Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Het kan ook zijn dat de foto van een serieel exemplaar is gebruikt. Verderop staat:
Parallel Interface
Pin Definition DC-26 26 Pin Socket,Double Row,Space 2.54mm

Dezelfde verkoper heeft producten waar op dat punt juist staat "Standard Serial TTL Interface", dus ik kan me voorstellen dat je werkelijk een parallelle ontvangt.

If you want to succeed, double your failure rate.

Beste CO'ers, ik heb even een hulpje nodig. Ik wil voor een werkplaatsprojectje een digitale uitlezing in een kastje monteren (met nog wat andere printjes) maar zodanig dat dit voor de gebruiker makkelijk af te lezen is. Ik kan me ergens uit de grijze oudheid herinneren dat er een kastje bestond conform bijgaand schetsje. Hier op het forum is zoveel kennis en ervaring aanwezig dat ik een beroep hierop wil doen. Ik heb al wel heel wat uurtjes rond gegoogled maar helaas niets gevonden. Waarschijnlijk niet goed of op de verkeerde plek gezocht. Vandaar mijn hulpvraag.

kastje.bmp

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hoi Arco, bedankt voor je snelle reactie. Dit zou inderdaad een mogelijke oplossing zijn. In mijn herinnering was er ook nog een dergelijk model waar de dig. uitlezing op de voorzijde/kopse kant gemonteerd kon worden maar misschien was dat niet de bedoeling.

Thijsss bedankt voor je reactie maar deze site had ik ook al gevonden en daar vond ik geen kastje zoals ik in gedachte had.

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
buckfast_beekeeper

Golden Member

1) Enkele weken (of is het al maanden?) geleden passerde er ergens een draadje met een betaalbare galvanische scheiding voor USB. De shop was toen even uit de lucht tot eind augustus. De link niet opgeslagen en nu vind ik de bewuste website niet meer terug.

2) Standaard bestel ik meestal bij mouser, af en toe bij conrad. Ik ben nog op zoek naar de lange pinheaders zoals meegeleverd met de CO clock. Iemand een referentie of typenummer waar ik kan op zoeken? Eventueel een betrouwbare china shop.

Alvast bedankt.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
bprosman

Golden Member

Met het risico op de vingers getikt te worden voor dubbelpost. Kan iemand me helpen met de specs van U2 (LEDA1514) (datasheet) en/of wat zou ik qua vervanging kunnen gebruiken voor de gep(l)ofte tor, volgens mij staat er A08 op.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

@buckfast_beekeeper:
Ik heb er pas een besteld en ontvangen, werken prima: http://muc89.com/isar520.html

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
buckfast_beekeeper

Golden Member

Bedankt. Dat was het dus.

Kan ik er ook een paar bestellen. Kwestie van de usb 3 poortjes niet te mollen met scoop, LA of programmer. Ook geen aardlusjes meer via de PC.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Arco

Special Member

Bij mij was meteen de hele boel opgeblazen (pickit2, moederbord, en stop eruit... ;) ). Dan loont het wel ja...
Deze zijn goedkoop en ook lekker klein. Veel van die duurdere zijn van die lompe onhandige dozen.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik ben op zoek naar een kabel met de volgende eigenschappen
- twisted pair
- 7 of 8 pairs
- per paar afgeschermd
- zo soepel mogelijk
- als het kan oliebestendig
- per meter, of eventueel 30m te bestellen, maar geen 100m of 305m
- prijs is niet zo belangrijk als de kabel goed is.
- maximum 0.5mm², dunner is geen probleem

alvast bedankt

blackdog

Golden Member

Hi hans_4

Probeer deze eens: http://www.romal.com/

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt voor je antwoord blackdog, jammer genoeg kan ik niets bruikbaars vinden.
Het grootste probleem is dat ik 7 of 8 paren, dus 14-16 aders nodig heb.
2 cat7 kabels is een laatste optie maar ik zou liefst alles in een kabel hebben.
ik heb al gezocht bij:
Farnell, rs, tme, anixter...
@ Arco
de kabel waar je naar linkt is volgens mij geen twisted pair, of ik kijk verkeerd. Hij ziet er ook niet uit of hij veel beweging kan hebben.
De kabel die ik zoek moet toch zo'n 500x per dag plooien. Weliswaar maar een zeer kleine beweging en de kabel ligt in een grote lus.

[Bericht gewijzigd door hans_4 op maandag 12 september 2016 20:38:52 (33%)

die ga je echt niet soepel vinden. 8x2 met afscherming per 2 aders maakt een kabel stug..

ik ken kabel welke voor bose acoustimass 5 werd gebruikt. die heeft net als cat 7 afgeschermde paren, maar in soepele draad. echter ook erg stugge kabel. meen dat die van belden afkwam.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
blackdog

Golden Member

Hi hans_4,

Arco geeft je het goede antwoord :-)

Jobarco was ik helemaal vergeten...
Is ook ruim 16 jaar geleden dat ik nog bij een bedrijf werkte waar veel van hun kabels gebruikt werd.
Ik hoop dat je de goede kabel bij hun vind!

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Arco

Special Member

Blackbox of Intronics kun je ook proberen. (intronics wel alleen per hele rol)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@testman

soepel is natuurlijk een relatief begrip, ik bedoel soepel genoeg om regelmatig te kunnen plooien zonder dat de kabel hierdoor kapot gaat. Dat dit wat kracht vergt is geen probleem.

Bedankt iedereen voor de antwoorden, ik ga eens alle genoemde leveranciers rustig bekijken en ik vermoed dat ik wel iets bruikbaar vind.

[Bericht gewijzigd door hans_4 op maandag 12 september 2016 20:49:27 (27%)

In de geluidstechniek wordt vaak een z.g. multikabel gebruikt om de signalen van meerdere microfoons/muziekinstrumenten in één kabel van het podium naar de mengtafel te brengen.
In zo'n kabel zitten meerdere aderparen die per paar afgeschermd zijn.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hallo,

Ik ben op zoek naar een sensor waarmee ik een waterniveau kan meten. De sensor zit boven het wateroppervlak gemonteerd, en moet de afstand tot het wateroppervlak kunnen meten. Het is dus niet de bedoeling dat de sensor in het water hangt.

Daarnaast moet deze ook nog eens goedkoop zijn (Denk aan <10 euro) en energie zuinig. De maximale afstand moet rond de 5-6 meter zijn.

De huidige oplossing is zoon arduino ultrasoon geval, dit werkt wel maar ik denk dat dit beter moet kunnen.

PE2BAS
Arco

Special Member

Kun je geen sensor onderin dat waterbassin plaatsen? (een stuk makkelijker)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Nee, Het is een kastje wat het water niveau in sloten moet meten. Het idee is dat dat ding aan de wal hangt en naar beneden meet.

PE2BAS

Dit topic is gesloten