Het grote interessante aanbiedingen topic deel 5

Dit topic is gesloten

Henry S.

Moderator

Het 5e deel van het topic waarin aanbiedingen van oa de voordelige grootgrutters gepost kan worden.

Alleen van historisch belang:
Deel 4
Deel 3
Deel 2
Deel 1

Link naar de laatste ontopic post in deel 4: http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1835780#1835780

Laat bij het posten onnodige discussies aub achterwege.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
hobby luke

Honourable Member

Kwam dit zonet tegen:
http://www.2dehands.be/elektronische-apparatuur/overig-apparatuur/elek…
Misschien kan iemand er iets mee.
Pas op: wanneer het item verkocht is, dan is de link niet meer zichtbaar.

MVG,
Luc.

Ladenkastje 7 euro
http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=25437
Net eentje gekocht. Is wel helemaal plastic, maar voelt redelijk stevig aan. In elk bakje passen 2 schotjes, maar er zijn er maar genoeg bijgeleverd voor 1 per bakje.

PE9SMS

Special Member

Als ik het plaatje zo zie zijn dat dezelfde kastjes die Aldi zo nu en dan heeft. Daar zijn ze dan 9,99 euro dacht ik.

This signature is intentionally left blank.
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

De eerste keer waren ze inderdaad een tientje bij de Aldi, de laatste keer heb ik er daar ook 6,99 voor betaald.

High met Henk

Special Member

Win een r&s handscope
https://www.2-minutes.com/competition/?WT.mc_id=2-minutes_com_lp_131_e…

Ik ben niet creatief genoeg, maar jullie wellicht wel

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 17 juli 2016 22:38:53 schreef High met Henk:
Win een r&s handscope
https://www.2-minutes.com/competition/?WT.mc_id=2-minutes_com_lp_131_e…

Ik ben niet creatief genoeg, maar jullie wellicht wel

Deelname uitgesloten voor particulieren:

"5. The Competition is open to o companies and universities exclusively. Natural persons are therefore not allowed to participate. The natural person filling in the participation form in the name of the respective participating company or university acknowledges that they represent the respective company or university by registering the company or university in the participation form and that they are authorized to represent the respective company or university in the Competition."

Dus niet interessant voor de meesten, sowieso vind ik dit soort acties over het algemeen niet heel interessant, bedacht door een marketingteam dat een teambuilding cursus heeft gehad?

This is the world we know best, the world of madness

Voor de hobbyisten deze week bij de A..i

met name de "speciale borenset"

Pisbakkenstaal, 2 keer boren en dan bot.

Pisbakken zijn over het algemeen van prima staal gemaakt.

Nee serieus: je moet natuurlijk geen professionele kwaliteit verwachten maar voor het sporadische gaatje kan het best handig zijn als je zo'n hele set voor 4,99 euro in de la kunt hebben.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Conrad heeft weer Raaco kastjes voor € 30,-

Dit lijkt mij ook wel interessant voor een enkele DHZ klus: Einhell muurfrees € 80,- weinig duurder of zelfs goedkoper dan huur.

@BenI2C :
Voor kunststof en Alu gaat het best.
Denk ook aan die glasboortjes, die gebruik je immers toch niet zo veel.

Hoe zou die striptang zijn?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 27 juli 2016 10:59:29 (18%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Foutje....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 27 juli 2016 10:59:44 (97%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 27 juli 2016 10:50:45 schreef Tidak Ada:
Conrad heeft weer Raaco kastjes voor € 30,-

Dat is geen Raaco, maar van die breekbare hard-kunststof rommel van MARS Svratka, a.s. (Tsjechisch).

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Ik dacht dat Conrad Raaco verkocht.
Overigens vindt ik die matte laatjes erg vervelend. Ze verweren bovendien na verloop van tijd en zijn dan nóg breekbaarder dan bovenstaand.

