Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Heb een erg goedkoop Chinees bordje met SSR's besteld. Handig, of toch niet?

Nou was ik toch al van plan het matige soldeerwerk even na te lopen, daar niet van... :-)

In eerste instantie had ik zoiets van, wat is er mee dan, maar inderdaad de draden zullen lastig aan te sluiten zijn.

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Ben benieuwd hoe lang die SSR's mee gaan, mijn ervaring is weinig positief met chinese (Fotek) SSR's.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Het zijn Omron SSR's. In ieder geval volgens de opdruk... :-)

Edit: ik maak me geen illusies dat dit topkwaliteit zou zijn...

[Bericht gewijzigd door 6502 op woensdag 7 september 2016 17:14:20 (39%)

Thevel

Golden Member

Op 7 september 2016 15:49:59 schreef Roches:
In eerste instantie had ik zoiets van, wat is er mee dan

Je bent niet de enige, moest ook ff kijken :)

Tsja, als je voor het hele printje minder betaald dan 1 SSR bij Digikey (G3MC-202P DC5 6,87€) kun je het verder wel invullen neem ik aan...

4 Kanaals SSR G3MB-202P Solid State Relais Module Voor Arduino $4.35 incl verzenden

http://nl.aliexpress.com/item/4-Channel-5V-DC-Relay-Module-Solid-State…

De G3MB-202P is sinds 13 July 2009 obsolete volgens Digikey...

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Shiptronic

Overleden

Ik vind het wel handig/slim, kan je makkelijk alles van 1 kant invoeren ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
I love it when a plan comes together !

This is by design and manufacturing. We produce according to specifications.
:-)

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
evdweele

Overleden

Omron is van oorsprong Japans. Zie Wikipedia.
Enkele weken geleden had ik een computermuis met een defecte microswitch. De muis was pas een paar maanden oud en had ik nog niet veel gebruikt.
Op de switch stond "Omron, made in China". Van een - tot nu toe - redelijk gerenommeerde naam kan je dus ook niet veel meer verwachten.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Shiptronic

Overleden

Waarom zou Omron niet (ook) in china produceren?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 8 september 2016 02:39:53 schreef evdweele:
Omron is van oorsprong Japans. Zie Wikipedia.
Enkele weken geleden had ik een computermuis met een defecte microswitch. De muis was pas een paar maanden oud en had ik nog niet veel gebruikt.
Op de switch stond "Omron, made in China". Van een - tot nu toe - redelijk gerenommeerde naam kan je dus ook niet veel meer verwachten.

tja, je krijgt wat je vraagt. als omron de vraagt krijgt om zijn prijs omlaag te halen voor de productie van muizen, dan moeten ze dat toch ergens gaan inbrengen.
kan ook gewoon een productiefout geweest zijn in de schakelaar

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Niks ongewoons, Ik heb dat gezien bij Shimano, fabrikant van o.a. fietsonderdelen. Oorspronkelijk een Japans bedrijf, maar de onderdelen die ik op mijn fiets monteer zijn allemaal Made in China.

High met Henk

Special Member

tja, ikhad tot vorige week een laptoptas van het merk Canyon (zegt mij nu nog niets)
Ding is lang meegegaan, maar nu ging de rits kapot en er begon meer slijtage te komen
Ding was destijds iets van 80 euro.

Ik heb nu een Samsonite van 40 euro...
Samsonite is toch een gerenomeed merk??? Voor die prijs denk ik eerlijk dat hij de 6 jaar van de Canyon niet haalt!
Terwijl samsonite ook tassen heeft van 150 euro en meer....

[Bericht gewijzigd door High met Henk op donderdag 8 september 2016 11:31:49 (11%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Deze vind ik ook leuk. Gevonden op ebay.
Verkoper verkoopt een "small timer switch". Let maar eens goed op de zwarte diode (1N4007 ? daar er een 7 te lezen is)aan de onderkant van het printje.Deze is "voorontploft" voor U. Hoef je dus zelf niks meer voor te doen. En tevens in de prijs inbegrepen !

High met Henk

Special Member

Das ook een vorm van timing...
Relais aangetrokken houden tot de diode eruit vlamt...
Tja blijft een typisch chinese module

MTSBF = minimum timer switch before failure

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
High met Henk

Special Member

Ik had wat spullen besteld bij mini in the box (onderdeel van light in the box)
1 deel van de bestelling werd netjes geleverd door UPS

het andere deel zou door DHL bezorgd worden.
En ik weet niet wat de chinees nou weer gedaan heeft, maar DHL maakt het wel heel erg bont:

de import duties heb je wel waker met chinezen.?aar DHL meent nog even zelf 15 euro extra administratie kosten in rekening te mogen brengen.

25 euro voor een pakketje van nog geen 41,03 euro is echt beetje gortig, dus denk dat ik maar ga weigeren..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Daarom laat ik het altijd via China Post al dan niet aangetekend komen. ;-). En als het bedrag boven de €20,- komt vraag ik of ze het splitsen of het bedrag aan willen 'passen';-)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 5 december 2016 20:38:42 (65%)

High met Henk

Special Member

tja, die optie had ik meen ik niet hier. Maar normaal gaat het altijd goed. Echter heb de indruk dat DHL er nogal een potje van maakt..
Maar mag de chinees nu uitvissen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

DHL is redelijk consistent. Die kunnen het niet maken om te sjoemelen met de BTW. Dus die doen een goede gooi naar de waarde van het item en geven dat aan voor de BTW-bij-invoer. En dan komt er 13 euro plus BTW bij voor het doen van die aangifte.

Aan die 9.66 kan je zien dat je voor 9.66/0.21 = 46.00 euro aan waarde aan het invoeren was. En dat hoort dan het bedrag incl verzendkosten te zijn. Het kan zijn dat als de verzender de verzendkosten niet opgeeft, DHL hier in NL er van uitgaat dat het ongeveer nederlandse tarieven zijn en dat is veel meer (ongeveer 2x) als wat er in china gerekend wordt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
High met Henk

Special Member

Die 9€ snap ik wel, maar die 13€ kunnen ze mooi vergeten...
Als ik er nu om zit te springen.. Ik heb ook niet om dhl gevraagd... Het andere deel kwam per ups.

Meestal komt het met post nl en mag je zelf de aangifte doen. Kost niets...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
GJ_

Moderator

Ik vind 13 euro voor die handeling niet extreem duur. Jij bent gewoon zuur omdat het niet in verhouding is tot de aanschafprijs. Daarom heb je normaal ook de importeur/groothandel. Op 1000 stuks merk je er niks van. Als je het dan toch zo nodig zelf wil importeren moet je natuurlijk niet jammeren als je af en toe tegen dit soort kosten aanloopt. ;-)

High met Henk

Special Member

en toch heeft de chinees deze kosten aan mij betaald: dus ik ben schadeloos gesteld :P

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dit topic is gesloten