circuitsonline.net steeds vaker tijdelijk onbereikbaar

Tidak Ada

Golden Member

Veel erger: Ik was vanochtend de mail aan het doornemen en ineens sluit de computer af om updates te downloaden, waaronder Windows 10. WIL IK HELEMAAL NIET! :(

Ik weet zeker dat ik Windows Update zo had ingesteld dat een en ander alleen middels mijn bemoeienis mag verlopen. Hoe hebben ze dat nu weer geflikt om de settings op automatisch over te zetten |:( :r
Zou het iets met het TTIP te maken hebben?Daar willen ze ook vanalles door je strot drukken .

@rew:
Dat zeggen ze ook als je bij de provider klaagt over vertraagde mail (en allerlei jou bekende zaken). Het bekende kastje en de muur waar je met je hoofd tegenaan loopt |:(
Zij doen het perfect en jij bent een klungel. Vertel je je verhaal aan een desk medewerker/ster die je (correcte)terminologie niet begrijpt en krijg je een standaard antwoord uit het lijstje....

Een van die antwoorden is vraag het aan een kennis... ROFEL!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 3 mei 2016 14:42:12 schreef rew:
[...]Ik ben weer helemaal verliefd op windows. JIJ hebt een probleem, niet de site. Ga maar zoeken. Click op "verbindingsproblemen oplossen" en je bent een halfuur zoet met het controleren van de kabels en instellingen omdat ie duidelijk zegt dat het aan JOU computer ligt.

Nee dus, ook al zegt iets of iemand dat het mijn computer ligt, hoeft dat helemaal niet te betekenen dat het ook zo IS!

Zoals je had kunnen lezen heb ik het een aantal malen gecontroleerd met www.downforeveryoneorjustme.com, en dat geeft dan dezelfde melding. Na een keer of zes dat vastgesteld te hebben, geloof ik dat wel.

Ik vraag meestal via de 'Forumtracker' om 'meer topics', en in zo'n geval staat ie even te tollen, om vervolgens met die melding te komen.

En elke andere site doet het op dat moment wel, en a la minute.

Met van enige seconden tot enkele minuten wachten en vernieuwen geeft deze site weer wel te zien.

Gisteravond om 19.10 u en vanmiddag om 13.00 u weer waargenomen dat het spul de hik heeft.

Is ondertussen Shock Media nu al eens aan zijn/haar vestje getrokken?

[Bericht gewijzigd door WJC op dinsdag 3 mei 2016 15:03:00 (19%)

evdweele

Overleden

Op 3 mei 2016 14:42:12 schreef rew:
JIJ hebt een probleem, niet de site. Ga maar zoeken. Click op "verbindingsproblemen oplossen" en je bent een halfuur zoet met het controleren van de kabels en instellingen omdat ie duidelijk zegt dat het aan JOU computer ligt.

Dat is al een heel oud probleem, nog voordat Windows bestond.

Als jij een klant aan de telefoon krijgt met klachten begin je toch ook eerst met vragen of hij heel misschien zelf de fout heeft veroorzaakt? Of spring je direct in de auto om 150 kilometer verderop te ontdekken dat de klant vergeten heeft een knopje in te drukken, of even een stekker heeft uitgetrokken omdat er moest worden gestofzuigd.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Lambiek

Special Member

Vandaag ook weer problemen gehad, tussen 9 en 10 uur vanmorgen. En dan niet alleen om op de site te komen, maar ook bij het wisselen van een topic.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Sine

Moderator

Kunnen we de (eeuwige) besturingssysteem / browser discussie uit dit topic houden?
Thanks!

Gewoon Linux installeren. Dan zeiken we nergens meer over ;-)

Ziende blind, horende doof...

Op 6 mei 2016 22:31:16 schreef ohm pi: Dan zeiken we nergens meer over ;-)

...en waarschijnlijk incontinent. :+

Op 3 mei 2016 14:58:52 schreef Tidak Ada:
Veel erger: Ik was vanochtend de mail aan het doornemen en ineens sluit de computer af om updates te downloaden, waaronder Windows 10. WIL IK HELEMAAL NIET! :(

Ik weet zeker dat ik Windows Update zo had ingesteld dat een en ander alleen middels mijn bemoeienis mag verlopen. Hoe hebben ze dat nu weer geflikt om de settings op automatisch over te zetten |:( :r

Heb je soms KB3035583 geïnstalleerd? Dan kan het "spontaan" upgraden naar W10 wel kloppen...

