Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Sine

Moderator

Help een Co-er !

Omdat dit soort vragen regelmatig voorbijkomen is een eigen topic wel op zijn plaats.

Alles over verkrijgbaarheid van moeilijke onderdelen mag hier.

Als je een onderdeel gevonden hebt vermeld dit dan ( het liefst een beetje opvallend ) in je eerste post.

Deel:

Vorige topic:
Deel 3

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Waar kun je die verlichte "4" krijgen :-p

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
fatbeard

Honourable Member

Oops... foute topic. Herpost in het juiste topic.

[Bericht gewijzigd door fatbeard op maandag 17 oktober 2016 21:49:28 (84%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Voor Raspberry B+ : breadboardje met stackable gpio-connector gezocht. Jaja, het www staat er vol van, veel te veel, ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie gebruikt welke en wat kosten ze?

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
jerome

Golden Member

Ben al maanden op zoek naar ESBT tor STC20DE90HV.
Had ze aanvankelijk gevonden bij Ali maar die hebben teruggestort met de melding "onleverbaar". Vele componentboeren hebben ze in hun aanbod, maar telkens is de voorraad NUL. Komt uit de hulpvoeding van een 15kW FO. Deze kreeg ongelukkig kortsluiting in de bedrading van de externe 24V hulpspanning. Inwendig de fo geen zekering aanwezig en dus de smps controller, powertor, gateweerstand en 2 smd transistoren op geblazen. Heb alles binnen, maar de ESBT lijkt onmogelijk. Mss is dat wel samen te stellen door een transistor en een fet met die specs in serie te plaatsen.

Op 17 oktober 2016 21:04:58 schreef big_fat_mama:
Voor Raspberry B+ : breadboardje met stackable gpio-connector gezocht.

Je mag me mailen. Ik heb stackable GPIO connectoren, en kan ook wel een breadboardje regelen. Oh, wacht. De connectoren die ik heb zijn 26 pins. Je hebt er twee nodig en moet er 1 doorknippen als je alle 40 pins bovenop bereikbaar wilt hebben.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
blackdog

Golden Member

Hi!

Voor mijn ovenprojectjes heb ik voor de bedrading die naar buiten moet doorvoertjes nodig.
Dit het ik na vele afwegingen besloten het zo op te lossen, mijn eerste gedachten gingen uit naar professionele 9 polige subd connectoren.
Daar ben ik vanaf gestapt door ruimte gebrek en het thermisch gedrag, de connector heeft een te grote thermische massa, vooral voor de binnenoven.

Dus ben ik gaan zoeken naar andere oplossingen en die vond ik in het bakje doorvoertjes, twee mooie producten waren daar aanwezig.
Die van Hoefler zijn glas doorvoertjes die ook nog eens 50 Ohm ouden zijn, dit is voro mij niet intressant, gaat grotendeels DC doorheen.
Van deze doorvoertjes heb ik voldoende voor twee ovensetjes, maar die gebruik ik liever niet omdat dit heel precies boren wordt en daarna lijmen.
De ovens wil ik lucht/vochtdicht hebben.
De rode doorvoeren kan ik in de gaatjes persen die ik in de deksel of in de ovenbuis boor.
Ik zoek dus nog van dit soort doorvoertjes maar ik weet niet maar waar ik deze vandaan heb...
Natuurlijk heb ik bij een aantal groothandels gekeken wat er te koop is, men vind ghet normaal 4€ per stuk te vragen voor 1 doorvoer!!!
Ebay bracht ook niet veel soeps...
Weten jullie een betaalbaar type, het gaat om kleine doorvoertjes de rode is voor een gat van 3,8mm?
http://www.bramcam.nl/Diversen/Doorvoer-01.png

Dank,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
blackdog

Golden Member

Hi RuleS, :-)

Dat is niet helemaal wat ik zoek, dat is een doorvoer condensator.
Dat kan voor sommige aansluitingen zelfs bruikbaar zijn, maar voor de meeste is dit bezwaarlijk door de faseverschuiving die dit oplevert in mijn schakeling.

De rode versie op mijn plaatje is een doorvoer en de capaciteit in metaal gemonteerd zal kleiner dan 1pF zijn.
Het mooie van de rode versie is, dat ik die strak in het metaal kan persen.
Met als resultaat dat deze aansluitingen al vrijwel perfect lucht/vochtdicht zijn.

