Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

Thevel

Golden Member

Maar bij 8 ohm zijn ze langer onderweg en kun je dus langer genieten van het geluid... :P

Heb ik wel eens geprobeerd met een 800 Ohm speaker, een nummertje Hazes duurde dan 3 kwartier :)

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 20 december 2016 18:24:02 schreef Thevel:
[...]Heb ik wel eens geprobeerd met een 800 Ohm speaker, een nummertje Hazes duurde dan 3 kwartier :)

Mooi alternatief voor waterboarding ?

Op 19 december 2016 22:28:05 schreef Tidak Ada:
[...]
@Ohm-pi:
EDS, is dat Electric Discharge Spark?

Mijn toestenbord is stuk.

Op 20 december 2016 14:15:17 schreef Peter_dtn:
waarom zou je niet op water kunnen rijden? Varen doen ze er ook op.. Als het maar niet te diep is.. ;-)

Snap ik ook niet. Jezus liep gewoon over water.

pa3gws

Golden Member

Op 20 december 2016 18:24:02 schreef Thevel:
een nummertje Hazes duurde dan 3 kwartier :)

Was dat met of zonder het geestrijke vocht uit Zoeterwoude. >:-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Jullie zetten alle audiofielen voor aap en nemen ze niet erg serieus. Jammer want hun veel te dure spulletjes die, technisch gezien, de plank volledig mis slaan, zien er wel super mooi uit!

Zo'n hypocriete interconnect is natuurlijk een veel mooier gezicht dan een zwart Golden Note kabeltje van 1,99 uit een blistertje.
Het oog wil ook wat. Zeg nou zelf, al die exotisch ogende bakken zien er gewoon raar uit zonder bling-bling touwtjes er tussen. Zulk mooi ogend spul is toch ook wat waard? Wat maakt het uit als je geen verschil hoort als je zoveel verschil ziet. Laat ze toch......

Als ik er verstand van had dan had ik het zelf wel gedaan.
Thevel

Golden Member

Het oog wil ook wat.

Dus een 1,5m kabeltje mag dan gewoon €61.00,00 kosten omdat het er zo mooi uitziet :)

Van mij wel. Het voordeel tov gewone sierraden is dat deze kabels nog een funktie hebben.

Leuk voor de trouwdag van je vrouw. Geef haar een interconnect voor om haar hals en maak van het stuk wat over is een bijpassend polssierraad en de connectors voor aan haar oorlel.

Als ik er verstand van had dan had ik het zelf wel gedaan.

Wat een heerlijk topic, vooral die onzin links :-) helemaal gelezen :?

EricP

mét CE

Jullie zetten alle audiofielen voor aap en nemen ze niet erg serieus. Jammer want hun veel te dure spulletjes die, technisch gezien, de plank volledig mis slaan, zien er wel super mooi uit!

Dat kan allemaal wel zijn, maar verkoop het dan als 'ziet er mooi uit' en maak jezelf niet volkomen belachelijk met allerlei vage claims - die vaak op geen enkele manier met bewijs gebaseerd op natuurwetten te staven is.

Hetzelfde met een ring die bij de juwelier in de etalage ligt... Dik 5k€. Nou, denk ik dan... Het glimt mooi. Maar ook voor €50 had ik 'm niet willen hebben (nou ja, voor de handel dan... het platina is vast meer waard :) ).

Hubie

Special Member

Hetis eigenlijk heel erg simpel.

Stel:Ik bulk van het geld en wil mijzelf een duur cadeau aanschaffen.( Zuiver hypothetisch natuurlijk want ik ben zo arm als een kerkrat ;-) )
Ik ga voor een Rolex horloge met platina kast en ingelegde diamanten.Daar hangt uiteraard een prijskaartje aan van pak hem beet 2 ton.
Ik krijg daar een certificaat bij en weet dat dit een stukje Zwitsers vakmanschap is waar platina en diamanten in verwerkt is,dus ik neem genoegen met het prijskaartje.
Dan weet je wat koopt.

Bij die audiofools ligt dat toch wel even anders,die weten niet wat ze kopen.
Die denken,het is extreem duur dus moet het wel extreem super klinken.

High met Henk

Special Member

Op 20 december 2016 18:31:45 schreef ohm pi:
[...]Mijn toestenbord is stuk.

Is het nu dan niet tijd voor een high end toetsenbord, met
- 24 karaats vergulde contacten in een vacuumkamer welke onder cryogene temperaturen gemaakt is,
- soft touch toetsen met hydraulische demping erin
- zilveren USB kabel, want bij wireless kan er storing optreden
- zilveren traces op de PCB
- RVS lineaire geleiders met hoogwaardige lagers voor de lineaire beweging van de toetsen.

SHIT ik heb WEER een markt weggegeven...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Nou Henk, op het zilveren kabeltje na vind ik het wel een aantrekkelijke spec voor een toetsenbord. Ik heb er wel oren naar, het zal vast heerlijk wegkloppen.
Het klinkt verder echt niet overdreven. Toetsenbord is veel belangrijker instrument dan speakerkabels.

Als ik er verstand van had dan had ik het zelf wel gedaan.

Op 23 december 2016 07:10:38 schreef EricP:
[...]Dat kan allemaal wel zijn, maar verkoop het dan als 'ziet er mooi uit' en maak jezelf niet volkomen belachelijk met allerlei vage claims - die vaak op geen enkele manier met bewijs gebaseerd op natuurwetten te staven is.

Hetzelfde met een ring die bij de juwelier in de etalage ligt... Dik 5k€. Nou, denk ik dan... Het glimt mooi. Maar ook voor €50 had ik 'm niet willen hebben (nou ja, voor de handel dan... het platina is vast meer waard :) ).

dat vind ik nu dus ook.
als een geowon kabeltje 2.99€ kost, maak dan een mooi uitziend kabeltje met van dat geweven touw rond, schone connectoren... en vraag er 10-15€ voor. dan is je productiekost toch gedekt, maak je zelf wat winst en koopt de klant waar naar geld.
maar om daar nu +1000€ voor te vragen en letterlijk een hoop onzin te verkopen om te klant te misleiden, dat is gewoon fraude.

bij die juwelier ligt het anders. als ze daar een platina horloge verkopen met diamanten in en dat horloge kost 50 000€, dan betaal je die dure uitzonderlijke metalen.
maar dat diezelfde juwelier een in china gemaakte ijzer horloge met een laagje messing erover (zodat het ook blinkt als goud), dan onzin gaan verkopen dat ze in de ruimte is gemaakt in vacuum, van speciale maanstenen, de batterij opgeladen werd met zuivere cosmische stralen en daar dan 50 000€ voor vragen, dat is fraude want is de grootste onzin

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
High met Henk

Special Member

@tfteetje,

misschien blijf ik ook toch wel een beetje een engineer.. Ik kan gewoon geen onzin specs bedenken..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 23 december 2016 08:23:42 schreef fcapri:
[...]

en daar dan 50 000€ voor vragen, dat is fraude want is de grootste onzin

dit is geen fraude, wel duur maarre

http://www.rmsothebys.com/tv16/duemila-ruote/lots/1966-ferrari-275-gtb…

gr A

dat is een kwestie van vraag en aanbod

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 20 december 2016 14:15:17 schreef Peter_dtn:
waarom zou je niet op water kunnen rijden? Varen doen ze er ook op.. Als het maar niet te diep is.. ;-)

Varen kan altijd hoor. We hebben gewoon water in de kanalen en rivieren gedaan omdat het zand anders zo stoft als er een boot voorbij komt.

joopv

Golden Member

Op 23 december 2016 07:46:03 schreef High met Henk:
[...] Is het nu dan niet tijd voor een high end toetsenbord, met
..

Ik heb enkele jaren geleden een IBM model M keyboard op eBay verkocht voor 220 euro. (dat kwam uit de afvalbak van de zaak :) )

Op 23 december 2016 11:08:54 schreef joopv:
[...]
Ik heb enkele jaren geleden een IBM model M keyboard op eBay verkocht voor 220 euro. (dat kwam uit de afvalbak van de zaak :) )

Ik heb nog een flinke bak ouwe zooi. Dus toch nog even op ebay zetten?

Ik denk dat dit soort oude troep overal wordt weggegooid? Hoe weet je nou of iets nog waarde heeft?

Simpel, voer het typenummer in op Ebay.

Hier zie je bijvoorbeeld het bovengenoemd toetsenbord :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2060353.m570.l13…

[Bericht gewijzigd door Knustelsmurf op vrijdag 23 december 2016 12:35:06 (70%)

Het meeste is gewoon ouwe troep van matige kwaliteit. Maar een zwaar, mechanisch toetsenbord zoals de IBM M is een mooi stuk 'gereedschap' en behoudt z'n waarde. Vergelijk het maar met Weller soldeerbouten.
Zelfde zie je met speakers. Honderden goedkope rommeltjes, en de goeie blijven waarde houden.
Daarnaast heb je verzamelaarswaarde... Maar dat is heel wat onvoorspelbaarder.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
maartenbakker

Golden Member

Op 23 december 2016 12:28:49 schreef Hoeben:
[...]
Ik heb nog een flinke bak ouwe zooi. Dus toch nog even op ebay zetten?

Ik denk dat dit soort oude troep overal wordt weggegooid? Hoe weet je nou of iets nog waarde heeft?

Opzoeken op ebay... Model M keyboards zijn uit de PS/2 tijd dus of je die nog erg vaak in het afval ziet? Het zijn wel goede keyboards zolang ze werken opzich, zelfs al is de constructie eigenlijk een beetje eco.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten