Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Aanstaande donderdag, Hemelvaartsdag, is er weer de jaarlijkse onderdelenmarkt op de Jutberg.
Toegang gratis.
Ik ben erbij, samen met een vriend van mij. Wie gaat er nog meer?
flash2b
They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
De entree is gratis voor bezoekers ? (dus niet verkopers).
Es het makkelijk parkeren daar ?
[Bericht gewijzigd door flash2b op zondag 1 mei 2016 11:22:24 (24%)]
miedema
Golden Member
Ha,
Ik was van plan te gaan kijken.
Meteen een vraag voor degenen die eerder geweest zijn:
Als ik het goed begrijp is er naast de gebruikelijke kramen ook een apart terrein voor kofferbakverkoop (van particulieren). Natuurlijk kom ik op tijd, maar waar zal ik het eerst naar toe gaan??
groet, Gertjan.
@Gertjan,
Het "Kofferbakterrein" kom je overheen als je langs de kramen loopt vanaf de parkeerplaats. Qua grootte een beetje vergelijkbaar met "Lichtmis" denk ik. Parkeren vond ik nogal eens een dingetje als je wat later was. Ben er ook bij.
Groeten, Bram
Jutberg is nogal weersafhankelijk. Als het weer aanstaande donderdag is zoals vandaag dan ben ik er zeker bij. Bij regen blijf ik lekker thuis, ik heb geen zin in een Prutberg Lekker vroeg aanwezig zijn, dan is het parkeren geen probleem.
Vorig jaar heb ik volgens mij helemaal niks op de Jutberg gekocht, bedenk ik me net....
Hugo Welther
Moderator
Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Jutberg ben ik met mijn broer (PA1PW), Ton (PDØTV) en Trudy (PDØDKV).
We maken er weer een gezellie uitstapje van. Je gaat altijd weer met meer naar huis dan het voornemen als je de markt oploopt.
NielsDerksen
Ik soldeer op gas :P.
Dat is nog eens redelijk in de buurt.
Leuke mogelijkheid om mijn portofoon te verkopen (Yeasu VX7r).
Is het puur RADIO markt, of algemeen elektronica?
Van alles wat net als op de andere Radio markten.
NielsDerksen
Ik soldeer op gas :P.
Op 1 mei 2016 16:21:42 schreef bprosman:
Van alles wat net als op de andere Radio markten.
Thanks, ja ik weet niet echt wat voor te stellen.
Ik ben zelf nooit op zo'n markt geweest.
bij goed weer present.
Jochem
Het belooft prima weer te worden.
@Niels: van oude hifi-apparatuur tot NOS buizen, tot nieuwe elektronica-onderdelen tot gereedschap tot meetapparatuur.
@flash2b: beetje op tijd zijn dan is parkeren geen probleem. Als je later bent moet je wat verder lopen, maar als het niet regent ("Prutberg") is dat ook niet zo erg. Toegang is gratis.
Present!
@Niels: van oude hifi-apparatuur tot NOS buizen, tot nieuwe elektronica-onderdelen tot gereedschap tot meetapparatuur.
Alsook de PC spullen en helikoptertjes en ingestraalde stenen
Ik ben nog nooit op jutberg geweest maar ziet er leuk uit. Wel eens over gelezen op coforum omdat er wel eens naar verwezen wordt. Ik moet zeggen dat ik de smaak te pakken heb om naar radiobeurzen te gaan na Rosmalen.
Vindt je op jutberg ook "mooie, industrieel uitziende" apparatuur zoals ons mam zou zeggen? Ze vondt het heel tof spul wat ik op Rosmalen had gekocht zoals de nixie multimeter en navigatie apparaat (not for navigational use, homeing only )
Zoja dan krijg ik haar misschien nog zover dat ze me rijdt en dat ze zelf ook kan gaan "snuisteren" (wel levensgevaarlijk maar ok, zo ben ik ook)
Ze wil volgend jaar mee naar binnen in Rosmalen
Het is nog goed te doen vanuit het zuiden (omgeving Eindhoven) Als mama niet rijdt zijn er ook mensen vanuit het zuiden waar ik evt mee zou kunnen rijden?
Nog nooit Jutberg bezocht.
Ook dit jaar niet, ben de gehele dag bezig een meisje iets bij te brengen van
Samenstellen en ontbinden van krachten, circelbeweging en beginsel van het schone vak elektrotechniek ( alles vwo 4).
Veel plezier iedereen.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Wat heeft dat meisje meer dan de Jutberg ??? (of is het juist minder?)
Ik ben nog in goede hoop dat de griep tijdig het veld geruimd heeft. Zeker gezien de weersverwachting....
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 1 mei 2016 23:23:14 (25%)]
Jochem
Op 1 mei 2016 17:31:21 schreef bprosman:
[...]
Alsook de PC spullen en helikoptertjes en ingestraalde stenen
Hè, verpest de sfeer nou niet he
@brains: Rosmalen is natuurlijk wel de grootste van allemaal, dus ook het meeste kans om iets tegen het lijf te lopen. Maar ik heb vorig jaar op de Jutberg een nixiemetertje voor 1 of 2 euro gescoord. Defect, dat wel. Dat was bij het veldje met kofferbakverkoop. Dat is wel een toevoeging aan de Jutberg, dat er ook Jan en alleman z'n zolder leegruimt en op een kleedje te koop mag zetten. Ik gok dat je daar ook het meeste kans hebt op "mooie, industrieel uitziende apparatuur". Kom niet te laat, zou ik zeggen.
Tidak toch... Je ietwat bedenkelijke vraag is al een tikje offtopic en heer Henri had de valbijl bijkans op scherp gezet.
Als ik de vraag ga beantwoorden zoals de meesten verwachten zou genoemde bijl meteen vallen.
Maar verreweg het belangrijkste dat zij niet heeft is parate kennis van krachten en wat dies meer zij.
Ondergetekende zal de aanstaande donderdag besteden aan deze materie.
De beschrijving van wat zij wel heeft vraagt meer ruimte dan co mij ter beschikking stelt.
@Pietplof, may the "forces" be with you.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Zoals ik al zei in de 2e helft van de vraag....
Het weer werkt goed op mijn humeur en is slecht voor de rhinovirussen
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 2 mei 2016 21:08:10 (44%)]
Komt er een "Meet and greet" op het terras ?
Jochem
Altijd. Meestal mist de ene helft de andere, of gaan ze lunchen als de rest net weer opstaat na een half uur koffiepauze. Maar de opzet is dusdanig dat je elkaar altijd wel een keer ziet lopen.
Ik kom vroeg, rond 9:30 of misschien zelfs al wat eerder.
Ik kom vroeg, rond 9:30 of misschien zelfs al wat eerder.
Ik ook , rijd rond 08:00 weg uit Den Bosch.
Tja, in al die jaren heb ik vrijwel nog nooit een COer op een radiomarkt gezien. Ik heb meer oog voor meuk dan voor mensen dat dan wel.
Ik heb altijd wel een porto bij me en ik ben qrv op pi2nos tenzij het oeverloze geklets op die tegenwoordige landelijke repeater te veel wordt, dan gaat de boel uit. Er schijnt een lokaal relais actief te zien. Eventueel een rooksignaal of een (huis)frequentie afspreken, mijn Icom kan alleen 70cm, Yaesu dualbander is me te zwaar en die laat ik altijd thuis.
Ik ben er om 8 uur
Jochem
Ik heb geen porto.. luister mee met de mensen die een porto hebben