Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

Shiptronic

Overleden

Je vergeet de elco's in de voeding , die kunnen kortstondig heel veel vermogen leven, meer dan wat je via het net aanvoert :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Thevel

Golden Member

Zegt de een tegen de ander: heb geen stopcontact in de buurt van mijn audio-installatie zitten, koste €31.950,00 om het op te lossen.
Zegt de ander: dat is een dure installateur om een stopcontact aan te leggen.
Zegt de een: nee hoor ik heb het opgelost met een lang kabeltje :) :)

High met Henk

Special Member

Voor 25k los ik het ook op.
Laat madame elektricienne voor 2k een nieuwe wcd plaatsen
Koop dat kabeltje van 1.5 m

Enne steek 3 k in mijn zak

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Het valt wel mee eigenlijk, wordt gratis verzonden.

EricP

mét CE

Oplichting? Je bedoelt gewoon dat jouw installatie niet voldoende dynamiek heeft om het verschil te horen?

'k Zou 'm wel willen kopen, maar er zit een verkeerd stekkertje er aan. Past niet in mijn stopcontact ;-(.

EricP

mét CE

Tsja, hoeveel dynamiek heb je nodig. Een dB of 1000?

Nee joh. Volgens iemand die er heel erg veel verstand van heeft slechts 120dB.

Thevel

Golden Member

Op 18 december 2016 18:27:13 schreef Djenn:
Het valt wel mee eigenlijk, wordt gratis verzonden.

Valt inderdaad mee, je hebt iig stekers aan de kabel.
Bij Deze betaal je alleen de kabel. :)

dan neem je toch wel een voorversterker 33.000 euro https://berlin-hifi.de/ONLINESHOP/Verstaerker/Vorverstaerker/Ayon-Audi…

eind versterker erbij 59995 euro ( per stuk = mono)
https://berlin-hifi.de/ONLINESHOP/Verstaerker/Endverstaerker/Ayon-Audi…

maar wel gratis verzending...

Wordt met speciaal vervoer gebracht, die dingen wegen 65 kilo per stuk. Wel een beetje krenterig dat er voor die 59995 euro geen kastje omheen kon.

Op 18 december 2016 23:01:14 schreef Hoeben:
Zouden die echt van die versterkers verkopen? Zouden er echt klanten voor zijn?

Ja die zijn er en zelfs meer dan je zou verwachten.

Jinny

Golden Member

Mensen voor wie geld geen rol speelt, maar wel de uitstraling...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
High met Henk

Special Member

hmm ik speel nog steeds met de gedachte om actieve speakers te nemen met een 4 weg systeem.
Dan daarheen 4x een databus te sturen die direct een DA ingaat en meteen de eindtrappen instuurt.
Dan als "voortrap" een A/D converter en een DSP die dan de filtering en fasedraaiing regelt. Dan kun je daar namelijk alles recht trekken.

Maar helaas zitten er maar 24 uur in een dag...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Thevel

Golden Member

Op 18 december 2016 21:25:09 schreef Peter112:
dan neem je toch wel een voorversterker 33.000 euro https://berlin-hifi.de/ONLINESHOP/Verstaerker/Vorverstaerker/Ayon-Audi…

eind versterker erbij 59995 euro ( per stuk = mono)
https://berlin-hifi.de/ONLINESHOP/Verstaerker/Endverstaerker/Ayon-Audi…

maar wel gratis verzending...

We hebben best wel wat voorbij zien komen in dit topic maar bijna 60.000€ voor een mono buizen eindtrap is wel echt bizar..

Kan wel snel geleverd worden zie ik :)

mel

Golden Member

Ik heb zoiets wel eens gemaakt voor 60 euro...(ouwe rotzooi hergebruikt, alleen de trafo was nieuw :) )

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
High met Henk

Special Member

't ding duwt wel 75 W. Das wel respectabel.

Maar dan nog rechtvaardigt het IMO niet die prijs.
Zeker neit als je de veroudering van de buisjes meetelt. Wil je die cijfers blijven halen, zul je elk jaar/elke 2 jaar iig de eindbuizen moeten vervangen...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
EricP

mét CE

Wil je die cijfers blijven halen, zul je elk jaar/elke 2 jaar iig de eindbuizen moeten vervangen...

Nee joh... Dan zijn ze net 'ingespeeld'.

Alhoewel ik de kreet nog steeds nergens op vind slaan, kan ik me er bij buizen in tegenstelling tot bij halfgeleiders wel weer wat bij voorstellen.

Er komt dan ook weer een moment dat ze 'uitgespeeld' zijn. Maar daar hoor je niemand over :)

Semtexx

Golden Member

Die van Berlin-Hifi zijn volgens mij helemaal de weg kwijt, en hun clientele nog meer.

Ik denk dat ik het nog een stapje hogerop zoek. Want al die gouden kabels heb je natuurlijk niks aan, als de kolencentrale gewoon gietijzeren turbines heeft. Dat vervuilt het klankbeeld.

Ik denk dat ik dieselgenerators ga leveren met hardvergulde generatoren, dieselmotoren met roetfilter, NOx kat, AdBlue, en nog al wat voor gekkigheid.

Gemonteerd op een frame van puur 100% OFC koperbuis.
Afgewerkt met lak op waterbasis, om de vrije ionen niet onrustig te laten worden.

He-le-maal de weg kwijt...

Op wat voor apparatuur zijn de meeste opnames opgenomen? Daar was toen ter tijd niets audiofiels aan.

Op 19 december 2016 12:40:27 schreef Semtexx:
Op wat voor apparatuur zijn de meeste opnames opgenomen? Daar was toen ter tijd niets audiofiels aan.

Tape. Ik heb hier nog wat wow- and fluttermeters liggen, en vervormingsmeters. Dat ze die meters maakten zegt genoeg.

Wat is het doorlaat frequentie spectrum van hoorapparaatjes ?

When all else fails, there is always my big hammer...

Dit topic is gesloten