In ieder geval bedankt!
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
fatbeard

Honourable Member

Hi Bram,
Dat is de Cambion 571-4182-03-19 (alhoewel, de rode is de 571-4182-03-12), niet goedkoop maar geen 4 euro per stuk.
Misschien rechtstreek te verkrijgen bij Cambion?

De [url="www.keyelco.com/product-pdf.cfm?p=3250"]Keystone 11216[/url] lijkt er ook wel op (ook teflon, dus wit), verkrijgbaar bij Mouser en DigiKey.

Maar wellicht kun je ook hier slagen, keus genoeg en voor de prijs hoef je het niet te laten...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
blackdog

Golden Member

Hi fatbeard, :-)

Ik heb een aantal op mijn bestellijstje bij mouser gezet, even de testen afwachten die ik aan het doen ben.
Dank voor de input.

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Graag wil ik dit bordje kopen om de AC spanning van mijn brommer naar DC te krijgen voor het laden van een accu. Nu wil ik dit ook in een behuizing stoppen maar ik kan met de gebruike zoekopdrachen als 'to-220 behuizing' niets vinden. Weten jullie wellicht een optie om iets als dit te creeeren?

Op 9 november 2016 08:44:57 schreef Zonnepaneeltje:
Misschien zoiets en de onderkant dichtmaken?

dat is een optie. Kan ik het geheel wellicht afdichten/vullen met een lijmpistool? Of geleid dat?

Lijmpistool lijm is PE (PolyEtheen) dat geleidt niet. Maar het smelt wel rond de honderd graden. Dat lijkt me voor dingen die warm kunnen worden niet handig.
Verwarmen van hotglue tot 100 graden is genoeg om het te laten lijmen. 200 graden werkt ook, maar 100 is genoeg. KOrtom, zacht worden doet het eigelijk al veel eerder.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Thanks, het enige wat niet in de lijm gaat is de spanningsregelaar. Overige onderdelen zullen hopelijk geen 100graden worden?

Op 9 november 2016 09:34:01 schreef rew:
Lijmpistool lijm is PE (PolyEtheen) dat geleidt niet.

Nou wel dus, een beetje.

Ik heb meegemaakt dat een ledje op een print zwak ging branden wat vastgezet was met dat soort spul.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ik ben bezig met de bouw van een werkend model van een vonkzender zoals je die in begin 20e eeuw had. Uiteraard gaat er geen antenne aan.

Maar nu ben ik op zoek naar messing of koperen bollen, of messing/koper bouten met een bolle kop. Daar wil ik de vonkbrug van maken. Momenteel heb ik verzinkt stalen bouten als vonkbrug, maar daar zit binnen een paar minuten 'n gat in gebrand. Vervolgens ontstaat er een hotspot en produceert de brug veel licht maar valt de oscillatie vrijwel weg.

Heeft iemand een idee waar ik die bollen zou kunnen krijgen? Diameter tussen 1 en 3cm.

Edit: al gevonden! 5 bronzen ballen voor 5 chinese dollar inclusief verzendkosten.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Hopelijk geen plastic met een 20 micron bronzen laagje?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Tsja, dat zullen we vanzelf zien. Er staat 'Solid brass' en als ze niet daadwerkelijk van brons/messing zijn, vraag ik m'n geld terug.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
evdweele

Overleden

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 10 november 2016 10:09:52 schreef Ledlover:

Maar nu ben ik op zoek naar messing of koperen bollen, of messing/koper bouten met een bolle kop. Daar wil ik de vonkbrug van maken.

https://knupfer.info/shop/index.php/deutsch/kugeln-ventilkugeln/lochku…

@ledlover: kleine schroefjes, kleine sleuteltjes, kleine veertjes, ... eerst bij Knupfer kijken. Bijna zeker dat hij het heeft.

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op donderdag 10 november 2016 12:12:33 (17%)

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 10 november 2016 11:33:08 schreef evdweele:
Is een messing meubelknop bruikbaar? Weijntjes hang- en sluitwerk

Zeker geschikt, werd zelfs in een anekdote over zendamateurisme in 1910 genoemd.

@ Buckfast: precies wat ik nodig heb, bedankt. Modelbouw... Ik ga de lokale modelbouwzaken eens bezoeken.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Dit topic is gesloten