Eerste 2 trappen voor H-Brug

Dit topic is gesloten

Jo! naar het fiasco van PUMP CONTROL 1 nu PUMP CONTROL 2, Kan iemand mij verduidelijken of dit werken gaat, zo niet, waar?

PS: nog opzoek naar een TTL 5v --> 9v DIP8 line driver, om een 9v PWM signaal van WVW_22 naar WVW_23 te koppelen.

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Misschien wel, misschien niet. Die krijgt nu 10/11de van de ingangsspanning op zijn gate, dus 4.55V aangenomen dat de uitgang van de microcontroller echt naar de 5V gaat. Dat kan genoeg zijn, of niet, afhankelijk van het type MOSFET, en je hebt verzuimd dat erbij te zetten.

Maar ik heb blijkbaar gemist wat het vorige fiasco was; wat heb je geprobeerd en wat ging er mis? Ga je nu gewoon verder klootviolen zonder uit te zoeken waarom je vorige poging mis ging, hopend dat je ooit met meer geluk dan wijsheid op iets uitkomt wat wel werkt?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Mzzz. nog druk met het verhaal van Sparky GSX te ontcijferen en toen deed hij het! dan maar met een handmatig loopje.

Code ik weer verder. Toch hartelijk bedankt.
Hij werkte toevallig pas na de posting

en daarna word het verder i2c'en.
feliciteer me!

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Shiptronic

Overleden

Gefeliciteerd !!!

Op 19 mei 2016 16:17:33 schreef pascalbythree:
Mzzz. nog druk met het verhaal van Sparky GSX te ontcijferen !

Das knap, daar staat toch iets wat voor mij duidelijker is dan alle brij die je zelf bij elkaar post, maar super dat het werkt !!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lambiek

Special Member

Nou, gefeliciteerd dan. Misschien komt het toch nog goed.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Pam Pam pam... Dit weekend weer etsten, Ik vertrouw alleen mijn BS170 level shifter niet. Na te kijken op www.kiwi-electronics.nl wou ik graag een 2e RPI ZERO Expention board maken op basis van een 74LVC245. Kan iemand in een oog opslag zien of dit werken gaat? Zondag morgen om 11:00u gaat de laser printer met sheets aan.

Groet, Wouter

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Lambiek

Special Member

Als je alles goed aangesloten hebt werkt een 74LVC245 prima, gebruik die dingen zelf ook. Leg wel even de ongebruikte pinnen 3 tot en met pin 9 aan de GND (pin 10), anders zweven de pinnen en kan je rare dingen krijgen.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Zo beter? Mag ik om dubbele verificatie vragen? van iedereen!

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op vrijdag 3 juni 2016 11:28:22 (13%)

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Klein Foutje met de GND line op SDA IC links, oops

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Op 3 juni 2016 10:51:57 schreef pascalbythree:
Kan iemand in een oog opslag zien of dit werken gaat?

Nee.

Wouter, vanuit een layout kan niemand "in een oogopslag" zien of het gaat werken. Als het nut heeft en als je echt zin hebt, kan je uit een layout een schema halen en dan iets zeggen over of het gaat werken.

En soms zie je in een layout in een oogopslag wel iets wat "raar" is. Zo zag lambiek dat er een hoop input pinnen van een chip niet aangesloten zijn. Maar als MIJN gok van wat je wilt bereiken goed is, dan heeft het aansluiten van de ongebruikte pinnen helemaal niets met het wel of niet werken te maken.

P.S. Waarom noem je chips naar een SIGNAAL?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

OK dan haal ik de extra GND connecties weer weg. SCH file volgd later

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Op 3 juni 2016 16:47:15 schreef pascalbythree:
OK dan haal ik de extra GND connecties weer weg. SCH file volgd later

Dat is niet wat rew zegt. rew zegt dat hij verwacht dat jij een veel grotere fout gaat maken dan het al dan niet aansluiten van ongebruikte inputs, waardoor het niet uitmaakt of die inputs zijn aangesloten of niet; werken zal het toch niet doen.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

MGP wat zeg jij ervan?

Herhalen de vraag:
Toen ik een tijd geleden mijn print door meten ging. Deden de voltage regulators in TO-92 het niet. Met 2x 100uF en 1x 100nF

Echter, Toen ik ze omwisselde voor 2 in TO-220 deed alles het wel. De 78L33 en de 78L05 liggen nog wel extra thuis in de bakjes.

Weer iemand wat de werkende waardes zijn voor de bovenste twee TO-92 regelaars.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 14 juni 2016 19:27:57 (4%)

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

2x 100nF en evt een 10uF extra zal het wel doen. Wederom, ik denk niet dat het daaraan heeft gelegen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

'ze deden het niet' is een beetje kort door de bocht.
er kan vanalles miszijn, te veel stroomverbruik, oscilaties, regelaar die te warm wordt.

daarbij komt dat je die 74lv245 niet voor I2C kan gebruiken, dus dit gaat hem echt niet worden.

waarom vermeld je niet bij een print wat hij moet doen? weet je dat zelf wel?

GMT+1

Hardware matig PMW'en doet het! dank u zeer

De WVW_22 QUAD pump control. doet het van ook!

Volgens mij spinnen de motortjes niet op naar het volledige toerental vergeleken aan het lawaai van de motor rechtstreeks op je accu aan te sluiten. Meer later hierover.

Als ik mijn digitale thermometer erop zet wordt hij 83 graden celcius is dat te veel?

voor een: STB60NF06L STP60NF06L - STP60NF06LFP

Op hand gevoel, werd te vin van mijn H-Bridge niet warm met dezelfde mosfets maar dan 4 stuks ipv 1.

of komt dit door bijvoorbeeld te snel PWM'en ? Of vertinde baantjes van 3.81mm niet voldoende? voor 12v 10a

Groet, WVW

PS digital foto camera is gesneuveld.

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

hoe groot is je gate weerstand?
wat is de pwm frequentie?

GMT+1

Dat, en wat voor driver gebruik je nu? Werd de koelvin wel warm, of alleen de MOSFET?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Guys, jullie doen weer allemaal aannames. Je weet bijgod niet wat voor schema wouter gemaakt heeft. Tot nu toe gaat het over een H-brug, en ineens is er geloof ik maar 1 mosfet, terwijl er drie types aan mosfets genoemd worden. Ik hou wel van een beetje gokken hoe het dan wel zit, maar dit gaat me te ver.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik snap sowieso niet hoe jullie het geduld hebben om tot 17 pagina's te komen

Ja maar dit is toch het grote raad-spelletje topic? We krijgen hier vage aanwijzingen, moeten dan gaan raden naar het schema, en als we niet snel genoeg zijn, is het raadsel intussen veranderd.

Tot dusver heeft nog niemand het spelletje gewonnen, dus het is best moeilijk!

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

@RVL, omdat de moderators en de andere gebruikers de moeite doen om mensen te helpen die niet zo communicatief zijn, nochtans iemand die heel goed en zeer vlug kan programmeren.

Beter 1 topic dan 17 verschillende topic's en laten we het aub zo houden

Hou uw antwoorden zo kort mogelijk, geen lange zinnen en to the point, want hij moet dat allemaal "ontcijferen", iets wat wij moeilijk kunnen begrijpen, laat staan ermee kunnen omgaan.
Hij heeft een nieuwe hobby gevonden , dank aan CO, maar boeken zijn niet aan hem besteed.

De reden waarom ik hier niet veel antwoord is dat ik dezelfde en nog meer vragen krijg via email en hij ziet graag een second opinion.
Maar ik heb daar geen problemen mee, integendeel, daarom zijn we er.

Edit:

Op 13 juni 2016 09:34:52 schreef SparkyGSX:
.... en als we niet snel genoeg zijn, is het raadsel intussen veranderd.

Er woedt een wervelwind in zijn hoofd vermoed ik ;)

edit2
Wouter, als de mosfets warm worden met koelvin komt het waarschijnlijk door de aansturing (controller), printsporen met hoge weerstand verminderen de stroom.

Kijk uw programma eens na.

LDmicro user.

Als de MOSFETs warm worden, zijn er nogal wat mogelijkheden. Aangenomen dat de MOSFETs om te beginnen geschikt zijn voor de stroom, zie ik grofweg de volgende mogelijkheden:

- de stroom is veel groter dan verwacht (bij motorregelingen is de motorstroom doorgaan (veel) groter dan de accustroom)
- de gate spanning is te laag, waardoor de MOSFETs niet goed in geleiding gaan
- de schakelfrequentie is te hoog, of de gate stroom te laag (te grote gate weerstanden), waardoor de schakelverliezen erg groot worden
- de bovenste en onderste MOSFETs van een halve brug staan kortstondig tegelijk aan (shoot-through), waardoor er een hele grote stroom gaat lopen
- slechte ontkoppeling van de gate drivers, waardoor deze steeds in undervoltage lockout gaan

Het kan natuurlijk ook zijn dat de koppeling naar de koelelementen erg slecht is, en hij de body diode gebruikt voor het vrijlopen; dat geeft bij 10A iets minder dan 1W verlies.

Vandaar de vragen:

- welk type MOSFETs en drivers gebruik je nu?
- in wat voor opstelling? Een volledige H-brug?
- hoe groot zijn de gate weerstanden?
- wat is de schakelfrequentie?

Wouter, kun je antwoord geven op deze vragen, en een duidelijk schema en foto's van de opstelling plaatsen?

Je zult toch moeten begrijpen dat wij met zulke beperkte informatie weinig kunnen doen om je te helpen.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Dit topic is gesloten