Hi,
Ik heb weer wat testen gedaan met de CO voeding, en dan nu met de niet aangepaste print en de BDX93C als Power transistoren.
En ja, deze genereerd op een laag niveau!
De spanning is bij mij wel regelbaar naar "0V" maar het genereren mag natuurlijk niet.
De even snelle oplossing is bij mijn print die gelijk is aan die van jullie C10 van 22pF te verwijderen en dan te plaatsen over de weerstand R17 en deze is 330K.
De print op de testbank en gevoed door een ringkern met door mij voorzien van extra wikkelingen voor het stuur circuit.

De in verhouding ook hoge waarde van de basis weerstanden R3 en R4 helpen ook een beetje mee met het verkrijgen van de generatie verschijnselen.
Deze weerstanden geven met de ingangs capacitijd van de Power transitoren een extra pool (kantelpunt).
Dit is in verhouding weinig en ik adviseer deze zo maar te laten.
En het tweede extra kantelpunt zijn de condensatoren C4 en C9 ook doe zaten niet in mijn eerste definitieve print die ik getest heb.
Laat dit ook zo maar even zitten tot ik klaar ben met testen.
Misschien kan ik met een enkel component het zo krijgen dat het voor jullie stabiel genoeg is.
Voor de ongeduldige bouwers, plaats dus zoals hierboven beschreven C10 over R17, dan zou hij al stil moeten zijn.
C10 hier rood omcircelt R17 groen omcircelt

Als ik van de week weer wat meer tijd heb, zal ik met deze print dynamische belasitngen gaan doen en dan kan ik jullie de definitieve oplossing geven.
Ik heb ook met metingen gedaan aan de basis stromen bij 2,3 Ampere uitgansstroom, de totale basistroom was minder dan 0,35mA met de 2x BDX93C.
Ik adviseer daarom iedereen de stroombron een lagere waarde te geven R29 dus naar b.v. 220 Ohm.
Dit maakt het een stuk makelijker voor de LM324, en je zit met je marge dan nog 20x zo hoog.
Omdat de BDX93C niet super degelijk is, adviseer ik ook om de al eerder besproken piekstroom transitor toe te passen.
Ik zal later laten zien hoe deze op de print te solderen.
Er is alleen een transitor en een 1N4148 diode nodig om dit uit te voeren.
Gegroet,
Blackdog