Ik heb trouwens geen verbindingsproblemen, althans, niet gemerkt. Al is de site niet altijd even snel.

GJ_

Moderator

Er zijn kennelijk daadwerkelijk problemen geweest, ik heb er geen last van gehad.

Off topic: ik wil ook perse geen WIN10

Tidak Ada

Golden Member

off topic
Het is gebleken dat 'macrosof' zelfstandig mijn settings voor update naar automatisch gereset heeft. Ik hàd KB3035583 in de ban gedaan (plus nog enkele andere gerelateerde KB's), maar die stonden er nu dus weer :(
/off topic

EINDE OFF TOPIC

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Op 3 mei 2016 15:32:52 schreef Sine:
Kunnen we de (eeuwige) besturingssysteem / browser discussie uit dit topic houden?
Thanks!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
GJ_

Moderator

sorry

.
.
.
ik denk, laat ik eens het goede voorbeeld geven.....not

software ellende, het is van alle besturingssystemen :P

nu lijkt het weer even rustig met de vertragingen bij co, dat heeft wrs met het goede weer te maken.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
evdweele

Overleden

Zojuist weer even een time-out bij het wisselen van topictitel.
Van 2016-05-14 00:08 tot 00:10 geen verbinding.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

In aanvulling op: na er dagen geen last van gehad te hebben had ik het eerder op de avond, van ca. 22.12 tot 22.19 u.

Als de site niet laadt en deze statische link werkt nog wel dan is het meer de database:
Http://
http://www.circuitsonline.net/images/icons/topic_new.png?random=4345

Wel even control-F5 gebruiken zodat het plaatje niet gecached is of 4345 in iets anders veranderen.

Shiptronic

Overleden

Net om 16:10 , een kleine hikup.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Jeroen

Moderator

Dat was een klein onderhoud aan de database server.

Shiptronic

Overleden

Ok, dat is duidelijk! (was ook maar een kleintje , maar dacht toch even melden)

Was er op de achtergrond nog iets gevonden met betrekking tot de vorige problemen? Is er iets aangepast/opgelost of is het nog steeds een raadsel?

Puur interesse ;) ,En altijd fijn om te horen dat melden iets opgeleverd heeft, zodat de site weer strak draait

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

Onder aan de pagina staat (in witte letters) een tijd in ms afgedrukt. Je ziet hem als je de ruimte beneden dit [ © 1999-2016 Circuits Online Team · Privacyverklaring ] met je cursor markeert.
Momenteel staat er bij mij 132,3 ms.
Is dat de response tijd van de site?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Ha, detective TA aan het werk ;) Was mij nog nooit opgevallen.

Ik vermoed de tijd die het kost om de inhoud van de pagina samen te stellen uit de database.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 17 mei 2016 17:52:47 (10%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@Tidak Ada

Dat is waarschijn de 'page processing of script execution' van PHP(?), dan moet het nog de (web)server uit, het network op etcetera. Ook de tijd van je klik naar de server toe zit daar niet bij.

Als je in Firefox of IE op F12 drukt krijg je zo'n network analyser. De kale HTML laadt hier bijvoorbeeld in 233 ms en de google analytics komen als laatste na alle plaatjes na zo'n 1.7 s binnen.

Jeroen

Moderator

Op 17 mei 2016 17:15:00 schreef Shiptronic:
Was er op de achtergrond nog iets gevonden met betrekking tot de vorige problemen? Is er iets aangepast/opgelost of is het nog steeds een raadsel?

Er is nu een andere manier van database backup ingesteld die minder invloed op de performance van de site zou moeten hebben. Dat is vandaag ingesteld (was voorbereiding voor nodig), dus het is nog even afwachten wat dat in de praktijk doet.

Verder houd ik in de gaten welke database queries te langzaam zijn en probeer dat te optimaliseren.

Op 17 mei 2016 17:49:23 schreef Tidak Ada:
Is dat de response tijd van de site?

Dat is de tijd die PHP nodig heeft, maar doordat de structuur van de code hier en daar is omgegooid is dat niet altijd accuraat. Verder komen er zoals K7Jz al zegt nog diverse tijden bij die de totale ervaring bepalen.

High met Henk

Special Member

Op 17 mei 2016 21:08:59 schreef Jeroen:
[...] die de totale ervaring bepalen.

De CO experience days....
binnenkort in dit theater???

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
blackdog

Golden Member

Zoiets...

http://www.bramcam.nl/Diversen/CO-Laadtijd-01.png

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.