Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 7

Tidak Ada

Golden Member

Thanks. Curver is gemakkelijk te vinden.... (als ze nog worden gemaakt)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Kleine aanpassing aan mijn werkplek gemaakt.

4 van de onlangs gekochte Delta voedingen ingebouwd in 19" gedeelte van mijn zelfbouw buro/werkbank.
En als ik die laders die ik tegenwoordig amper gebruik weg haal is er plaats voor de 60V Delta en de nog te vinden/kopen 300V Delta.

http://www.uploadarchief.net/files/download/4xdelta.jpg

En de hoeveelheid Wiha schroevendraaiers die op mijn buro/werkbank slingeren werd steeds groter dus even een mooi rekje gemaakt.
Het begint er een beetje op te lijken.

http://www.uploadarchief.net/files/download/4xdelta%20en%20wiha.jpg

rbeckers

Overleden

Ziet er goed uit. Maar wordt dat 19" rek niet te warm?

Tidak Ada

Golden Member

Mooi hout! Staat dat soms in de huiskamer? ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

De temperatuur zal ik wel een keer loggen als ik alles de hele dag aan laat staan. Desnoods bouw ik ventilator in die vanaf onderen koele lucht inblaast. Maar ik verwacht eigenlijk geen problemen met de tempeatuur.

Nee dit is niet de huiskamer als ik die in beslag neem zet ze me uit huis. :P

miedema

Golden Member

Ha Dratsabylgu,

Je Deltavoedingen worden goed heet als je flink wat stroom trekt.... Ook als ze gewoon vrij op tafel staan. (Ze dissiperen dan tot zo'n 30Watt per stuk.)

Dus als je er een stel bij elkaar op een kluitje zet hoop ik maar dat de achterkant van je mooie 19"kast open is, en je in de bovenkant ook openingen hebt gemaakt....

rbeckers had dit natuurlijk al aangestipt, maar die hitte opbouw gaat sneller dan je denkt, vandaar nog even een uitweiding :-)

groet, Gertjan.

Beetje late reactie, maar hoe zit het met kunststof opbergdozen en ESD? Ik wil zelf ook een aantal van die vakjesdozen aanschaffen, maar gaat dat goed i.c.m. mosfets, IC's in bijvoorbeeld vakjesdozen van de action? Of zou het voldoende zijn om in elk vakje een stukje MOS schuim te plaatsen?

Diverse projecten en experimenten: www.elexperiment.nl

Op 23 maart 2016 17:00:40 schreef miedema:
Ha Dratsabylgu,

Je Deltavoedingen worden goed heet als je flink wat stroom trekt.... Ook als ze gewoon vrij op tafel staan. (Ze dissiperen dan tot zo'n 30Watt per stuk.)

Dus als je er een stel bij elkaar op een kluitje zet hoop ik maar dat de achterkant van je mooie 19"kast open is, en je in de bovenkant ook openingen hebt gemaakt....

rbeckers had dit natuurlijk al aangestipt, maar die hitte opbouw gaat sneller dan je denkt, vandaar nog even een uitweiding :-)

groet, Gertjan.

hoi Gertjan,

Er is een redelijk goede luchtstroming mogelijk.
Ik zal binnenkort wel eens de temperatuur loggen gedurende een aantal uren en ze dan ook redelijk belasten.
Indien nodig kan ik die ruimte makkelijk geforceerd gaan koelen.
En de temperatuur in mijn werkkamer is ook in de zomer met heel veel apparaten aan precies 23 graden.
Terwijl mijn belangrijkste onderdelenvoorraad een stuk koeler is. :P

Groeten,
Wim aka Dratsabylgu aka Drats aka Uglybastard

http://www.uploadarchief.net/files/download/airco-drats.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/koelkast-drats.jpg

miedema

Golden Member

Ha Dratsabylgu,

Goed om te horen.
Kan ik me weer onbezorgd met ander dingen gaan bezighouden. (vanavond een AES lezing van Bruce Hofer, de voorman van Audio Precision over hun nieuwste audio analysers, en het meten aan audio trafo's)

Ik ben in het verleden problemen met 19" racks tegengekomen. Apparaten die normaal eigenlijk niet warm worden, werden op elkaar gestapeld in een rack veel te heet.
Mischien ben ik daar nog gevoelig voor :-)

groet, Gertjan.

