Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

Thevel

Golden Member

't zijn misschien eerder cycaden

Cicaden bedoel je denk ik. :)

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 27 februari 2016 11:11:12 schreef KoenP:
http://www.conradicable.com/Master-serie-RCA-interconnect/

Deze durft de prijs er al niet meer bij te zetten.... een modelletje "lager" kost ook 450€ per meter...

Ik wil wel eens voor een luistersessie langs gaan bij deze "Audio-Goeroe" :p

Het valt me inmiddels steeds meer op bij dergelijke sites: de buitengewoon gebrekkige opbouw en het slechte Nederlands.

Het laatste zou wel eens een vertaalkwestie kunnen zijn, maar in dit geval is het begrip 'leestekens' echt ver te zoeken, iets wat me ook al bij andere websites opgevallen was.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
fred101

Golden Member

Ik lees het net pas en dat was het eerste wat me opviel. Dat kan je als bedrijf echt niet maken. Die heeft zijn eigen tekst niet eens een keer terug gelezen. Spelfouten hoeft niet meer met de huidige software. Stijlfouten of niet lekker lopende zinnen kan nog, daar ben ik ook geen held in. Maar echt lompe fouten zoals vergeten woorden, meervoud ipv enkelvoud, geen leestekens etc is gewoon luiheid.

Ik maak op mijn site vast ook zpel en steilvouten maar ik lees de tekst altijd nog een paar keer terug voor ik hem publiceer en probeer ze te voorkomen.

Naast de fouten is hier ook de inhoud grove onzin. Weet iemand trouwens of teflon aan een boom of struik groeit ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Hubie

Special Member

@Fred101,
Teflon groeit niet aan een boom maar wordt hier aan de overkant van de rivier (Dordrecht) gemaakt.
Dupont is hier in de regio in opspraak omdat ze jarenlang afvalstoffen geloosd hebben voor het maken van teflon waar je hele enge ziektes van kan krijgen (Kanker dus)

Dus groeit niet aan een boom. ;-) Maar dat wist je al ;-)

P.S. Zwaar off topic

Tidak Ada

Golden Member

Of is het nu toch een orchidee...? (Familie van de vanille).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Op 27 februari 2016 22:29:29 schreef fred101:
Maar echt lompe fouten zoals vergeten woorden, meervoud ipv enkelvoud, geen leestekens etc is gewoon luiheid.

Meh, ik ken ook een dyslect(icus) die hele woorden weglaat, en meervoudsfouten maakt, in teksten waar 'ie zich even rustig op geconcentreerd heeft... (En als het "ff snel" geschreven is, wordt het helemaal hilarisch om te lezen).

Maargoed. Hij licht geen mensen op met audiofoole apparatuur... Dus misschien was de auteur van die website wél gewoon lui.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Is deze al langsgekomen ? :P

De gehakt(bal) modificatie:

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=15587.0

[Bericht gewijzigd door elektro-manneke op donderdag 7 april 2016 00:36:29 (17%)

RAAF12

Golden Member

Zonde van die Nak waarin gespit is. Vraag me wel af of dit een geintje is van iemand. Overigens kan je wel lachen op dat forum. Ideale omgeving om onbetaald Zendelingenwerk te gaan doen.

iemand over een Quad II endamp

Er is dus al aan gerommeld en ook een buisgelijkrichter heeft een geheel eigen klank dus ik vermoed dat hij niet meer klinkt zoals hij eens bedacht is.

Nou dan zet je er toch weer een GZ34 in. Probleem opgelost!

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 7 april 2016 01:45:00 (42%)

Die kurkplaatjesmodificatie heb ik zeker al wel langs zien komen, als het niet in dit topic was, dan wel in een ander topic.

Het grappige is dat er ineens beargumenteerd wordt vanuit het technisch oogpunt: uitspraken als "dit doet elektrisch niks", "de uitgangsimpedantie wordt nu 49,99998 ipv 50 ohm, dus dat maakt geen verschil". Normaal kunnen wij weldenkende elektronici de audiofielen niet overtuigen met dit soort argumenten, of bijvoorbeeld met metingen. Nu het er metersdik op ligt dat deze aanpassing werkelijk lachwekkend is, komen ze ineens zelf met technische argumenten.