Ik heb kristalhelder Raaco, Hema en Ter Meulen (reeds lang verdwenen warenhuis uit Rotterdam) spul van meer dan 40 jaar geleden en die bakjes zijn op een enkele na nog prima....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 27 juli 2016 19:17:56 (34%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Die van Conrad zijn best wel goed, ik heb er een hele rij van staan en nog nooit problemen gehad. De oudste is nu zeker 4 jaar oud en is nog steeds perfect.

Voor elektronicaonderdelen zeker perfect en je moet het natuurlijk wel gebruiken waarvoor het gemaakt is.

Meteen weer twee besteld :-)

P.s. Ik stop alles in zip (en ESD) zakjes met een label erop wat het is, techinsche gegevens en waar gekocht.

I love it when a plan comes together !

@Tidak: ik denk dat je iets door elkaar haalt. De 'moderne' Raaco laatjes zijn allicht een fractie matter dan bovenstaande van Conrad, omdat het zachter kunststof is, maar ik kan de inhoud gewoon zien liggen en identificeren. Ze zijn met de jaren nog steeds niet verweerd en ze worden zeker niet breekbaarder.

Als Ritmeester er tevreden mee is dan zijn die van Conrad wellicht ook anderen dan ik voor ogen heb. Maar Raaco is het zeker niet.

If you want to succeed, double your failure rate.

De conrad kastjes zijn inderdaad MARS. Komt bekend voor. Ik heb ze ook. En de latjes zijn van PS of PC. Raaco heeft PP. Dat PP is wat matter en verender dan de andere twee opties. (ik weet niet meer uit m'n hoofd wat het was). De kastjes van de Aldi hebben ook PP.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Alex P

Golden Member

Op 27 juli 2016 09:30:54 schreef BenI2C:
Voor de hobbyisten deze week bij de A..i met name de "speciale borenset"

Vanaf zaterdag 30-7 pas volgens de folder.

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.
Tidak Ada

Golden Member

@Alex:
Klopt :)

@Jochem:
Ik had een stel uit Deurne met die matte laatjes (geen Raaco), maar die verkruimelden bij aanraking. Vermoedelijk was de weekmaker ervan verdampt. Maar het materiaal doet erg denken aan dat van de huidige Raaco laatjes. Ik heb ze maar naar het stort gebracht.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Helaas geen boortjes vandaag bij Aldi... (hopelijk komen ze nog)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

-momenteel is bij embarcadero (in een ver verleden borland) de CX C++ Builder starter versie gratis beschikbaar tot 12/8.

-bij microchip is het starter board mplab xpress cloud based ide verkrijgbaar voor +-12euro met verzenden. tot eind augustus.

etienne

iets voor niets?

is dat dus een IDE voor C++?

en is dat dan iets voor iemand (bv ik )die met C++ wil starten?

of mis ik de 'snag'

Wat snag is weet ik niet, is voor mij een onbekende uitdrukking.
Het is een ide, wel niet geschikt voor een beginner, er is heel wat tijd nodig voor je vlot aan de slag kan.
De C++ starter edition is free tot 12/8.
Etienne

snag:

'het probleempje, dat eerst niet opvalt/bekend is"

bv het is maar 30 dagen werkzaam of
daarna Moet je het aanschaffen of ....(iets dat ik niet leuk vind maar blijkbaar had kunnen/moeten weten) en waar ik dan pas achter kom 'als het te laat is'

kortom waarom geeft men een goed werkende IDE weg ? voor noppes?

ik heb er wel oren naar, maar ben wat wantrouwend...

Marc

Ik had geluk, die borenset was in voorraad bij de Aldi hier. Ben wel rond 9:00 gegaan. Ik heb die set gekocht met die conus en getrapte boor erin. Ben benieuwd naar de kwaliteit maar voor 5 euro kun je geen buil vallen.

Wat ik ook zag liggen is die striptang, ik heb al zoiets maar dat leek me wel een handig ding voor 7 euro.

Dit topic is gesloten