Op 23 maart 2016 17:13:10 schreef kloppertje:
Beetje late reactie, maar hoe zit het met kunststof opbergdozen en ESD? Ik wil zelf ook een aantal van die vakjesdozen aanschaffen, maar gaat dat goed i.c.m. mosfets, IC's in bijvoorbeeld vakjesdozen van de action? Of zou het voldoende zijn om in elk vakje een stukje MOS schuim te plaatsen?

Ik zou er niet aan beginnen, alle halfgeleiders gaan in een ESD veilig zakje.
Winkels die JFET's versturen in een gewoon plastic zakje staan direct en permanent op de zwarte lijst (EOO bijv.)

ESD veroorzaakt meestal latente schade, waardoor het component het in eerste instantie nog wel doet, maar na korte tijd (maanden) het toch begeeft.
Dergelijke onzekerheid wil ik niet, dus alles gaat hier in een ESD verpakking, met een polsband om en werkend op een ESD-matje

Henry S.

Moderator

Volgens mij was er door leden om een speciale ruimte gevraagd voor offtopic geklets. Die is er, ga daarom niet dit topic vervuilen...

En over een eventuele meeting wordt nog wel bericht ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Maar daar kan ik niet bij.

En je haalt ook posts weg die gewoon on topic waren.

maartenbakker

Golden Member

Troost je, in de koffiekorner zie ik ook niets staan.

Het lijkt me dat jij als organisator toch ook rechten op het verplaatste topic zou moeten krijgen. Als er morgen nog niets staat, even met Henry S. mailen lijkt me.

Overigens lijkt het me dat een eventuele meeting bij jou, niets te maken heeft met de CO-meeting die nog in beraad is, dus waarom Henry S. schrijft dat hij over jouw meeting kan berichten zonder dat jij ervan weet is me ook nog even onduidelijk tenzij hij doelt op de meeting die bij het beursteam onder beraad is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
pietplof

Golden Member

Henry's reactie begrijp ik volkomen.
Maar zo te zien is er niets verplaatst alleen geschrapt en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Tja , er is nu eenmaal bepaald/ afgesproken dat je een aantal voorrechten, voordeeltjes hebt als je doneert. En de minimum donatie is , naar mijn mening, heel redelijk.
Zie daarvoor de informatie.

festina lente
miedema

Golden Member

@ Henry S.

Deels eens met je actie maar niet helemaal....
Inderdaad is dit een bijzonder topic, met als doel de hobbyhoeken van CO'ers te laten zien.

- Dus helemaal mee eens om een halve pagina flauwe ongein over drank te wippen.

- Maar als er een idee komt van een COer om eens met wat COers bijeen te komen kun je dat niet zomaar onderdrukken door die berichten te wissen!

Mee eens dat dat niet in dit topic thuis hoort, dus een verzoek om daarover in een nieuw topic verder te praten was op zijn plaats geweest.

Het lijkt nu alsof een leuk initiatief onderdrukt wordt omdat CO zelf al met iets soortgelijks bezig is.... Terwijl een mogelijk CO evenement duidelijk van een heel andere schaal is dan avondje om eens een paar mede COers te spreken.
(Dat er überhaupt plannen voor een CO meeting zijn kunnen wij gewone COers ook al niets van weten omdat die info alleen voor het beursteam toegankelijk is.)

Wat ook niet aardig is dat je verwijst naar een forumdeel dat voor de initiatiefnemer niet toegankelijk is.

