[GIP] hulp bij kippenluik

Dit wordt zo een raadspelletje. Je zou het kunnen weten omdat je een opleiding gedaan hebt.

Maar, op de as van een potmeter zit normaal een knop, met een schroefje vast.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 27 november 2016 18:07:52 schreef flipflop:
Dit wordt zo een raadspelletje. Je zou het kunnen weten omdat je een opleiding gedaan hebt.

Maar, op de as van een potmeter zit normaal een knop, met een schroefje vast.

Ja, en wat ben ik ermee, wetend dat er op een as van een potmeter een knop en schroefje zitten?

@pa3gws
Voor zo'n GIP krijg je maar iets van een half jaar de tijd, ga je nu echt verwachten dat iemand de laatste dag ineens het licht ziet en iniatief gaat tonen :p

Hubie

Special Member

Duidelijk een PANIEK REACTIE van de TS, en het moet OVERMORGEN klaar ZIJN.

Mss had je wat eerder kunnen BEGINNEN.??

Ja,ok, dat is een flauwe opmerking ;-) ;-)

Op 27 november 2016 18:09:34 schreef IanDb:
Ja, en wat ben ik ermee, wetend dat er op een as van een potmeter een knop en schroefje zitten?

OMG..... je zoekt toch iets bereikbaars om op die as te bevestigen??!!

Maar ehm, doe het jaar nou maar gewoon over. Dit is 100% kansloos om in 1 dag aan het werk te krijgen. Je hebt nog lang niet alle materiaal in huis. Conrad levert ook niet binnen een dag, niemand doet dat. En je hebt geen snars benul van waar je mee bezig bent. Ik zeg het maar gewoon, voor voorzichtig doen is het te laat.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
pa3gws

Golden Member

@ DK
Ik vrees van niet.
Nog 1 poging vergelijk eens een poelie met een potmeterknop.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 27 november 2016 18:10:13 schreef DK:
@pa3gws
Voor zo'n GIP krijg je maar iets van een half jaar de tijd, ga je nu echt verwachten dat iemand de laatste dag ineens het licht ziet en iniatief gaat tonen :p

mijn school begint op 1 september, we krijgen onze gip opdracht 2 weken na het begin van het school jaar, we zijn nu bijna december, waar zie jij de 6 maanden?

Oh sorry hoor, ik ben niet degene die 10 weken werk in 48 uur probeert te doen :)

Op 27 november 2016 18:18:17 schreef DK:
Oh sorry hoor, ik ben niet degene die 10 weken werk in 48 uur probeert te doen :)

dat probeer ik ook helemaal niet hoor? alles is af, men reed contacten, timer etc staan allemaal op punt, ik moet alleen nog maar het touw laten oprollen via de motor..

Op 27 november 2016 18:14:47 schreef pa3gws:
@ DK
Ik vrees van niet.
Nog 1 poging vergelijk eens een poelie met een potmeterknop.

Ja, kijk.. ik zie GEEN vergelijking tussen de knop van een potmeter en een poelie?

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

En hebben jullie allemaal al gezien dat de as een halfe ring is? en niet gewoon helemaal rond? niet zomaar elke poelie past daar op en een potmeter knop zeker niet..

Op 27 november 2016 18:21:31 schreef pa3gws:
Ik geef het op. :-p

Ja oke.. vind je jezelf nu duidelijk? kan je niet gewoon zeggen wat je bedoelt? Je bent geen leerkracht he? Dit forum is gemaakt om mensen hun problemen optelossen en niet om kinderachtige raadseltjes te maken..

Op 27 november 2016 18:21:44 schreef IanDb:
En hebben jullie allemaal al gezien dat de as een halfe ring is?

waar? Die link die je gaf is die as gewoon rond 6mm met aan 1 kant een half mm'tje afgefreest

pa3gws

Golden Member

En tevens is het de bedoeling dat je zelf de grijze massa in beweging zet dat hoeven wij niet te doen.
Met een beetje nadenken en wat vindingrijkheid was je er al lang uit geweest.
Maar je wacht blijkbaar op een hapklare oplossing.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Hout. Gat. Lijm. Gaatje. Touw. Knoop in touw.

Of plakband en een potlood.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
pa3gws

Golden Member

Op 27 november 2016 18:26:28 schreef Ledlover:
Hout. Gat. Gaatje. Lijm. Touw.

Of plakband en een potlood.

Maak het nou niet te moeilijk. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
GJ_

Moderator

eerste hit "modelbouw liertrommel"
http://www.modelbouwshopnederland.nl/c-3622289/liertrommels/

Op 27 november 2016 18:22:59 schreef IanDb: Dit forum is gemaakt om mensen hun problemen optelossen en niet om kinderachtige raadseltjes te maken..

Eeeh, je vraag staat bij schoolvragen. Dit forum is in ieder geval niet bedoelt om je huiswerk door anderen te laten maken. Je reageert zo snel dat ik de kans erg klein acht dat je ook daadwerkelijk hebt gezocht en nagedacht. Je moet er bij huiswerkvragen toch echt zelf wat voor doen.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 27 november 2016 18:22:59 schreef IanDb:
[...]

Ja oke.. vind je jezelf nu duidelijk? kan je niet gewoon zeggen wat je bedoelt? Je bent geen leerkracht he? Dit forum is gemaakt om mensen hun problemen optelossen en niet om kinderachtige raadseltjes te maken..

Lees dan een keer de regeltjes voor schoolvragen er op na. In principe zal de oplossing nooit op een presenteerblaadje aangeboden worden. Hoe erg je tijdsdruk ook is.

Een GIP krijg je ruim op tijd. Ik denk niet dat je het tegendeel kan beweren. Een GIP weerspiegeld normaal wat je geleerd hebt en het leert je zelf oplossend te denken. Voor en nadelen afwegen, bruikbaarheid, haalbaarheid en dan beslissingen nemen. Begin je ruim op tijd, dan heb je ook tijd om een keer met de kop tegen de muur te lopen en een ander spoor te bedenken. Het tegen de muur lopen kan je gerust mee opnemen in je GIP. Nu zal je ook tegen de muur lopen maar door je laattijdig hulpgeroep. Zelden dat dit nog tot een bruikbare oplossing leidt of is het in dit geval eerder lijdt?

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op zondag 27 november 2016 18:35:12 (29%)

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 27 november 2016 18:20:49 schreef IanDb:
Ja, kijk.. ik zie GEEN vergelijking tussen de knop van een potmeter en een poelie?

Niet? Hmm, ik wel. Ik zie een rond gat wat op een ronde as moet (net als een poelie). Ik zie een materiaal waar je weer makkelijk iets aan kunt bevestigen, lijmen, boren, whatever. Veel knoppen hebben een flens aan een kant (net een poelie!).
Als je geen pasklare oplossing hebt, moet je iets pasklaar maken.

En... je hebt nog 1 hele dag, dus super-deluxe zal het niet meer worden. Maak het zo goed als mogelijk in die ene dag, dan kun je tenminste iets laten zien wat beweegt, en dat laat zien dat je alle andere zaken goed werken (die heb je al af tenslotte, ahum). Desnoods het touwtje direct op de motor as bevestigen, da's tenminste iets.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Je kan iets 3D printen die op je as past of het touwtje rechtstreeks proberen vast te maken op de as bv. via een snelbinder tiewrap, een stukje krimpkous,...

[Bericht gewijzigd door steve04 op zondag 27 november 2016 20:21:12 (17%)

evdweele

Overleden

Op 27 november 2016 17:40:39 schreef IanDb:
Het moet overmorgen af

Ben je dan niet gewoon een paar maanden te laat begonnen met erover na te denken?
Die opdracht is vast niet afgelopen vrijdag om 2 minuten voor 5 aan je gegeven.

Snaartrommel op de motor waar je het touw in vastmaakt en klaar.
Moet je alleen nog iets bedenken zodat de motor op tijd stopt bij het af- en weer opwinden.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 27 november 2016 19:10:02 schreef steve04:
...bv. via en snelbinder...

Die gaat ie vast niet snappen :-) (duurde bij mij trouwens ook even voor het kwartje viel)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tiewrap

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein