Ik kan alleen maar hopen dat het een prototype / POC geweest is en geen 'productie exemplaar'...

Dit is zo duidelijk een Fake....
of idd een prototype. Dit kan gewoon niet echt zijn. Als je op hun website kijkt zie je ook wel andere zaken.

Maarem.. Wat denken we hiervan?
http://en.devialet.com/phantom/#technologies/

Op 11 december 2015 04:30:12 schreef maartenbakker:
Chinezen zijn er een stuk beter in dan Duitsers als het een keer op z'n Chinees moet...

https://www.youtube.com/watch?v=2o8MDCIlOEk

Wat een brol, die ook nog brandgevaarlijk is door de zeer slordige opbouw! Vast een project van een hobbyist geweest.

Een heel interessant artikel over de kwaliteit van voedingen!

Moest ik jullie zeker laten zien, geven ook tips waar je op moet letten en geen kat in de zak koopt.

Ze hebben het zelfs over chinese Firecrackers... :-)

Met veel voorbeelden van vroeger ook met buizen.

http://www.tomshardware.com/reviews/power-supply-psu-review,2916.html

En als je er iets tegen wilt doen, dan is er nu het Meldpunt Kapotte Apparaten van Natuur en Milieu.

Aangezien dit topic 90 dagen oud (en een tikje van de rails) is, misschien meer eentje voor de afdeling "nieuws" of voor een nieuw topic.

Help ons en deel hier je ervaringen over producten die te vroeg stuk gaan en/of slecht te repareren zijn. Ook horen wij graag jouw idee over verbeteringen. Met de resultaten willen wij scherpere regelgeving over levensduur en repareerbaarheid voor fabrikanten van elektrische apparatuur afdwingen. Voorwaarde voor deelname is dat het apparaat binnen een jaar na de garantietermijn stuk is gegaan. Of dat het apparaat lastig te repareren is.

Met je inzending maak je bovendien kans op de reparatie van je apparaat bij een Repair Café incl. benodigde onderdelen t.w.v. maximaal €50 (5 x) .

Of dat het apparaat lastig te repareren is.

Hoeveel wil je er weten ;-)

Zo'n tien jaar geleden gekocht, maar nooit wat mee gedaan. Van de week wilde ik ze toch maar eens gebruiken.

Vond ze toch een beetje licht aanvoelen, en hé, 1500 mAh voor een D-cell? Is dat niet wat weinig? De aap kwam al snel uit de mouw:

Ik wilde het eerst in het 'grote fake onderdelen topic' plaatsen maar eigenlijk heb ik geen reden om aan te nemen dat ze fake zijn. De capaciteit staat er keurig op. Maar beschamende kwaliteit vind ik het wel.

Varta en oplaadbaar had ik al eens aangemerkt als sechte combi, maar dit ziet er wel legitiem uit. Het is NiCd en die werden tegen die tijd misschien al niet meer in zoveel maten gemaakt.

dat is toch echt frauderen. de gemiddelde mens kent die capaciteitsbenamingen in mAh toch niet. het enige dat bij hen telt is:
hoelang kan mijn lamp(radio,...) op die batterijen werken. als daar dan herlaadbare D-cellen ingaan die 5keer sneller leeg zijn dan een gewone alkaline Dcel, dan zal die persoon de volgende keer geen herlaadbare batterijen meer kopen.

dan is die chinees die nu 18650's verkoopt met kleine cellen erin toch geen haar slechter als varta destijds.
als ze een echte 18650 als 10 000mAh bestellen
en zo een fake 18650 als 4000mAh, dan toont hij ook aan dat de capaciteit verschilt.
en net zoals die vermogensweergaves van versterkers, hangt het er maar vanaf hoe je die getest hebt

Misschien wel dubieus want het scheelt wel erg veel. 1,5Ah versus 5Ah.

Verschil is wel dat bij de Chinezen de opgegeven capaciteiten simpelweg niet kloppen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (47%)]

maar die chinees overdrijft altijd.
de echte worden overdreven, en de fakes ook.
de prijs zegt natuurlijk al veel.
1€ voor 10000mAh...
2,5€ voor een 8000mAh
5€ voor een 4000mAh

dan zal die laatste een factor x2 overdreven zijn
de middelste een factor x6
en de goedkoopste een factor x10

Op 5 oktober 2016 11:22:55 schreef 6502:
Zo'n tien jaar geleden gekocht, maar nooit wat mee gedaan. Van de week wilde ik ze toch maar eens gebruiken.
[bijlage]
Vond ze toch een beetje licht aanvoelen, en hé, 1500 mAh voor een D-cell? Is dat niet wat weinig? De aap kwam al snel uit de mouw:
[bijlage]
Ik wilde het eerst in het 'grote fake onderdelen topic' plaatsen maar eigenlijk heb ik geen reden om aan te nemen dat ze fake zijn. De capaciteit staat er keurig op. Maar beschamende kwaliteit vind ik het wel.

Potverdomme! Die heb ik ook gehad en ook ik vond ze altijd aan de lichte kant. Maar mijn ervaringen met andere oplaadbare batterijen, die ook lichter waren dan gewone alkaline's, deed me niets vermoeden.

Bij mij werden ze veelvuldig gebruikt in een RC-jeep.
Nooit leuk, want ik kon er hooguit 10 en met mazzel 15 minuten mee rijden, dan waren ze leeg (en goed heet ook!).

Tot ik een keer (ik weet niet meer waarom) alkaline's van m'n pa kreeg. Nou, ineens kon ik er 4 keer zo lang mee rijden en hoewel de cellen nog steeds knap heet werden, ging de jeep veel harder en had 'ie meer kracht.

Bij deze is het nog enigszins aan de bovenkant te zien dat er iets mee aan de hand is, bij twee andere van de in totaal vier batterijen is het niet te zien. Die zien er gewoon uit.

Inmiddels liggen ze in de recycle-doos, ik bestel wel een stel nieuwe NiMH versies. Ook zonder fopperij zullen ze na tien jaar niet veel meer doen. En ik kwam er achter dat ik toch geen lader meer heb voor NiCd's...

Wat is eigenlijk het gemiddelde gewicht van een goede 18650?
Lijkt me nuttig om te weten

recent een oplaadbaar led zaklampje gekocht, met 2 18650 cellen erin. daar stond op 6500mah, maar er bleek max 540mah uit die cellen te halen. het gewicht veraadde dat al. gelukkig past een gebruikte cel uit een laptop ook..

Ah, bingo! Hier zo'n zaklamp van €8,- van die Turk(?) op de Jutberg:
Een 18560 van 6800mAh (nulletje te veel?) @ 25g.
Maar voor die prijs kan ik er prima mee leven ;)
Zit een net- en een 12V auto-lader bij, een reserve accu en ook nog een adapter voor 3 AAA batterijtjes.

recent een oplaadbaar led zaklampje gekocht, met 2 18650 cellen erin.

Ik koop uit China alleen nog spullen zonder de 18650 cellen, afhankelijk van de toepassing gaan er nieuwe van NKON in of gebruikte uit afgeschreven laptop packs.

die zaklamp was 13,95€ en ik had de cellen bij aankoop al afgeschreven eigenlijk. 6800mah bestaat niet eens in 18650 cellen, dus dat klopte al niet. ding is dimbaar en heeft een zoomlens, dus prima ook al zouden de cellen niet werken..

Op 5 oktober 2016 17:15:24 schreef Tidak Ada:
Wat is eigenlijk het gemiddelde gewicht van een goede 18650?
Lijkt me nuttig om te weten

43-46gram. je kan de batterijen ook gewoon opzoeken bij de fabrikant en daar in de specs het gewicht opzoeken.
ik vermoed dat het niet lang zal duren voor de chinees het gewicht trukje heeft ontdenkt en ze er iets zwaarder zullen bijsteken om ook 43gram te halen.
echte accu van 2400mAh (denk ik)
http://fcapri.homelinux.com/off/pics/eo/li-ion/640/DSCN4420.JPG

fake ultrafire die 800mAh presteerd terwijl er 3600 of 3800mAh op stond. heb ik weggegooid
http://fcapri.homelinux.com/off/pics/eo/li-ion/640/DSCN4419.JPG

deze waren nog erger als ik dacht, 6800mAH is maar 460mAH bij 0,9A ontladen, weegt 30 gram.

deze samsung cel uit een hp laptop accu weegt 46gram en levert met 0,9A ontladen 2200mah..

Is dat echt te doen? het aantal Couloumb verifieren aan het soortelijke gewicht?

zeker wel, lichte batterijen leveren ook minder stroom als hun zware soortgenoten. ook met AA nicd's was dat al zo. ook bij loodaccu's uit china heb ik dit al gemerkt.

Als de chinezen er achter komen dat je "te" lichte 18650's niet meer gelooft, stoppen ze er gewoon wat zwaars bij. Doen ze ook met voedingen.

Telefoons en hoorns schroeven ze ook altijd een plak ijzer in om wat gewicht te geven... ;)