Rosmalen 2017 elektronica vlooienmarkt

bprosman

Golden Member

Ik heb hier nog een werkende Hameg HM203 staan (zonder probes) op "over". Is daar belangstelling voor ?
Wil die wel naar Rosmalen brengen aangezien "Chuckie" zn rondje al gedaan heeft (toch?)
Enige wat er mist is een "dekseltje met pijltje" op een van de knoppen.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Sine

Moderator

Dat is natuurlijk erg welkom Bram, meetapparatuur doet het altijd goed.

rbeckers

Overleden

@bprosman
Welke versie van de HM203?
Er zijn iets van 7 hoofdversies en ook versies met korte of lange nalicht fosfor.

bprosman

Golden Member

Zal zo even een foto maken.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Wat is het hier "rustig" voorafgaande van de beurs, zitten jullie allemaal stiekem je "wish" list bij te werken? :)

Tidak Ada

Golden Member

Op 3 maart 2017 19:25:51 schreef bprosman:
Zal zo even een foto maken.

Is de ontwikkelaar op of is de film gesluierd? >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
chuckie

Honourable Member

@Stan-man
Valt wel mee, een paar dagen voor de beurs wordt het op het topic meestal ook drukker...
En wij van het beursteam zijn er zowieso al druk mee.

@allen
We zitten goed in de de meetapparatuur dit jaar, Jeroen, Sine en ik zijn al bezig geweest alles te sorteren en prijzen (zeer gunstige prijzen) dus het loont om direct naar de CO stand te komen.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
bprosman

Golden Member

Is de ontwikkelaar op of is de film gesluierd?

Nou... meer de Alzheimer light die me af en toe parten speelt.
In 1991 nog gecallibreerd, altijd droog en binnen gestaan :+

[Bericht gewijzigd door bprosman op maandag 6 maart 2017 18:44:02 (16%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

We zitten goed in de de meetapparatuur dit jaar,

//Offtopic. Iedereen zal wel lachen maar bovenaan mijn lijstje staat een zelfbouw "bench versie" van een "doorpieper". Beetje robuuste versie, dus eens snuffelen voor een leuk schema'tje.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
chuckie

Honourable Member

Toevallig was ik daar gisteren ook mee bezig.
Ik heb hier nog een zelfbouw kitje van Velleman staan, een signal injector/tracer.
Was gisteren in de heap materialen achter aan het zoeken naar een geschikt kastje om in te bouwen.
Zal in Rosmalen wel zoeken, ook wil ik de 2 potmeters vervangen voor kleinere (want moet in een zo klein mogelijk kastje).

Dus ik vind het zo gek nog niet...

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
High met Henk

Special Member

doorpiepers... Hmm die kom ik elk jaar wel tegen voor de CO stand: je bied iets ULTRA goedkoop aan en dan NOG gewoon de helft bieden en maar door blijven piepen dat hij het niet meer waard vindt: nou dan laat je het toch liggen???
maar nee: vooral door blijven piepen!!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
blackdog

Golden Member

Hi,

Doorpiepers...
Is jullie multimeter stuk? *grin*

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
bprosman

Golden Member

Is jullie multimeter stuk? *grin*

Ja :-(. Trafo 220-24 per ongeluk verkeerdom aangesloten en toen de "pieper" er op :-(. Nu was het maar een "Aldi'tje" van een tientje.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Jeroen

Moderator

Mocht iemand het gemist hebben, dit jaar hebben we een fotowedstrijd in Rosmalen:

Doe mee met onze prijsvraag op de Radio Vlooienmarkt in Rosmalen!

ik ga ook naar Rosmalen komen. Is mijn eerste keer.

Ik zou graag wat onderdelen willen vinden om mijn CO voeding verder te bouwen.
Hebben jullie hints over waar ik het beste bepaalde zaken vind?
ik denk dan aan een transfos, bufferelcos, gelijkrichters, kastjes
Loont het om ook naar transistoren/weerstanden op zoek te gaan, of bestel ik die beter gewoon bij een internetwinkel?

Groeten
Joram

LetterHenk

Golden Member

Kleine onderdelen zijn online natuurlijk handiger te kopen en liggen een dag later op de mat. Maar Rosmalen is voor mij toch vooral een leuk uitje, als ik wat kan scoren is het meegenomen.

Je gaat er zeker vinden wat je zoekt. Gewoon lekker een beetje de paden afstruinen met een boodschappenlijst en je hoarderhand in bedwang houden :) (of niet natuurlijk :+ )

Action expresses priorities LH
bprosman

Golden Member

Elco's haal ik meestal bij Quakkelstein, staan meestal helamaal achterin in het midden. Ouder echtpaar met hondje.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Vorige 'Rosmalen' een paar ringkerntrafo's gekocht. Isolatie zat los. Let op, is vrij duur dat goed te repareren (speciale tape).

mel

Golden Member

Piet Quakkelstijn is ook al aardig op leeftijd..
@pbrosman, als je Piet en Miep ziet, doe ze dan de groeten van mij
(vroeger was ik in Vlaardingen daar kind in huis.Ik kocht letterlijk alles.Zelfs het huis wat ik toen gekocht had, was van hun geweest :+ )

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
bprosman

Golden Member

Is HTF (Lucien) morgen ook van de partij ? Ik zie zijn webshop gesloten wegens ziekte.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Sine

Moderator

Voor wie niet elke dag op de frontpage kijkt ...

We hebben dit jaar GEEN prijsvraag, maar een foto wedstrijd :)

https://www.circuitsonline.net/nieuws/214/doe-mee-met-onze-prijsvraag-…

Tot morgen !

-edit-
DAMN --- VEUL te laat :P --

Ok, punt twee dan maar, wie vorig jaar de Co nixie klok kit gekocht heeft, heeft een gratis bugje in de firmware er bij gekregen.

We nemen een programmer mee naar Rosmalen voor wie zelf de code bijgewerkte niet kan flashen.
Neem of de kale uC of de (bij voorkeur de opgebouwde) basisprint met uC mee naar de Co-stand en we kunnen hem daar flashen.

[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 10 maart 2017 21:29:26 (40%)

bprosman

Golden Member

Ligt er niet ergens nog een kitje verstopt :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Sine

Moderator

wellicht volgend jaar weer ... we zijn door de nixie voorraad heen

Tidak Ada

Golden Member

Male bovine facees! Ben ik m'n µC vergeten mee te nemen! :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Zolang die stier alleen maar gezichten maakt is het niet erg ... ik heb een aantal voorgebakken uC's mee ;)