.

http://www.instructables.com/id/Increasing-current-on-78xx-series-regu…

Wel onsettend dikke elco´s.
Bijgevoegd. De eind vorderingen.
Mensen: Hartelijk bedankt voor uw hulp. please respond!

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
fred101

Golden Member

http://datasheet.octopart.com/L7812CV-STMicroelectronics-datasheet-727…

pagina 29, Figuur 21, Werkt prima,

En hier staat waarom meerdere regelaars parallel niet zo'n goed idee is.

Bridgen met 78XX regelaars lijkt me zinloos, maar ja, je moet toch wat, klaverjassen kunnen ze ook niet...

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 26 november 2015 15:31:46 schreef pascalbythree:
Mzz.. Dit stond later op instructables.

http://www.instructables.com/id/Increasing-current-on-78xx-series-regu…

Wel onsettend dikke elco´s.
Bijgevoegd. De eind vorderingen.
Mensen: Hartelijk bedankt voor uw hulp. please respond!

wat is nou exact je vraag? waarom beantwoord je onze vragen niet?

GMT+1

Dit is het resultaat van versie 1. Na versie komt nog door na fouten!. Groet, Wouter.

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Na een kleine Lijn fout in geetste grote versie, wou ik graag een gestripte versie van mijn LM voedig maken. Alle Onderdelen al gekocht en ik heb mijn schema gestript naar een voorbeeld uit CO. Zeer simpel maar toch. PCB tekening reeds getekend en voor ik etsten ga wou ik toch even jullie vragen of ik alle polen van mij MJE2955T goedom heb aangesloten?

Ga ik weer een paar weken/maanden verder SCH tekeningen te maken en wellicht overschakelen op een ander pakketje.

Wellicht passend bij LAB voeding.

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

volgens mij heb je pin 2 en 3 omgedraaid.

GMT+1

Zo goed? Ik vraag me het ten zeerste af.

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

MJ2955 is PNP. dus kijk je naar het linker plaatje.

neem de pinnumers over in het schema van CO. daarna teken je de nummer in je print-layout.

GMT+1

Dank u Zeer. Dan hou ik het toch bij de eerst afgeleide versie.

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

PS Overgenomen van Circuitsonline --> Voedingen simpel maar toch.

Jo :-) weet iemand of ik aan de hand van deze schemas van deze super simpele voeding met vinnen en een nog c00lere BAT meter van AliExpres. En niet te vergeten een SHUNT AMP METER!

Of ik dan een LOOD Accu hier zo op aansluiten kan met behoud van de 4700uf? Zo niet, alleen vervangen voor een kleinere of moet ik nog meer om-catten?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Maak ze zoals in uw PDF schema ook als je de spanning van een loodbatterij neemt.

Een 4700µF condensator is goed, minder mag ook als je een loodbatterij gebruikt (1000 tot 4700µF)

LDmicro user.

Weet iemand of ik bij dit schema de de 2 bovenste TO-220's kan vervangen met een TO-92 van ST. Zonder de elco waardes te vervangen? Ik gebruik nu 2x100uF en 1x100nf

/ een kleine door screening of dit werkend gaat?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Nee, je hebt minimaal 300mA nodig en een to92 geeft maar max 100mA

LDmicro user.