Jammer dat een leuk initiatief van een CO lid zo (hopelijk onbedoeld...) de grond ingeboord is...

groet, Gertjan.

maartenbakker

Golden Member

Zoals ik al schreef, die meetings lijken/horen los van elkaar te staan. Als Henry S. hier niet reageert, gewoon even mailen. Ga ik in elk geval op een daartoe geeigend tijdstip doen. Ik heb een broertje dood aan snoeien van zinnig schrijfwerk waar mensen moeite in hebben gestoken, zelfs al hoort het in de koffiecorner.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Shiptronic

Overleden

Het is zeker verplaatst, maar niet naar de koffiehoek. Staat nu in beursteam sectie, en daar kunnen alleen leden van het beursteam bij.

Nogmaals sorry voor mij enthousiasme om de link te posten. We zijn aan over leggen binnen kort meer !

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik begrijp alleen niet waarom de koffiecorner er alleen is voor betalende leden, het lijkt erop dat CO gewoon een organisatie met winstbejag is. Op zich niets mis mee ik wil ook winst maken. Maar dit forum profileert zich niet als een commerciële instelling maar als een ontmoetingsplaats voor mensen met dezelfde interesses.

Of heb ik het mis?

Schimanski

Golden Member

[OT]

...het lijkt erop dat CO gewoon een organisatie met winstbejag is...

Servers draaien niet op wind, professioneel hosten biedt veel voordelen maar kost ook geld. Doneren is vrijwillig. Het bedrag lijkt mij niet onoverkomelijk.

[/OT]

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Lambiek

Special Member

En dan nog maar niet te vergeten hoeveel tijd er door diverse mensen in gestoken wordt. Het is echt geen winstbejag.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Hey, krijg nou wat, wat staat daar nou onder die link van Schimanski?!

Zet in de omschrijving ook je nickname flipflop

flipflop??? Raaaaaaaarrrrrrrrrr!

[edit] tja, zal gescript zijn dus. Beetje vreemd, maar a-la.

[Bericht gewijzigd door flipflop op zaterdag 26 maart 2016 18:07:37 (16%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Shock6805

Golden Member

Bij mij staat er Shock6805. :p (volgens mij komt de site tot leven) :D
Nee, effe serieus die webpagina zal dan mooi aangepast worden aan onze nickname. Wel netjes.

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.

Op 26 maart 2016 16:26:40 schreef flipflop:
?!

Zet in de omschrijving ook je nickname flipflop

flipflop??? Raaaaaaaarrrrrrrrrr!

Raaar maar waaar Flip- bij het naar doneren gaat je eigen naam mee -Flop.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
maartenbakker

Golden Member

Op 26 maart 2016 13:16:10 schreef Shiptronic:
Het is zeker verplaatst, maar niet naar de koffiehoek. Staat nu in beursteam sectie, en daar kunnen alleen leden van het beursteam bij.

Dat is leuk, maar daar en/of zo hoort het dus niet... Het ging om een particulier initiatief, losstaand van een eventuele officiële forummeeting. Het is niet netjes om zo'n initiatief te kapen als officiële meeting kennelijk zonder overleg en met uitsluiting van de initiatiefnemer en in elk geval zonder er een duidelijke melding over te maken op de plek waar het overleg verdwenen is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Op 25 maart 2016 23:50:35 schreef Dratsabylgu:
Maar daar kan ik niet bij.

Daar kan je zelf wat aan doen. En nee dit forum draait zeker niet op commerciele redenen. Verder is dit topic totaal niet de plaats om over meetingen (door wie dan ook te organiseren) te beginnen... Dus het maak in dat opzicht ook niet uit wie er over begint of het organiseert. Dit is een jarenoude discussie waar uiteindelijk de koffiecorner uit is ontstaan, maar die wordt amper gebruikt...
En een dergelijk idee hoeft niet eens in de koffiecorner zolang het redelijk blijft. Verder was jij al lang en breed offtopic gegaan met wat anders.

@Miedema: Ik ga geen onderscheid maken tussen interessante en niet interessante offtopic onderwerpen...

En je haalt ook posts weg die gewoon on topic waren.

Met een verhouding van 1:100, kan ik moeilijk dingen laten staan. Als je offtopic gaat (en een beetje kan, niet een pagina vol...) zijn de consequenties voor jezelf. Zie http://www.circuitsonline.net/forum/faq

En nu graag weer ontopic.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.