Maar nog wel 8-dubbel gevlochten "interconnects" tussen je apparatuur, en een vergulde netkabel. Want dat geeft natuurlijk meer openheid in het hoog en natuurlijkere plaatsing van het geluidsbeeld.

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Als ik het goed heb zit de balgehakt-modificatie in dezelfde hoek als de toepassing van koolstof en dergelijke die ergens uit de koker van een ex-NOS-medewerker kwam waar zelfs een documentaire over gemaakt is (Geluid dat niet mag? zoiets). Daarbij laat ik in het midden of die NOS-modificatie nou wel iets deed. Dat weet ik simpelweg niet, omdat de overgebleven kenners ervan bang zijn dat je dodelijk ziek wordt van uitputting (kanker krijgt? Dat is voor ouderen een risico waar geen causaal verband hoeft te zijn vanwege het vele voorkomen, idem als het gewoon om overwerkt gaat want dat is ook een reeël risico als je een vinding doet die op weerstand stuit) als je er te diep induikt en er dus niets over vertellen. Of bang zijn dat het inderdaad niets doet en er dus niets over vertellen. Dat de balgehaktmodificatie niets doet lijkt me vrij duidelijk, maar het kan dus zijn dat het gebaseerd is op vage verhalen en halve (on)waarheden over iets dat misschien wel iets doet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@Jochem,
Het is wel een electronicus die gehakt maakt van de gehakbal modificaties.
Op twijfelachte fora zijn ook enkele serieuze mensen actief net zoals op serieuze fora (oa CO) twijfelachtige mensen actief zijn.

bprosman

Golden Member

net zoals op serieuze fora (oa CO) twijfelachtige mensen actief zijn.

Ja sorry maar ik moet toch wat :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
evdweele

Overleden

Waren die bamboe broodplanken laatst niet in de aanbieding bij de Action? ;-)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
maartenbakker

Golden Member

En de zakwaterpasjes. Kwestie van slim inkopen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Deze is wel heel erg leuk:

http://audio-life.nl/sites/default/files/level%20Tuning%20record%20Puck%20Piccolo1.jpg record puck

Bijna schattig ;) http://audio-life.nl/sites/default/files/level%20Tuning%20record%20Puc…. Vooral die onder een hoek op elkaar staande nerf lagen...

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 14 april 2016 17:49:39 (30%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Daar krijg je een houterig geluid van :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Thevel

Golden Member

Het blijft je verbazen, 129 euro voor 2 stukjes hout!

evdweele

Overleden

Dit vind ik nog het mooiste

De linker en rechter uitsparingen zijn geschikt voor kabels tot 15 mm in diameter en de uitsparing in het midden voor kabels tot 28 mm.

Of er een olietanker mee moet worden vastgesjord.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Nee, het is drie lagen bamboe en die staan dan onder een hoek van 60° onder elkaar. Dat dan is vééls bijzonderder sjoelschijven >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 7 april 2016 19:19:20 schreef bprosman:
[...]
Ja sorry maar ik moet toch wat :+

Wat een zelfkennis ;-)

Op 14 april 2016 17:12:34 schreef evdweele:
Waren die bamboe broodplanken laatst niet in de aanbieding bij de Action? ;-)

Kijk, dat is het betere recyclen. Met winstmarges in de duizenden procenten.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op donderdag 14 april 2016 20:31:17 (44%)

Henry S.

Moderator

Op 14 april 2016 17:46:25 schreef Tidak Ada:
Deze is wel heel erg leuk:

[afbeelding] record puck

Bijna schattig ;) http://audio-life.nl/sites/default/files/level%20Tuning%20record%20Puc…. Vooral die onder een hoek op elkaar staande nerf lagen...

Even een luisterafspraak maken, en dan na twee uur luisteren (en lastig zijn) nog steeds zeggen dat je het verschil niet hoort...

Veel leesplezier met deze 'techneut': http://tech.juaneda.com/en/articles/electrolyticcapacitors.html
Geluidsbeeld afhankelijk van het soort voedingselco van een gestabiliseerde voeding?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten