Opruiming elektronica'verzameling' Deel 2

Dit topic is gesloten

pietplof

Golden Member

Tidak Ada; de door aangeroepen UE( UweEdele wordt bedoeld neem ik aan) heeft diep nagedacht maar komt niet verder dan de volgende schamele/bescheiden oprisping.

De novalplug die aan de achterzijde in de transceiver van Yeasu ( FT 101zd) moet zijn aangebracht alvorens het ding kan functioneren, was tijdens de een na laatste Deurne sessie niet aanwezig. Ligt dat ding daar nog ergens? Wellicht bij die mevrouw die mij èn de genoemde transceiver èn de Tek 475 heeft verkocht.

Verder gaat mijn bijzondere belangstelling uit naar apparatuur waarvan eenieder vindt; , wat moet ik daar nou mee" ?

Tenslotte nog een plezierig verblijf in Deurne en de hartelijke groeten aan de collegae.
Rijd veilig terug.

festina lente

Ik kwam er net achter dat ik vandaag wat vergeten ben.....
Excuses voor het niet komen opdagen. Erg druk geweest de laatste paar dagen en ik heb er gewoon helemaal niet meer aan gedacht.

Ook ik moet mij verontschuldigen vanwege een niet gemeldde afwezigheid.

In mijn geval is een griepje de dader...

Het gaat gelukkig weer wat beter.

Job
[Cyrano]

pietplof

Golden Member

Het is opvallend dat de aanwezige collegae in Deurne die bij voorgaande sessies hunne aankopen breed tentoonstelden nu helemaal niets laten zien.
Was de deur op slot en ging het festijn niet door?
Was er wellicht niets meer te verkrijgen?
Of heeft een van onze geachte leden een overdonderend bod uitgebracht op de gehele voorraad en zijn de anderen verdrietig huiswaarts gekeerd.
Het is tenslotte ook mogelijk dat het thuisfront de kerstzaterdag wel genoeg vond en vervolgens de beide resterende kerstdagen heeft geclaimd en wij morgen op de hoogte gesteld worden van de gescoorde spullen.

festina lente
Jinny

Golden Member

Ofwel, onze Pieter is nieuwsgierig...... :)
Ik heb een bosje zooi mee genomen, en tzt zal ik eea ten toon stellen.
Weinig spannends bij overigens...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Schimanski

Golden Member

Achteraf gezien was de dag voor kerst een ongelukkige keuze. Veel heren werden door hun dames meegetroond naar de winkels t.b.v. kerstinkopen en moesten Deurne voorbij laten gaan of kwamen pas later aan. Al met al dus niet zoveel bezoekers als we gewend zijn van voorgaande zaterdagen.
's-Ochtends gestart met 2 bezoekers maar in de loop van de ochtend kwamen er gelukkig nog wat meer mensen bij. Uiteindelijk een totaal van 11 bezoekers.

Al die mensen die er niet waren hebben wel Tidaks heerlijke uiensoep met stokbrood en rookworst moeten missen.

Ik heb met Desiree de agenda eens doorgenomen en we kwamen tot de conclusie dat we in Juni en/of Juli weer wat gaan plannen (11 maart Rosmalen, April/Mei pasen, pinksteren en privé afspraken).

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Tidak Ada

Golden Member

Aangezien Rudolf het rendier mij op zijn tochten heeft meegenomen, ben ik nog niet tot het catalogiseren van mijn verworvenheden gekomen. Die zijn overigens nauwelijks het tonen waard

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pietplof

Golden Member

Jaaa Jinny, gewoon nieuwsgierig.
Vandaag was ik, heel even, in mijn werk/hobbyruimte en werd geconfronteerd met enkele apparaten die ik bij de diverse bezoeken aan Deurne heb verworven; en zodoende.

festina lente

Ik was er ook pas net na de middag. Maar dat was door het vaste bezoekje aan mijn (zieke/invalide) vader elke zaterdag ochtend.
Bij mij ontbreekt helaas nog een partner, dus ik heb de hele kerst doorgebracht met experimenteren en solderen aan wat schakelingen. :-p

Zelf had ik geen spaeciale wensen in gedachten waar ik naar op zoek was. Dus mijn buit bestaat alleen uit een klein bakje met wat standaard onderdeeltjes die ik nog niet had.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
pa3gws

Golden Member

@Schimanski
Nog wat leuks gekocht bij Baco vandaag. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
pietplof

Golden Member

Wa's dat nou, gaat ie vreemd?

festina lente

Na een tijd lang deze topic gevolgd te hebben ook maar eens een bezoek gebracht daar.
Iets te vroeg aangekomen (was nog niemand) was ik toch wel verrast over de hoeveelheid materiaal.

Wat verlooppluggen meegenomen N-connector naar diverse andere aansluitingen.
Een schotel rotor die tot mijn grote vreugde ook 360 graden kan draaien.
Die is mooi voor de velddagen (sat werken).
En een vage audio versterker die ik als test versterker op de werktafel heb staan.

En een hele hoop andere dingen waar ik nu spijt van heb ze niet heb meegenomen.
Dus ik schrijf mij maar alvast in voor de volgende keer : )

We konden helaas niet lang blijven ... kerst boodschappen doen...
Een uur later thuis dan beloofd ... maar met een doosje dat viel weer mee.

Schimanski

Golden Member

Wa's dat nou, gaat ie vreemd?

Nee, dat heet vergelijkend warenonderzoek...

Op 28 december 2016 20:22:33 schreef pa3gws:
@Schimanski
Nog wat leuks gekocht bij Baco vandaag. ;-)

ja, Arduino Nano en LM2596 printjes gekocht en gesnuffeld tussen de rest. Er zijn veel leuke radioamateur gerelateerde ontwerpjes op basis van de Nano. Ik heb gisterenmiddag meteen de ontwikkelomgeving geïnstalleerd en de Nano eraan geknoopt. Dat was mijn eerste kennismaking met het Arduino platform, ik vind het leuk spul.

Het duurde wel even voordat ik de communicatie tussen USB en Nano voor elkaar had. Win-7 vrat de FTDI driver niet, toen ik dat voor elkaar had werdt de Nano niet gezien. Ik bedacht toen; als je een Nano kloon gebruikt, haal dan ook de driver uit China... ;). De Nano heeft een FTDI kloon (CH340 chip). Na installeren van een CH340 driver werkte het. De eerste "Hello World" variant was daarna een eitje.

Maar... geef volgende keer even een gil als je me ziet lopen, ik had je graag even ontmoet.

edit: Ik keek even in je CO profiel en zag daar jouw homepage. Ik heb dus een tijdje achter je gereden, groen autootje met audioservicedelft.nl op de achterruit. We kwamen gelijk aan bij Baco en jij had de YL (of XYL) ook meegenomen.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
pa3gws

Golden Member

klopt dat groene autootje was ik samen met de XYL we waren een dagje op stap en als ik in de buurt ben dan altijd even bij Baco snuffelen.
Ik meende bij Baco een bekend gezicht te zien maar was niet zeker.
En in de auto op de terug weg viel het kwartje pas. :-)
Volgende keer meld ik mij natuurlijk.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik zou graag in contact willen komen met desiree heb een klein vraagje aan haar.
Wie heeft een email adres voor mij
Graag via PM

Het mag ook iemand anders zijn
Voor onze hobbyclub hebben wij belangstelling in stroken printplaat voor de scheepsmodelbouw
Hopelijk kunnen we in contact komen met iemand die ons kan helpen

Ik weet niet wat je precies bedoeld met "stroken printplaat" maar bij bungard.nl kun je bijna alle maten bestellen. Goede shop en snelle levertijden.

P.s geen aandelen, gewoon advies uit eigen ervaring.

I love it when a plan comes together !
Hugo Welther

Moderator

Op 21 januari 2017 18:28:56 schreef rfhead:
Het mag ook iemand anders zijn
Voor onze hobbyclub hebben wij belangstelling in stroken printplaat voor de scheepsmodelbouw
Hopelijk kunnen we in contact komen met iemand die ons kan helpen

Wat er nog lag aan blanco printplaat is in 2016 wegens ruimte gebrek afgevoerd naar de oud metaal boer.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

@ Ritmeester
Bedankt voor de tip zal daar eens kijken
@ Hugo
Dat is heel erg jammer want bijna nergens kan je nog stukken 'dump'print vinden voor betaalbare prijzen.

@rfhead:
Mijn PM niet gezien? :O
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Op 21 januari 2017 20:25:01 schreef rfhead:

Dat is heel erg jammer want bijna nergens kan je nog stukken 'dump'print vinden voor betaalbare prijzen.

Jawel hoor. bij Radio Twenthe in Den Haag hebben ze stukken van 60 x 60 voor 2 euro 50.

Hubie

Special Member

Op de radiobeurs 11 maart in Rosmalen.
Staat altijd een mannetje met hele pakken blanco print.
Kost werkelijk 2 x niets. (nou ja,bijna niets dan) ;-)

pa3gws

Golden Member

@rfhead
Als ik mij niet vergis heb ik hen nog gezien bij Baco in IJmuiden en bij Boonstra Elektronika in leeuwarden.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
bprosman

Golden Member

@Hugo,

Ligt er als je binnenkomt rechts achterin nog wel dat blanko (koperloze) glasvezelspul ? Daar heb ik de volgende keer wel (weer) interesse in.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

@ allen bedankt en ga hier en daar eens kijken voor print spul
Vroeger kon je dit overal kopen maar omdat de printproductie nu in china is blijft er geen afval stuk over in Nederland :(
Maar blanke print zonder koper mag ook :)

Dit topic is gesloten